rabsi
Legacy Member
Jedi M.S. zei:Hoi,
Ik start dit jaar met fulltime werken, en m'n ma staat erop dat ik mij inschrijf bij het ACV. De enigste uitleg die ik van haar krijg is dat het ACV de vakbond is, en dat je er elke maand 13 euro moet voor neerdokken.
Maar wat doet het ACV nu juist ? En heb ik er voordeel bij dat ik er ingeschreven ben ? Want 13 euro per maand is toch niet niks he.
Thanks
graties gerechtelijke bijstand bij een despuut bij je ontslag ofzo... hulp bij het inorde brengen van je papieren als je moet doppen ofziet ... krijgt financiële vergoeding als er een staking is (daarom dat rekeningen in buitland staan, en niet bekend gemaakt word hoeveel erop staat, zodat overheid, werkgevers de kracht van de vakbonden niet kan inschatten, of niet zou kunnen beinvloeden door bijvoorbeeld gewoon banken te sluiten voor vakbonden)... ze helpen ook de mensen bij het inorde brengen van heel hun papier boel, en nemen daarbij soms contact op met rva, vdab, werkgever
!