Myst!Q zei:
Dat weten we van u ja
Ik zou er geen zak omgeven hoor, om aan de vuilinskar te gaan hangen, als ik toch evenveel moest verdienen. Gewoon verstand op nul, lekker routine, geen zorgen aan uwen kop en werkzekerheid. Nu constant smos op uwen kop, constant mee moeten evolueren, dikke boeken, verantwoordelijkheid.
Kom, de tijden van de harde arbeid zijn al lang voorbij hoor, de mijnen zijn al lang toe. En ge moet niet meer tussen de machines in de weverijen kruipen.
Zou jij je nog ten volle inzetten als je toch evenveel verdient??? Waarom 200 stuks op een dag doen, als 100 evenveel betaalt.
En het overdreven socialisme is spijtig genoeg toch reeds in onze maatschappij aanwezig, kijk maar naar extra arbeid, je wordt gewoon ontmoedigd om extra uren of dagen te werken, want ze worden zo massaal belast. Bonussen op een bedrijf zijn geen bonussen meer voor de wernemer, maar puur voor de staat. Je moet begot 60% afgeven van je bonus of je extra uren. Het is dan ook niet moeilijk dat de meesten, gewoon foert zeggen om over te werken, want ze verdienen er geen zak aan. Of ze doen het allemaal in het zwart. Den andere ligt thuis in de zetel, maar jij mag extra betalen, omdat je meer wilt werken, dat is al een soort van communisme, en ja het faalt daar eigenlijk al massaal, want geen kat die moeie wilt doen, het is het toch niet waard.
En ik kan me toch niet echt veel landen herinneren, waar het communisme een succes te noemen was hoor. De landen van vandaag waar het nog aan de macht is, staan een paar eeuwen achter, en mishandelen hun eigen bevolking langs alle kanten. Kijk maar naar korea, doe iets verkeerd, en je hele famile verdwijnt van de aarde op een zekere dag, censuur vollenbak, en zeg je iets verkeerds mag je een paar jaar het gevang in.
En het tegenwoordig al wat te populair om eigen onkunde en falen op het westen af te schuiven, tegenwoordig is precies alles wat er misgaat het schuld van't westen, terwijl de persoon zelve niet meer dat een klojo screw up is, op de koop toe is hem nog sterk gelovig ook. Landen in deze wereld waar het misgaat hebben het vooral aan hun eigen te danken. Het is niet omdat ze zelf geen degelijk bestuur kunnen opbouwen, dat het het weer de schuld is van het westen.