Archief - (LED) TV gezocht

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

FleXe

Legacy Member
gethez zei:
p.S. : heb niet heel de thread doorgelezen, maar heb je je plasma nu levitation? ik heb namelijk ook bij redcoon besteld...

edit: ok je hebt hem dus al, hoe lang heb je moeten wachten??

Ik heb hem ondertussen een maandje ja :)

Let wel: Ik had hem eerst bij Redcoon besteld, maar daar uiteindelijk geannuleerd omdat de levering te lang op zich liet wachten.

Heb hem uiteindelijk op iishop.be besteld (waar hij overigens nog goedkoper was). Ik ben niet meer zeker hoe lang het juist heeft geduurd van tijdstip van bestelling tot levering, maar als ik mij niet vergis was dat anderhalve week.

soulreaper

Legacy Member
Mr. Humphries zei:
Dat heb ik in de Fnac ook. Er komen verschillende Panasonic LED's ook heel mooi naar voor met hun zwartwaarden. Nu moet je ook oppassen met het soort scènes dat de daar draaien. en vergeet ook niet dat je er pal op staat te zien (meestal is het beeld dan wel slechter, maarja).

Wat ik in Fnac ook heb, is dat de Panasonic plasmas altijd wat onscherper zijn dan de Samsung LED's eronder :). Als ik dit dan ga vergelijken bij een speciaalzaak, is het weer andersom ... Het is vooral een kwestie van instellingen en afstellingen en rekening houden met je bron natuurlijk.

Over het verbruik zou ik ook niet inzitten. Als je weinig wil verbruiken, moet je naar een klein scherm kijken ...

Verbruik zit ik niet zo mee in :D ik heb nog een plasma van de eerste generatie en die staat toch regelmatig aan, ik denk dat als ik overschakel op een Led ik een dikke 100 euro per jaar uitspaar :crazy:


De film die speelde was een film die zich ergens einde 18de, begin 19de eeuw afspeelde en de scenes die ik heb gezien, waren scenes in een kamer waar veel wit en zwart in voor kwam( witte gordijnen en muren, zwarte kledij en piano). Net daarom dat ik weer aan het twijfelen ben geslagen tussen een Plasma en een LED. Leds zijn sowieso een stuk spaarzamer.

Ook nog over Fnac: Ik denk dat ze daar minder tijd insteken in het calibreren en het instellen van de tv's dan in een speciaalzaak, aangezien het assortiment( niet enkel electro, maar ook boeken en films etc) in een Fnac veel uitgebreider is dan in een speciaalzaak, en ze dus niet echt veel tijd hebben "om de klant op het verkeerde been te zetten"

GETHEZ

Legacy Member
Mr. Humphries zei:
Over het verbruik zou ik ook niet inzitten. Als je weinig wil verbruiken, moet je naar een klein scherm kijken ...

true, maar als je een laag verbruik kan hebben is dat altijd meegenomen...

zowel voor de portemonnee als voor de energieconsumptie

@ levitation : bij mij heeft het een week(je) geduurt bij redcoon... vrijdag besteld en vandaag (normaal gezien, hopelijk...) geleverd... en de maandag was er nog een feestdag in magazijn in duitsland...

HOPLON

Legacy Member
Musk zei:
Ik vind het overdag niet te doen. Woon nog maar pas in mijn nieuw huis en heb nog geen gordijnen. 7 meter van mijn tv is een venster dat op het terras uitkijkt. Door de dag zie ik meer het venster in mijn TV dan het beeld zelf. 's avonds heb je hier natuurlijk geenp roblemen mee, maar als je regelmatig overdag gebruikt dan zal je de gordijnen zeker en vast moeten toetrekken.

Is het zo erg??? :eek:

Da's nu het enige wat mij nog tegenhoudt om de bestelling van mijn plasma te voltooien.

En een led van 50" gaan kopen zit er ook niet direct in (€€€€€€)

Musk

Legacy Member
Tja kijk, door de dag is het voor mij inderdaad zo erg. Het is namelijk een glazen plaat waar je naar zit te kijken.


Het is voor mij al zéker erg als ik er echt op begin te letten, dan zie ik met momenten alleen mezelf zitten in de zetel :)


Goddank komen m'n gordijnen over 3 weken :unsure:


's avonds is een plasma dan wel weer een heuze verademing, de kleuren, het zwart, allemaal prachtig, zo prachtig dat m'n vriendin het zelfs merkt en dat wil al wat zeggen :)


Wat ik nu ook heb is dat wanneer ik bij m'n ouders ben (LCD) dan krijg ik bijna pijn aan m'n ogen van de helderheid, ben dat warme beeld van een plasma nu wel gewend.


Ik zou zeggen: Voornamelijk 's avonds gebruik: zeker voor plasma gaan

Voor door de dag: LCD/LED

Mr. Humphries

Legacy Member
Ja, maar dan moet je ook opletten dat je een LED/LCD neemt zonder glanzende topplaat. Het voordeel is wel dat de helderheid hoger kan, maar reflecties blijven dan bestaan natuurlijk :).

Het is wel zo dat er ook LCD's bestaan met matte topplaten, dus daar kan je dan ook naar zien. De kleuren zijn dan iets minder gesatureerd of levendig, maar dat zijn dan weer afwegingen die je moet nemen :).

soulreaper

Legacy Member
Mr. Humphries zei:
Ja, maar dan moet je ook opletten dat je een LED/LCD neemt zonder glanzende topplaat. Het voordeel is wel dat de helderheid hoger kan, maar reflecties blijven dan bestaan natuurlijk :).

Het is wel zo dat er ook LCD's bestaan met matte topplaten, dus daar kan je dan ook naar zien. De kleuren zijn dan iets minder gesatureerd of levendig, maar dat zijn dan weer afwegingen die je moet nemen :).

Het is tegenwoordig verdorie moeilijker een nieuwe tv te kunnen kiezen, dan een nieuw lief. En een nieuw lief kost nog eens een pak meer :D

GETHEZ

Legacy Member
Levitation zei:
Ik heb hem ondertussen een maandje ja :)

Let wel: Ik had hem eerst bij Redcoon besteld, maar daar uiteindelijk geannuleerd omdat de levering te lang op zich liet wachten.

Heb hem uiteindelijk op iishop.be besteld (waar hij overigens nog goedkoper was). Ik ben niet meer zeker hoe lang het juist heeft geduurd van tijdstip van bestelling tot levering, maar als ik mij niet vergis was dat anderhalve week.

de mijne is toegkomen... de 46g30...is wel geen klein tv-ke ze...

vrijdag besteld bij redcoon en donderdag aangekomen... al bij al vrij tevreden...

(ik heb er wel een beetje achter moeten zitten... :p)

demon326

Legacy Member
gethez zei:
de mijne is toegkomen... de 46g30...is wel geen klein tv-ke ze...

vrijdag besteld bij redcoon en donderdag aangekomen... al bij al vrij tevreden...

(ik heb er wel een beetje achter moeten zitten... :p)

Nu lijkt hij niet klein, binnen twee weken zegt ge: "mm, had ik maar de 50" versie genomen" :unsure:

GETHEZ

Legacy Member
benny zei:
Nu lijkt hij niet klein, binnen twee weken zegt ge: "mm, had ik maar de 50" versie genomen" :unsure:

nog groter dan dit zou al moeilijk zijn om in het interieur te laten passen...

mss hebt ge gelijk... ik denk ook wel dat ik het rap gewend zal raken...

ik weet nog toen we van zo ne vierkantigen bak naar een 16:9 gingen (vorige tv) in't begin van wow en da 16:9 efffect ni gewoon en zo, maar ik zou al bijna ni meer zonder breedbeeld kunnen... :p

soulreaper

Legacy Member
gethez zei:
nog groter dan dit zou al moeilijk zijn om in het interieur te laten passen...

mss hebt ge gelijk... ik denk ook wel dat ik het rap gewend zal raken...

ik weet nog toen we van zo ne vierkantigen bak naar een 16:9 gingen (vorige tv) in't begin van wow en da 16:9 efffect ni gewoon en zo, maar ik zou al bijna ni meer zonder breedbeeld kunnen... :p

Totdat je een 21:9 scherm hebt gezien, dan zeg je: Hoe komt het toch dat ik me nooit heb geergerd aan die balken boven en onderaan :D

demon326

Legacy Member
soulreaper zei:
Totdat je een 21:9 scherm hebt gezien, dan zeg je: Hoe komt het toch dat ik me nooit heb geergerd aan die balken boven en onderaan :D

Hoewel ik van plasma houdt, storen die balken mij toch wel,zeker omdat ik na elke kijkbeurt het scherm moet 'wassen' :D

Musk

Legacy Member
kheb nooit zwarte balken op mijne gt30, alleen alst zo een heel oude uitzending is ofzo. :unsure:

demon326

Legacy Member
Musk zei:
kheb nooit zwarte balken op mijne gt30, alleen alst zo een heel oude uitzending is ofzo. :unsure:

tv uitzendingen zijn altijd 16:9(standaard sinds enkele jaren) maar films niet, heb liever scherm vullend, geen last van black bar retention dan :D

HOPLON

Legacy Member
Ik ga nog eens naar de winkel moeten gaan om nog eens goed te kijken ...

Ik was overtuigd van de plasma maar nu ben ik opnieuw beginnen twijfelen omwille van het beeld overdag.

Langs de andere kant wij hebben gordijnen dus we kunnen de living wel verduisteren.

Nu hoop ik dat iemand gaat zeggen: "Dan zou ik zéker voor een plasma gaan, just go for it" :D

demon326

Legacy Member
HOPLON zei:
Ik ga nog eens naar de winkel moeten gaan om nog eens goed te kijken ...

Ik was overtuigd van de plasma maar nu ben ik opnieuw beginnen twijfelen omwille van het beeld overdag.

Langs de andere kant wij hebben gordijnen dus we kunnen de living wel verduisteren.

Nu hoop ik dat iemand gaat zeggen: "Dan zou ik zéker voor een plasma gaan, just go for it" :D

Ga zéker voor een plasma gaan, just go for it.. Het beeld dat die machines tevoorschijn toveren = :love:

HOPLON

Legacy Member
One last question. Ik verhuis pas in december, wachten (en hopen dat de prijs misschien een beetje zakt) of nu al bestellen omdat het niet de moeite zal zijn?

En waar kan ik hem het goedkoopste bestellen?

ps Het wordt hoogst waarschijnlijk een GT30 !

GETHEZ

Legacy Member
HOPLON zei:
Ik ga nog eens naar de winkel moeten gaan om nog eens goed te kijken ...

Ik was overtuigd van de plasma maar nu ben ik opnieuw beginnen twijfelen omwille van het beeld overdag.

Langs de andere kant wij hebben gordijnen dus we kunnen de living wel verduisteren.

Nu hoop ik dat iemand gaat zeggen: "Dan zou ik zéker voor een plasma gaan, just go for it" :D

ik heb m'n nieuwe G30 uitgeprobeerd en het beeld is idd :love:

heb wel alleen nog maar s'avonds geprobeerd en echt veel zon is er nog niet geweest, maar ik zou zeker voor een plasma gaan...

gisteren een blu-rayke opgelegd en fifa 12 gespeeld... zalig...plasma heeft mij allesinds kunnen overtuigen... :)

pstubru

Legacy Member
En wie zegt dat een LCD tv geen last heeft van invallend licht overdag ? Ge moogt hier gerust eens komen zien als de zon wat schijnt heb ik er ook serieus last van als ik de gordijnen niet sluit tenminste.

HOPLON

Legacy Member
gethez zei:
ik heb m'n nieuwe G30 uitgeprobeerd en het beeld is idd :love:

heb wel alleen nog maar s'avonds geprobeerd en echt veel zon is er nog niet geweest, maar ik zou zeker voor een plasma gaan...

gisteren een blu-rayke opgelegd en fifa 12 gespeeld... zalig...plasma heeft mij allesinds kunnen overtuigen... :)

Wie speelt er nu fifa 12 ???! :p:p:p

;)

En wie zegt dat een LCD tv geen last heeft van invallend licht overdag ? Ge moogt hier gerust eens komen zien als de zon wat schijnt heb ik er ook serieus last van als ik de gordijnen niet sluit tenminste.

Da's een feit, sowieso moet die gordijn toch dicht he als je een beetje deftig tv wilt kijken overdag ...
Tis wel zo dat sommige lcd's al een goed 'mat' scherm hebben waardoor de reflectie al vééél verbeterd is. Had ik gezien in MM van Sony.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan