Archief - (LED) TV gezocht

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

HOPLON

Legacy Member
Ik heb gans het topic hier doorlezen en het was best wel interessant om te volgen.

Nu ben ik ook overtuigd om een plasma tv te kopen, waarvoor dank! Want ik was bijna in de mediamarkt val gelopen!

Dit type kost €1000

Panasonic TXPF50ST30E TX PF50ST30E FULL HD 3D 600HZ PLASMA TV 50"

Wat vinden jullie daarvan?

HOPLON

Legacy Member
Mr. Humphries zei:
Dat is de franse versie.

Op zich is dat een goede tv.

Welke zou je dan aanraden, deze of die van levitation?

Maar ik denk dat op zich dat niet echt veel uitmaakt zeker of het franse versie is of niet? (tenzij voor de handleiding)

FleXe

Legacy Member
Ik heb ook de Franse versie en daar zat inderdaad de Franstalige handleiding bij, maar de Nederlandstalige kan je gewoon in pdf-formaat van de website downloaden. Voor de rest heb ik nog geen verschil opgemerkt. En correct me if I'm wrong maar volgens mij is het ST30 > G30 > GT30 > VT30. De exacte verschillen ontglippen mij even, maar zoals ik per pm al zei weet ik dat dat bij de G30 t.o.v. de GT30 de afwezigheid van 3D en een andere filter is.

In ieder geval val je je aan geen van alle toestellen een buil volgens mij.

Musk

Legacy Member
@hierboven:


je bedoelt omgekeerd ;)


Op het reflecterende scherm en geflikker in de witte delen van het scherm na ben ik enorm tevreden van mijn GT30. Goede zwartwaarden en kleuren. Toch denk ik als ik opnieuw een tv zal kopen ik zal opteren voor een LED-LCD. Is misschien een pak helderder maar esthetisch en praktisch gezien toch wel een voordeel voor mij.

kibo

Legacy Member
Tussen dit en een maand ga ik me terug een nieuwe Pana plasma aanschaffen,
ik ben enkel aan het twijfelen tussen onderstaande modellen.

-G30 (geen 3d) 930€
-ST 30 1000€ (3d brillen apart bijkopen
-GT 30 1250€ (3d brillen apart bijkopen
-VT 30 1670€
allen 50"

Kan iemand me overtuigen dewelke ik best koop!
--->de ene dag hoef ik geen 3d --->G30,andere dag lijkt 3d me wel iets......
bluray etc,kijk ik nooit enkel HD tv....misschien een 3d kanaal(tv) in het vooruitzicht?

Edit:
Onderstaande LED vind ik mss ook niet zo slecht:
Samsung UE55D6530 FULL HD 3D 400HZ 3D LED

Musk

Legacy Member
Als ik eerlijk moet zijn, als je nooit een bluray ofzo kijkt maar wel HD-tv (50Hz) dan zou ik net niet voor een plasma gaan.


Ik vind bij mij de digitale tv niet zo schitterend. Ik moet wel zeggen dat de SD-kanalen enorm goed uitzien tov de HD-kanalen, amper verschil. Maar zoals ik al zei vind ik dat de heldere delen flikkeren, en dat stoort mij, alsof je naar een oude CRT computer zit te kijken. Dit valt enorm op bij digitale tv. Bij bluray valt het me een pak minder op.

kibo

Legacy Member
Musk zei:
Als ik eerlijk moet zijn, als je nooit een bluray ofzo kijkt maar wel HD-tv (50Hz) dan zou ik net niet voor een plasma gaan.


Ik vind bij mij de digitale tv niet zo schitterend. Ik moet wel zeggen dat de SD-kanalen enorm goed uitzien tov de HD-kanalen, amper verschil. Maar zoals ik al zei vind ik dat de heldere delen flikkeren, en dat stoort mij, alsof je naar een oude CRT computer zit te kijken. Dit valt enorm op bij digitale tv. Bij bluray valt het me een pak minder op.

Bedankt voor de info.
Momenteel heb ik een vroegere Pana pz700 of zoiets,
heel tevreden over,enkel wit is niet wit en idd lichtjes flikkering op heldere vlakken.
Is dit niet zo met een LED?

FleXe

Legacy Member
Musk zei:
@hierboven:


je bedoelt omgekeerd ;)

Je hebt gelijk, ik bedoelde inderdaad het omgekeerde :)

En wat je zegt over SD tv vs digitale tv, dat lijkt me ook best te kunnen kloppen. Vanaf het begin sta ik er al redelijk versteld van hoe zuiver analoge kabeltv er op mijne uitziet. Waarschijnlijk wel nog steeds waziger dan digitale tv, maar vanop 3 meter afstand zie ik met mijn ogen toch het verschil niet.

Binnenkort hebben we hier thuis ook digitale tv, dan zal ik de proef eens op de som nemen.

En ik ben gewoon tevreden van mijn G30, punt. Ik hang er dagelijks achter en ik ben er nog even tevreden mee als in het begin. Dat "geflikker" op heldere beelden heb ik ook wel al opgemerkt, maar het stoort mij niet echt. Lijkt me meer iets met de refresh rate te maken te hebben ofzo?

Maar verder echt een toptoestel. HD content wordt er ook gewoon prachtig op weergegeven. En de kleuren zijn even goed gewoon helder, maar vooral natuurlijk. Dat laatste heb ik bij nog geen enkele LCD LED televisie gezien. 't Is echter pas sinds ik zelf een plasma heb dat ik het verschil overduidelijk zie.

Musk

Legacy Member
Wat ik bedoel is:


Digitale tv in SD t.o.v HD-kanalen (bv. Nat geo HD tegenover de gewone Nat Geo ofzo.)


Beiden dus digitaal, maar de ene HD en de andere SD. Staan de pana's trouwens ook voor bekend om dit subliem weer te kunnen geven, mijn vader dacht eerst dat het een HD-kanaal was wat opstond, maar bleek gewoon SD te zijn :)





Edit:


en @ Kibo,


dat flikkeren bij heldere gedeeltes valt voor sommigen meer op dan bij anderen, sommige mensen zien het niet eens dus ik heb blijkbaar pech met mijn arendsogen :unsure:

FleXe

Legacy Member
Musk zei:
Wat ik bedoel is:


Digitale tv in SD t.o.v HD-kanalen (bv. Nat geo HD tegenover de gewone Nat Geo ofzo.)


Beiden dus digitaal, maar de ene HD en de andere SD.

Dat bedoelde ik ook, maar 't is best mogelijk dat ik mij verkeerd heb verwoord :)

Mr. Humphries

Legacy Member
Ik denk dat panasonic daar wat technologie van Pioneer in verwerkt heeft. Als er nu één ding was waar Pioneer onverslaanbaar in was/is, was/is de weergave van SD beeld. Zelfs op een HD ready beeld komt SD materiaal er uitgevlogen ...

Estetisch gezien is een LED leuker, omdat deze dunner zijn, maar de LED's hun zwart is niet zo geweldig bij niet volledig zwarte beelden, en zeker niet als de ruimte iet of wat verduisterd is... Valt minder op bij de kleinere formaten, bijv. 32" of 37", maar des te meer bij de grotere formaten 42"+.

HOPLON

Legacy Member
Hoe erg is de reflectie in het scherm overdag?

Want soms speel ik ook eens graag playstation 's morgens en 's middags ...

Moet ik dan altijd de gordijnen volledig gaan toetrekken?

Pffff tis toch niet gemakkelijk kiezen, maar ben toch bijna overtuigd om voor plasma te gaan. groter voor dezelfde prijs + betere zwartwaarden ...

soulreaper

Legacy Member
Mr. Humphries zei:
Ik denk dat panasonic daar wat technologie van Pioneer in verwerkt heeft. Als er nu één ding was waar Pioneer onverslaanbaar in was/is, was/is de weergave van SD beeld. Zelfs op een HD ready beeld komt SD materiaal er uitgevlogen ...

Estetisch gezien is een LED leuker, omdat deze dunner zijn, maar de LED's hun zwart is niet zo geweldig bij niet volledig zwarte beelden, en zeker niet als de ruimte iet of wat verduisterd is... Valt minder op bij de kleinere formaten, bijv. 32" of 37", maar des te meer bij de grotere formaten 42"+.

Ik weet niet of het 100% accuraat is wat je zegt. Stond gisteren in de Fnac voor iets anders, en ik was tv's aan het vergelijken. De plaats waar de tv's staan in de Fnac( Gent) is redelijk donker. Alle tv's stonden op dezelfde zender, en er stonden verschillende soorten en merken tv's door elkaar. Ik kon echt niet zeggen dat er opvallende verschillen waren, ik bedoel hiermee, de ene tv had zeer diep zwart en was een LED, terwijl een andere Plasma zijn zwart minder diep was. Er was 1 tv die er uitschoot qua beeldkwaliteit en dat was een Philips 21:9 scherm. Kost 1999 euro.

GETHEZ

Legacy Member
HOPLON zei:
Hoe erg is de reflectie in het scherm overdag?

Want soms speel ik ook eens graag playstation 's morgens en 's middags ...

Moet ik dan altijd de gordijnen volledig gaan toetrekken?

Pffff tis toch niet gemakkelijk kiezen, maar ben toch bijna overtuigd om voor plasma te gaan. groter voor dezelfde prijs + betere zwartwaarden ...

da zou ik ook wel willen weten van dat overdag...

ik zal het morgen wel weten , want ze komen s'middags mijn G30 46" panasonic (plasma) leveren... :)

Musk

Legacy Member
Ik vind het overdag niet te doen. Woon nog maar pas in mijn nieuw huis en heb nog geen gordijnen. 7 meter van mijn tv is een venster dat op het terras uitkijkt. Door de dag zie ik meer het venster in mijn TV dan het beeld zelf. 's avonds heb je hier natuurlijk geenp roblemen mee, maar als je regelmatig overdag gebruikt dan zal je de gordijnen zeker en vast moeten toetrekken.

GETHEZ

Legacy Member
Musk zei:
Ik vind het overdag niet te doen. Woon nog maar pas in mijn nieuw huis en heb nog geen gordijnen. 7 meter van mijn tv is een venster dat op het terras uitkijkt. Door de dag zie ik meer het venster in mijn TV dan het beeld zelf. 's avonds heb je hier natuurlijk geenp roblemen mee, maar als je regelmatig overdag gebruikt dan zal je de gordijnen zeker en vast moeten toetrekken.

oei, hier valt wel vrij veel licht binnen... en gordijnen kan ik niet echt plaatsen... :s het rechtstreekse zonlicht dat binnenvalt is toch zo'n 3-tal uur ergens in de namiddag...

hopen dat dat maar goed komt..... :eek:

verbruikt de tv eigenlijk meer in een verlichte plaats , of juist minder??

p.S. : heb niet heel de thread doorgelezen, maar heb je je plasma nu levitation? ik heb namelijk ook bij redcoon besteld...

edit: ok je hebt hem dus al, hoe lang heb je moeten wachten??

Musk

Legacy Member
Geen idee, kzou zeggen meer omdat hij helderder gaat willen worden (weet niet of die optie er is)


Maar het verbruik tov een LED is naar mijn mening overrated, dat ga je niet hard aan je factuur merken hoor :)

Mr. Humphries

Legacy Member
soulreaper zei:
Ik weet niet of het 100% accuraat is wat je zegt. Stond gisteren in de Fnac voor iets anders, en ik was tv's aan het vergelijken. De plaats waar de tv's staan in de Fnac( Gent) is redelijk donker. Alle tv's stonden op dezelfde zender, en er stonden verschillende soorten en merken tv's door elkaar. Ik kon echt niet zeggen dat er opvallende verschillen waren, ik bedoel hiermee, de ene tv had zeer diep zwart en was een LED, terwijl een andere Plasma zijn zwart minder diep was. Er was 1 tv die er uitschoot qua beeldkwaliteit en dat was een Philips 21:9 scherm. Kost 1999 euro.

Dat heb ik in de Fnac ook. Er komen verschillende Panasonic LED's ook heel mooi naar voor met hun zwartwaarden. Nu moet je ook oppassen met het soort scènes dat de daar draaien. en vergeet ook niet dat je er pal op staat te zien (meestal is het beeld dan wel slechter, maarja).

Wat ik in Fnac ook heb, is dat de Panasonic plasmas altijd wat onscherper zijn dan de Samsung LED's eronder :). Als ik dit dan ga vergelijken bij een speciaalzaak, is het weer andersom ... Het is vooral een kwestie van instellingen en afstellingen en rekening houden met je bron natuurlijk.

Over het verbruik zou ik ook niet inzitten. Als je weinig wil verbruiken, moet je naar een klein scherm kijken ...
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan