Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
true.vyeate zei:Ja,maar soms is het ook omgekeerd. Een werknemer is voor een jaar ''depresief'' en werkgever mag haar een jaar uitbetalen...Tleukste is dan nog als je je werknemer alive and kicking int stad tegenkomt,zoiets is ook gwn kut voor de werkgever![]()
. edit: meer zelfs, men ma is al genoeg naar huis gekomen met verhalen over mensen die ze liever niet zou verdedigen, die idd zelf eigenlijk alles fout doen en zich dan nog benadeeld voelen.hoe denkt ge da sabena failliet is gegaan? ze betaalden de werknemers veel te veel en begonnen serieus verlies te maken. Toen ze echter de lonen terug wilden matigen zijn de vakbonden natuurlijk wakkergeschoten, alles gedaan om dat te voorkomen, en bye bye sabena... (en daarna natuurlijk verontwaardigd en zo doen en hun handen in onschuld wassen)boostah zei:wa ik mij altijd afvraag, vakbond staakt omdat het bedrijf afvloeiingen plant omdat het anders zal failliet gaan
dan durven (soms ni altijd da weet ik ook wel) de vakbonden staken tegen de ontslagen, kweet ni maar is dat het niet erger maken dan het al is, namelijk het bedrijf nog meer financiele pijn doen, want als ze bv 200 ontslagen plannen, das beter dan bv de volle 1000 die op straat staan door failisement
ps.: dit is zonder stakingen voor een ontslagpremie ofzo
Racemaniac zei:hoe denkt ge da sabena failliet is gegaan? ze betaalden de werknemers veel te veel en begonnen serieus verlies te maken. Toen ze echter de lonen terug wilden matigen zijn de vakbonden natuurlijk wakkergeschoten, alles gedaan om dat te voorkomen, en bye bye sabena... (en daarna natuurlijk verontwaardigd en zo doen en hun handen in onschuld wassen)
cram zei:Als uwen baas straks tegen u zegt ik ga aan uw loon zitten,Wat ga je dan doen?
En het failliet heeft niks te maken met de vakbonden.
De oorzaak lag voor een deel aan de overheid en een deel aan het mangement.
http://www.gva.be/dossiers/-s/sn/dossier.asp
=[PraetoriaN]= zei:Hopelijk ga je dan ook niet neuten wanneer een bedrijf besluit te "herstructureren" of "delocaliseren".

) niks van economie kent é...cram zei:Wie zit hier in een vakbond eigenlijk?
Verbechio zei:ik, ik werk er zelfs als boekhouder. en van waar het geld komt en wat ermee gebeurt, dat is interne keuken. de vakbond moet aan niemand verantwoording afleggen. logisch ook, anders kan de werkgever en of overheid inschatten hoelang de vakbond een staking kan volhouden.

cram zei:Als uwen baas straks tegen u zegt ik ga aan uw loon zitten,Wat ga je dan doen?
En het failliet heeft niks te maken met de vakbonden.
De oorzaak lag voor een deel aan de overheid en een deel aan het mangement.
http://www.gva.be/dossiers/-s/sn/dossier.asp
Myst!Q zei:Dus kort gezegd ben jij hier niet de persoon voor objectieve meningen te geven omtrent de vakbond want het komt jou alleen maar beter uit als er zich meer en meer mensen aansluiten bij de vakbond![]()

Verbechio zei:lol nee maar ik kan enkel zeggen hoe het zit. ook later, moest er een probleem komen, kan je altijd bij je vakbond terecht voor juridische hulp. tmoest maar eens nodig zijn e![]()

cram zei:Als uwen baas straks tegen u zegt ik ga aan uw loon zitten,Wat ga je dan doen?
En het failliet heeft niks te maken met de vakbonden.
De oorzaak lag voor een deel aan de overheid en een deel aan het mangement.
http://www.gva.be/dossiers/-s/sn/dossier.asp
De boekhouding van een vakbond is niet transparant? Dat vind ik ondemocratisch. Net zoals ze geen rechtspersoon zijn.Verbechio zei:ik, ik werk er zelfs als boekhouder. en van waar het geld komt en wat ermee gebeurt, dat is interne keuken. de vakbond moet aan niemand verantwoording afleggen. logisch ook, anders kan de werkgever en of overheid inschatten hoelang de vakbond een staking kan volhouden.
CyCe163 zei:De boekhouding van een vakbond is niet transparant? Dat vind ik ondemocratisch. Net zoals ze geen rechtspersoon zijn.
Anyway ik wil de vakbonden wel is zien actie voeren bij een echt generatiepact. En ze zien wenen als door hun naief gedrag grote fabrieken sluiten en wegtrekken.