Archief - Border Collie's

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

knuppel5

Legacy Member
Ik had vroeger een border collie. het zijn prachtige honden en ze zijn uitzonderlijk slim. Alleen werd hij na een paar jaar een beetje agressief, waarschijnlijk door te weinig aandacht. Ik kan ook moeilijk veel aandacht aan die hond schenken als ik op internaar zit.

sparco

Legacy Member
We zijn dus gisteren de hond gaan halen in riemst. De vrouw van wie die honden waren was ontzettend vriendelijk, en echt wel begaan met haar honden. Ze bleef maar praten en uitleg geven, helaas moesten we na een uurtje al terug vertrokken om op tijd thuis te zijn. De vrouw in kwestie heeft zeer veel meegeven, oa een zak vol met speeltjes, beestjes, enzvoort. En ook een zak hondeneten die ze haar honde gaf. Ze gaf haar honden het merk 'FoKKER' (http://www.fokker-diervoeders.nl/ ) Ze heeft ook met veel plezier haar eigen honden en andere puppies laten zien, wat een prachtbeesten waren me dat :) Ze gaf ook nog een bundeltje met papieren waar ze wat aantekeningen op had gemaakt. Oa dat de hond het eerste jaar geen trappen p mag, zoveel mogelijk vermijden om hem op gladde vloeren te laten lopen, eerste jaar niet verder dan 5 km wandelen, enzvoort... :)De weg naar huis verliep zeer vlot. De hond wou wel constant tegen het raam zitten om te zien wat er buiten gebeurde :p
Toen we thuiskwamen ging hij al snel heel het huis verkennen, en hij heeft nog maar 1 keer in huis geplast. Dat was deze nacht. Voor de rest is hij vrij zindelijk. Hij reageert ook al vrij goed op 'Hier' en andere dingens. Hij heeft wel wat problemen met een riempje om te doen, vanaf hij een riempje om heeft is hij zwaar geirriteerd en wil hij kost wat kost dat riempje af hebben. Dus we hebben het al een 2 tal keer 10 minuten aangelaten, maar hou 'train' je een puppy om her riempje gewoon te worden en zonder trekke te gaan wandelen?

Gisteren ook al een borstel gaan halen die de vrouw me aanrade. 58 euro voor een borstel... achja :p

Tot slot nog enkele fotos van Kazan:
http://img186.imageshack.us/img186/1157/dsc02826dw2.jpg
http://img72.imageshack.us/img72/4353/dsc02817kzv3.jpg
http://img246.imageshack.us/img246/6451/dsc02790kg9.jpg
http://img264.imageshack.us/img264/4535/dsc02792lk1.jpg

stinky

Legacy Member
Wij hebben er ook een. Hij is al 7 jaar oud , maar nog altijd even speels dan vroeger.Na 3 dagen was hij al zindelijk en luisteren doet hij ook heel goed.
Ik heb er ook nog een foto bij gezet en daar kun je zien dat hij iets anders bebouwd is dan de meeste border collie's, wat gezetter. Maar dit komt meer voor bij mannetjes.Het drijfinstinct zit er bij hem nog wel in , want bij elke auto die hij ziet gaat hij liggen en probeert die te drijven . Het is een heel lieve hond
die zelfs geen kick geeft als je op zijn staart gaat staan.

foto;
http://img294.imageshack.us/img294/5894/1000087fj8.jpg

TippedTerox

Legacy Member
sparco zei:
We zijn dus gisteren de hond gaan halen in riemst. De vrouw van wie die honden waren was ontzettend vriendelijk, en echt wel begaan met haar honden. Ze bleef maar praten en uitleg geven, helaas moesten we na een uurtje al terug vertrokken om op tijd thuis te zijn. De vrouw in kwestie heeft zeer veel meegeven, oa een zak vol met speeltjes, beestjes, enzvoort. En ook een zak hondeneten die ze haar honde gaf. Ze gaf haar honden het merk 'FoKKER' (http://www.fokker-diervoeders.nl/ ) Ze heeft ook met veel plezier haar eigen honden en andere puppies laten zien, wat een prachtbeesten waren me dat :) Ze gaf ook nog een bundeltje met papieren waar ze wat aantekeningen op had gemaakt. Oa dat de hond het eerste jaar geen trappen p mag, zoveel mogelijk vermijden om hem op gladde vloeren te laten lopen, eerste jaar niet verder dan 5 km wandelen, enzvoort... :)De weg naar huis verliep zeer vlot. De hond wou wel constant tegen het raam zitten om te zien wat er buiten gebeurde :p
Toen we thuiskwamen ging hij al snel heel het huis verkennen, en hij heeft nog maar 1 keer in huis geplast. Dat was deze nacht. Voor de rest is hij vrij zindelijk. Hij reageert ook al vrij goed op 'Hier' en andere dingens. Hij heeft wel wat problemen met een riempje om te doen, vanaf hij een riempje om heeft is hij zwaar geirriteerd en wil hij kost wat kost dat riempje af hebben. Dus we hebben het al een 2 tal keer 10 minuten aangelaten, maar hou 'train' je een puppy om her riempje gewoon te worden en zonder trekke te gaan wandelen?

Gisteren ook al een borstel gaan halen die de vrouw me aanrade. 58 euro voor een borstel... achja :p

Tot slot nog enkele fotos van Kazan:
http://img186.imageshack.us/img186/1157/dsc02826dw2.jpg
http://img72.imageshack.us/img72/4353/dsc02817kzv3.jpg
http://img246.imageshack.us/img246/6451/dsc02790kg9.jpg
http://img264.imageshack.us/img264/4535/dsc02792lk1.jpg

Mooie pupper!

Voor dat riempje, probeer dat riempje te koppelen aan iets leuks of een snoepje. Dit bouw je stilletejes aan op in tijd, ik zou als hij het niet graag aan heeft niet direct beginnen met 10 minuten. Je moet zelf een beetje inschatten wat en hoe want dit soort dingen vanop afstand is niet gemakkelijk :p Moest het zijn dat de stof hem zelf irriteert, kan je eventueel overwegen van een ander riempje aan te doen, dit kan al compleet anders zijn.

sparco

Legacy Member
Hij lijkt het riempje nu wat te negeren, nuja, hij krabt af en toe wel eens aan zen nek, maar voor de rest.. .Nu is er wel een ander probleem.. Plots eet hij niet meer uit z'n bakje. Hij heeft het tot deze morgen wel gedaan zonder problemen, maar nu komt hij er niet meer in de buurt. Als je hem met de hand eten geeft eet hij het keurig op, en als je hem 'lokt' met iets lekkers naar zen kom merk je dat als je boven zen kom komt hij fel terugschrikt ...

TippedTerox

Legacy Member
Zet voorlopig een andere kom (een niet blinkende). Als de pupper honger heeft, zal hij heus wel uit de kom eten. Verander de "oude" kom pas na een tijdje terug in diegene die er nu staat. Let wel op uw kom dat ze kapot mag, want die tandjes zijn scherp :)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan