Archief - Border Collie's

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

sdfg

Legacy Member
ja de mijne probeerde altijd de konijnen te hoeden (die lopen vrij rond in de tuin)
nu wilt hij ze gewoon pakken en likken :wtf:

ikkuh88

Legacy Member
sdfg zei:
ja de mijne probeerde altijd de konijnen te hoeden (die lopen vrij rond in de tuin)
nu wilt hij ze gewoon pakken en likken :wtf:

Veel honden doen dat mijn hond haalde de konijnen uit het hok voor te likken dus.... :)

^^pathfinder^^

Legacy Member
mn nonkel en tanta hebben een Border Collie, leuk beest, alleen heel actief en verzot op ballen, zo verzot zelfs dat ie bijna stierf. ookal is ie uitgeput, hij spurt nog steeds achter de bal aan.daarom is het soms ook wel een gestoorde hond, ooit zal ie doodvallen van al die inspanningen

tekn0w!z

Legacy Member
diegene die bezitten over een border collie, is het ene met stamboom of zonder?
en hoeveel kost zo ene zonder stamboom?

IKzelf ben van Limburg, dus als jullie ergens iets weten in Limburg waar ik pups zonder stamboom kan kopen -> laat het me aub weten :)

Starrk

Legacy Member
^^pathfinder^^ zei:
mn nonkel en tanta hebben een Border Collie, leuk beest, alleen heel actief en verzot op ballen, zo verzot zelfs dat ie bijna stierf. ookal is ie uitgeput, hij spurt nog steeds achter de bal aan.daarom is het soms ook wel een gestoorde hond, ooit zal ie doodvallen van al die inspanningen

dat heb ik met mijn beagle :D

Denkt waaraan ge begint met een hond. In de ban zijn van.. is geen reden om een hond te kopen imo.

Ge ontfermt u over een levend wezen en dat brengt verantwoordelijkheid met zich mee :)

Darkness

Legacy Member
de buren van mijn oom hebben er ene en die heeft dus al mijn oom z'n kleinkinderen herhaaldelijk gebeten. ook mijn pa heeft een week na de feiten nog 2 tandafdrukken in zijn arm staan, ik zou er dus toch mee opletten...

Arcan

Legacy Member
Darkness zei:
de buren van mijn oom hebben er ene en die heeft dus al mijn oom z'n kleinkinderen herhaaldelijk gebeten. ook mijn pa heeft een week na de feiten nog 2 tandafdrukken in zijn arm staan, ik zou er dus toch mee opletten...
dat moet dan een hééééél zeldzame uitzondering zijn, hangt natuurlijk af van hoe de hond is opgevoed, als hij mishandelt is geweest, agressief opgeleid is...

dat ras is bekend als zéér kindervriendlijk, je verwart toch niet met een rotweiler e? :wtf:

Suphafly

Legacy Member
zo een stamboom is toch totaal onbelangerijk als je van je beestje houd

sdfg

Legacy Member
Darkness zei:
de buren van mijn oom hebben er ene en die heeft dus al mijn oom z'n kleinkinderen herhaaldelijk gebeten. ook mijn pa heeft een week na de feiten nog 2 tandafdrukken in zijn arm staan, ik zou er dus toch mee opletten...

ja het schijnt dat als ze ouder worden ze soms agressief kunnen worden en ook als ze niet veel aandacht krijgen enzo.
ma ik bdoel da kan bij elke hond gebeuren hé hangt af van hond tot hond

en @ tekn0w!z mijn hond koste 400 euro zonder stamboom denkik had het daarjuist aan men moeder gevraagd en ze d8 400 ongeveer . En 1 tip dat ik je geef als je een hond gaat kopen (bij een fokker) vraag of dat je de ouders kan zien ervan dan kunde ook al zien of de ouders deftig zijn nzo

Arcan

Legacy Member
sdfg zei:
ja het schijnt dat als ze ouder worden ze soms agressief kunnen worden en ook als ze niet veel aandacht krijgen enzo.
ma ik bdoel da kan bij elke hond gebeuren hé hangt af van hond tot hond

en @ tekn0w!z mijn hond koste 400 euro zonder stamboom denkik had het daarjuist aan men moeder gevraagd en ze d8 400 ongeveer . En 1 tip dat ik je geef als je een hond gaat kopen (bij een fokker) vraag of dat je de ouders kan zien ervan dan kunde ook al zien of de ouders deftig zijn nzo

eeeeeeuh right? :wtf:

je zit volgens mij mis hoor, wij hebben hier onlangs een bruine labrador gekocht met een torenhoge stamboom en die koste "maar" een 450 euro

sdfg

Legacy Member
F/-\nTa$Y zei:
dat moet dan een hééééél zeldzame uitzondering zijn, hangt natuurlijk af van hoe de hond is opgevoed, als hij mishandelt is geweest, agressief opgeleid is...

dat ras is bekend als zéér kindervriendlijk, je verwart toch niet met een rotweiler e? :wtf:

bwa ik heb wel gehoord dat als ze ouder worden ze soms wel ''vals'' kunnen worden, en een vriend van mij had er ook 1 (ma die was ook nie goe opgevoed enzo) en die had die moette wegdoen omda em soms aggressief werd

ma miijn border collie heeft toch nog nooit gebeten of iets van agressie vertoont

Arcan

Legacy Member
ik moet wel zeggen
ik heb persoonlijk drie honden gehad
1 beige labrador zonder stamboom: hebben we moeten wegdoen omdat ie eens mn vader tot het bloed heeft gebeten
1 zwarte labrador MET stamboom: het liefste beestje op aarde, echt waar, NOOIT eens gebeten of gegrauwd, moesten we een spuitje geven na 4 jaar omdat het botkanker had :(
1 bruine labrador MET stamboom: juist hetzelfde als dat hierboven uitgenomig dat ze wat "wild" is :)

onze conclusie is dus eigenlijk dat een stamboom toch wel wat over je hond zegt...

sdfg

Legacy Member
F/-\nTa$Y zei:
eeeeeeuh right? :wtf:

je zit volgens mij mis hoor, wij hebben hier onlangs een bruine labrador gekocht met een torenhoge stamboom en die koste "maar" een 450 euro

hmm kan ma was wel bij redelijk grote fokker enzo denkik (kan ook zijn dat men papa in zak gzet was nzo maja :p ) en die fokker zei ook een ganse uitleg van da stamboom eiglijk nie blangrijk was aja da et wel mooi was meegenome ma da ge 1 me een stamboom kon hebbe da agressief was enzo en 1 zonder da dan poeslief is

maja zallet strak ff aan men pa vrage wa de exacte prijs was kan zijn dattet 300-400 was ma nie minder denkik ze maja + da een border collie wel minder voorkomt dan een labrador en dus meer kost zoiezo d8tik

Arcan

Legacy Member
sdfg zei:
hmm kan ma was wel bij redelijk grote fokker enzo denkik (kan ook zijn dat men papa in zak gzet was nzo maja :p ) en die fokker zei ook een ganse uitleg van da stamboom eiglijk nie blangrijk was aja da et wel mooi was meegenome ma da ge 1 me een stamboom kon hebbe da agressief was enzo en 1 zonder da dan poeslief is

maja zallet strak ff aan men pa vrage wa de exacte prijs was kan zijn dattet 300-400 was ma nie minder denkik ze maja + da een border collie wel minder voorkomt dan een labrador en dus meer kost zoiezo d8tik
ik heb toch al 1000 keer meer bordercollies gezien op straat dan een bruine labrador hoor :)

=> http://www.dijkshoorn-bleiswijk.nl/kennel/images/Choco.jpg

Arcan

Legacy Member
sdfg zei:
mja bruin zie je ook niet zoveel had er ;) overgelezen want een gewone gele (of zelfs zwarte) zie je eiglijk wel superveel maja we wouden eerst ook zo een ''bruine'' labrador kopen ma adn toch een border gekocht omda die beke kleiner zijn en minder wegen nzo
ik vergeef et je :D

Sh@dow

Legacy Member
ik heb zelf ook een kruising van een border collie en een gewone collie, een lievere hond bestaat er volgens mij niet, heel gehoorzaam, heel slim, luisterd heel goed... heeft alleen redelijk veel beweging nodig ;)

tis ne tricolor dak heb, zal keer kijken voor foto


edit : heb foto gevonden :applause:
nee, hij is niet dood, hij ligt gewoon op zen gemakske te luieren gelijk zen baasje :D

KLIK
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan