Archief - (LED) TV gezocht

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

soulreaper

Legacy Member
Onbeschaamde thread Hijack: Is verschil tussen 400Hz en 800Hz echt merkbaar? Ik zie namelijk bij de nieuwe generatie Samsung's bij de 46inch tv's( LED'S) 3 modellen: 6750, de 7000 en de 8000. Nu weet ik dat het verschil tussen de 7- en 8000 enkel meer geheugen en iets ander design voor de 8000 is, iets wat imo prijsverschil van 200 euro niet rechtvaardigd. Tussen de 6750 en de 8000 reeks is er al 400 euro verschil, maar die 6reeks heeft "maar" 400Hz, beide andere modellen 800Hz. Is dat verschil echt merkbaar, of is dat iets wat meer "in je hoofd zit"?

demon326

Legacy Member
Levitation zei:
Volgens Discount Online was m'n tv gisteren pas opgehaald, volgens mijn account daar was dat eergisteren al gebeurd en volgens High Quality post zelf is het helemaal nog niet gebeurd en zal hij vandaag pas opgehaald worden en mag ik morgen telefoon verwachten. Wtf? Waarom moet dat nu zo lang duren...

Toen mijn tv verzonden werd via 4launch, kreeg ik wel een trackking code, maar die deed niets, uiteindelijk kwam het met een GLS camion aan :p

soulreaper

Legacy Member
benny zei:
Toen mijn tv verzonden werd via 4launch, kreeg ik wel een trackking code, maar die deed niets, uiteindelijk kwam het met een GLS camion aan :p

Nu niet persoonlijk op Benny. Maar Discountonline heeft een winkel? Waarom er niet naar toe rijden? Ik bedoel maar: Belgie is nu zo groot niet, als men daar een tv op de kop kan tikken 200 of meer euro's goedkoper dan in een andere shop, waarom dat niet zelf gaan halen? Ik wil voor dat prijsverschil wel 100km of meer rijden...

FleXe

Legacy Member
Had ik ook al aan zitten denken hoor. Maar ik heb ondertussen al betaald en volgens de ene is de tv al verstuurd, volgens de andere niet. Ik zou er dan ook sowieso een voor- of namiddag voor moeten uittrekken, dus zou het pas voor ten vroegste zaterdag zijn als ik er zelf om moest gaan.

Ik ging er eigenlijk al sinds verleden zaterdag van uit dat ik hem eind deze week toch echt wel thuis zou hebben staan, maar momenteel is het mij niet meer duidelijk wie nu juist de waarheid spreekt.

Ik heb al veel goede ervaringen met online bestellen en laten verzenden. Twee jaar geleden nog een gitaarversterker bestaande uit twee delen laten verzenden vanuit UK, maar zelfs dat duurde minder lang dan dit nu... Waarschijnlijk ben ik gewoon een pechgevalletje, maar het wachten begint nu toch wel bijna pijnlijk te worden :p

soulreaper

Legacy Member
Levitation zei:
Had ik ook al aan zitten denken hoor. Maar ik heb ondertussen al betaald en volgens de ene is de tv al verstuurd, volgens de andere niet. Ik zou er dan ook sowieso een voor- of namiddag voor moeten uittrekken, dus zou het pas voor ten vroegste zaterdag zijn als ik er zelf om moest gaan.

Ik ging er eigenlijk al sinds verleden zaterdag van uit dat ik hem eind deze week toch echt wel thuis zou hebben staan, maar momenteel is het mij niet meer duidelijk wie nu juist de waarheid spreekt.

Ik heb al veel goede ervaringen met online bestellen en laten verzenden. Twee jaar geleden nog een gitaarversterker bestaande uit twee delen laten verzenden vanuit UK, maar zelfs dat duurde minder lang dan dit nu... Waarschijnlijk ben ik gewoon een pechgevalletje, maar het wachten begint nu toch wel bijna pijnlijk te worden :p

Nu ja, snap ik wel. Ik zie echter ook dat D.O. met zeer beperkte stock werkt, dus ja, als een keten zoals MM een bestelling plaatst bij let's say Samsung, dan krijgen die natuurlijk voorrang op een "kleinere" shop. En wachten is natuurlijk altijd vervelend als je ergens naar uit kijkt:hug:

FleXe

Legacy Member
Allé hup! Net zelf nog maar eens naar High Quality post gebeld en ze waren juist bezig met de binnengekomen bestellingen.

Maandag wordt mijne tv geleverd :)

soulreaper

Legacy Member
soulreaper zei:
Onbeschaamde thread Hijack: Is verschil tussen 400Hz en 800Hz echt merkbaar? Ik zie namelijk bij de nieuwe generatie Samsung's bij de 46inch tv's( LED'S) 3 modellen: 6750, de 7000 en de 8000. Nu weet ik dat het verschil tussen de 7- en 8000 enkel meer geheugen en iets ander design voor de 8000 is, iets wat imo prijsverschil van 200 euro niet rechtvaardigd. Tussen de 6750 en de 8000 reeks is er al 400 euro verschil, maar die 6reeks heeft "maar" 400Hz, beide andere modellen 800Hz. Is dat verschil echt merkbaar, of is dat iets wat meer "in je hoofd zit"?

Iemand die me hier antwoord op kan geven? Als je het verschil tussen 400 en 800Hz niet merkt dan ga ik natuurlijk geen 400 euro extra neer tellen voor enkel meer geheugen en een zilveren ipv zwarte rand...

Mr. Humphries

Legacy Member
Het beste antwoord dat ik kan geven is: ga zelf eens kijken. Niet iedereen zijn ogen zijn even gevoelig.

Ik denk dat het vooral marketingtalk is.

Bill

Legacy Member
Koop geen Samsung D7/8000 reeks, daar zijn verschillende problemen met clouding, banding/ screen uniformity en judder (ja zelfs met dat ""800"" hz gedoe).

Ik had een 55D7000 gekocht en merkte dat er "flashlighting" te zien was bij donkere scenes.

De tv kunnen omruilen en daar was het beter, althans toch niet helemaal weg. Maar na enkele weken (op vakantie geweest) viel het mij op dat er in grijze scene's van films donkere lijnen zichtbaar waren. In een donkere omgeving viel zelfs zo fel op als op volgende foto:klik

Omruilrecht was over dus liet ik iemand komen van Samsung, die veranderde het LCD paneel maar het probleem was er nog steeds. Kwam de week erna terug met nog een lcd paneel en alweer hetzelfde, iets minder maar toch nog steeds zichtbaar. Hij vertelde me dat het naar specificatie is...

Uiteindelijk is Samsung nog 1 keer geweest voor het moederbord te vervangen vanwege judder (schokken) en dan heb ik de tv weggedaan.

Een nieuwe tv met zoveel problemen was ongehoord en op fora als AVForums/AVSForum staan er pagina's vol met mensen met hetzelfde probleem 70% laat de tv omruilen voor een ander model.

Het zijn trouwens ook vooral tv's met Edge Lit backlighting die deze problemen hebben. Full led backlighting zoals de Sony HX9 en de LG LW9500 hebben hier helemaal geen last van.

soulreaper

Legacy Member
Mr. Humphries zei:
Het beste antwoord dat ik kan geven is: ga zelf eens kijken. Niet iedereen zijn ogen zijn even gevoelig.

Ik denk dat het vooral marketingtalk is.

Mm, misschien eens gaan doen. Waarschijnlijk zal ik het verschil niet eens zien :help:

@Bill Jammer dat te horen. Toch zijn er ook mensen die laaiend enthousiast zijn over dit type Tv. Maar natuurlijk zullen die minder daarover spreken dan mensen die daar problemen mee hebben. Zal eens verder neuzen over hetgene je zegt.

Bill

Legacy Member
Lees deze thread maar eens door.

3D op deze tv is wel heel goed, bijna geen crosstalk.

Mr. Humphries

Legacy Member
Over die D8000 reeks heb ik ook al veel slechts gelezen. Hij zou enorm veel last hebben van backlightbleeding zoals Bill idd ook al zei. En als er nu 1 ding is waar ik me aan zou storen ...

FleXe

Legacy Member
Zelf heb ik ook nog een vraagske: hoe common zijn stuck/dead pixels bij plama's? Minder of meer dan bij lcd, of hetzelfde?

soulreaper

Legacy Member
Levitation zei:
Allé hup! Net zelf nog maar eens naar High Quality post gebeld en ze waren juist bezig met de binnengekomen bestellingen.

Maandag wordt mijne tv geleverd :)

Details, foto's, eerste indrukken altijd welkom :D

FleXe

Legacy Member
Eerste indruk: TV is groot, maar niet echt té groot. 50" is blijkbaar de ideale grootte voor een kijkafstand van 3 meter. Analoge kabeltv ziet er nog behoorlijk uit naar mijn mening, maar allicht wel "waziger" dan HD-materiaal. De zwartwaarden zijn inderdaad fenomenaal goed. Een pàk beter dan mijn LCD pc monitoren!

Al bij al trouwens toch tevreden van Discount Online/High Quality Post. Ik heb wel wat geduld moeten uitoefenen, maar alles was prima in orde. Had gisterenochtend ook al gebeld om te vragen hoe laat ze zouden leveren. Normaal zou dat tussen 9u30 en 11u30 geweest zijn, maar blijkbaar stonden ze om 8u30 al voor de deur...

En ohja, 't is inderdaad de Franse versie die ik heb. Het enige verschil dat ik momenteel heb kunnen ondervinden is het feit dat er enkel een Franstalige en Engelstalige handleiding bij zat. No biggie dus :)

Foto's zullen later volgen. Op het eerste zicht staat het wel wat gek zo in de kelder, naast de diepvries en de bokalen spinazie :p Maar qua licht/ruimte/akoestiek is het de ideale kamer voor deze tv.

homie2582

Legacy Member
Ik heb eens een vraagje:
Ik heb deze LED TV gekocht: philips 40pfl7605h voor 1000 euro in de mediamarkt
Is dat een goede tv? prijs/kwaliteit gezien?
En ik heb er ook een hdmi kabel (de goedkoopste) bijgekocht, is dit ook verstandig? of had ik beter een duurdere hdmi-kabel gekocht? Want ik zie precies ook dat er een beetje ruis in zit wanneer er veel zwarte kleur op het scherm komt.

alvast bedankt!

Tribal

Legacy Member
homie2582 zei:
Ik heb eens een vraagje:
Ik heb deze LED TV gekocht: philips 40pfl7605h voor 1000 euro in de mediamarkt
Is dat een goede tv? prijs/kwaliteit gezien?
En ik heb er ook een hdmi kabel (de goedkoopste) bijgekocht, is dit ook verstandig? of had ik beter een duurdere hdmi-kabel gekocht? Want ik zie precies ook dat er een beetje ruis in zit wanneer er veel zwarte kleur op het scherm komt.

alvast bedankt!

Die Philips is redelijk, is wel nog een model van 2010. En een dure of goedkope HDMI kabel geeft normaal geen kwaliteitsverschil. Maar de ruis die je ziet kan wel aan de kabel liggen (eerder defect en niet omdat het een goedkope is).

FleXe

Legacy Member
Sorry dat ik het moet zeggen maar die Philips heb je wel nogal duur betaald imo. Bij Redcoon kost de 46" versie maar € 792,-. Maar 't is wel een mooie tv hoor. Die 46" versie wilde ik oorspronkelijk kopen.

En tussen een HDMI kabel van 10 euro en 100 euro is inderdaad weinig verschil. Ik gebruik momenteel de kabel die bij de videokaart van mijn pc werd meegeleverd, en die doet het gewoon prima. Ruis ga je altijd wel een klein beetje hebben. Als ik bij mijn tv mijn ogen quasi tegen het scherm druk zie ik ook wat ruis hoor. 't Wordt pas abnormaal als het vanop kijkafstand nog duidelijk zichtbaar is en stoort.

soulreaper

Legacy Member
Ik geloof zelfs dat er eens een test was geweest van HDMI kabels waar de prijsrange lag tussen 15 en 200 euro en dat er TOTAAL geen verschil tussen te merken was in beeldkwaliteit. Wat wel kan is dat je qua GELUID een verschil merkt bij de duurdere merken, don't shoot me if i'm wrong though :D.

Mediamarkt? Ik snap dus nog steeds niet waarom mensen daar iets kopen. Ze zijn even duur, zo niet duurder dan kleinere shops.Het enige waar ze goedkoper in zijn is als ze zaken overnemen van failliete shops, die verkopen ze dan inderdaad een pak goedkoper, maar voor de rest... Nu ja, mensen kijken niet verder dan hun neus lang is tegenwoordig ( en dit is niet persoonlijk op homie bedoeld, maar in het algemeen). Ze zien daar hopen mensen binnengaan/ buitenkomen, dus ze denken dat het daar wel heel goedkoop moet zijn. Als de shop waar ik mijn pc's en randapparatuur koop, zich op andere electrotoestellen zou storten, wordt ik zijn 1ste klant... Alles wat ik gekocht heb voor mijne pc was gemiddeld tussen de 10 en de 40% duurder in de MM...

Mr. Humphries

Legacy Member
Even over die ruis: kan zijn dat het ook ligt aan het opgenomen materiaal. En inderdaad ook een beetje aan het mindere zwart van de tv. Door het zwart wat helderder te maken, komt er meer ruis te voorschijn. Dat is zowat hetzelfde als dat je een zwarte foto helderder wil maken met fotoshop.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan