Archief - (LED) TV gezocht

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

FleXe

Legacy Member
Ja maar ik heb hem ook proberen duidelijk maken dat het puur een kwestie van smaak is. Op zijn pc schermen heeft hij de brightness ook altijd op max. staan terwijl dat op die van mij het eerste was dat ik terug schroefde.

Ben echt benieuwd!

Allereerst even excuses voor de bump maar een volledig nieuw topic starten voor de volgende vraag leek me wat overbodig.

Ik heb mijn bestelling van de Panasonic TX-P50G30E bij Redcoon namelijk geannuleerd, omdat de verzendstatus al twee keer werd teruggedraaid naar "Verzendklaar in 1 week".

Nu vraag ik me dus af of iemand nog een goede en betrouwbare winkel kent (hoeft ook niet per se online te zijn) waar ik deze tv tegen ongeveer diezelfde prijs kan kopen zonder dat ik weken moet wachten?

Sjoepap

Legacy Member
en de Panasonic TX-P50UT30 ? Is dat geen goede optie?
Is direct leverbaar

Mr. Humphries

Legacy Member
Die UT30 zou ik niet aanraden hoor. Dan zit je al 2 series lager met mindere filters en beeldverwerkers.

Ga anders eens kijken bij een mediamarkt of krëfel ofzo?

Sjoepap

Legacy Member
wat zijn de gevolgen van mindere filters en beeldverwerkers? zal dan zwart bvb minder zwart zijn? Minder levendige kleuren?

Ook lijken de specs die op Redcoon staan niet te kloppen. Het zou geen neoplasma zijn, slechts 3 HDMI poorten hebben en ook geen usb recording

Mr. Humphries

Legacy Member
Idd, de mindere filters zorgt voor een minder diep zwart en eventueel meer reflecties. De beeldverwerkers zorgen voor de algemene kwaliteit van het beeld (scherpte, vloeiendheid ...).

Musk

Legacy Member
:offtopic:


Wat zijn zowat de betrouwste tv-reviewsites?


Ik zoek calibratie-instellingen voor men GT30.


Ik vind er veel, maar welke site is écht betrouwbaar/professioneel?

Assioso

Legacy Member
Levitation zei:
Allereerst even excuses voor de bump maar een volledig nieuw topic starten voor de volgende vraag leek me wat overbodig.

Ik heb mijn bestelling van de Panasonic TX-P50G30E bij Redcoon namelijk geannuleerd, omdat de verzendstatus al twee keer werd teruggedraaid naar "Verzendklaar in 1 week".

Nu vraag ik me dus af of iemand nog een goede en betrouwbare winkel kent (hoeft ook niet per se online te zijn) waar ik deze tv tegen ongeveer diezelfde prijs kan kopen zonder dat ik weken moet wachten?

DiscountOnline produits blancs et l'lectronique au Prix Planchez avec le Meillieur Service

Indien Leuven niet te ver is, kijk eens of die daar op voorraad is of snel te verkrijgen? Ik heb mijn G20 daar gekocht en was allessinds super tevreden van de service (prijs was lager als redcoon denk ik omdat er geen verzending was)

FleXe

Legacy Member
Mr. Humphries zei:
Die UT30 zou ik niet aanraden hoor. Dan zit je al 2 series lager met mindere filters en beeldverwerkers.

Ga anders eens kijken bij een mediamarkt of krëfel ofzo?

MM/Krëfel/Vandenborre zijn allen toch wel duur hoor. Die G30 kost daar al gemakkelijk 1300 euro.

Maar nu vond ik via Google nog een andere winkel, Discount Online aka iishop.be. Daar zou die tv maar 999 euro kosten en direct leverbaar zijn.

Toevallig kwam ik hier juist ook nog bij een topic over deze shop terecht en de ervaringen blijken toch wel positief te zijn. Van zodra de annulatie bij Redcoon.be volledig afgehandeld is ga ik daar dus maar bestellen denk ik.

Edit: Thanks Assioso :p

soulreaper

Legacy Member
benny zei:
Neen, elke plasma is anders....

?

Producten - Productvergelijking - België

Zo veel verschil zie ik niet hoor, buiten dat het duurdere model iets meer tierlantijntjes heeft, maar voor de rest geen features heeft die invloed zouden hebben op beeldkwaliteit?

Nu goed, hij kan eventueel eens op het forum van de link in mijn vorige reply eens vragen, die mannen weten waar ze over spreken.

demon326

Legacy Member
soulreaper zei:
?

Producten - Productvergelijking - België

Zo veel verschil zie ik niet hoor, buiten dat het duurdere model iets meer tierlantijntjes heeft, maar voor de rest geen features heeft die invloed zouden hebben op beeldkwaliteit?

Nu goed, hij kan eventueel eens op het forum van de link in mijn vorige reply eens vragen, die mannen weten waar ze over spreken.

De VT reeks heeft betere plasma cellen, evenals een betere filter... en zelfs plasmas van één dezelfde reeks, kunnen nog totaal andere verschillen geven;)

Mr. Humphries

Legacy Member
Niet elke plasma is anders, elke tv is gewoon anders.

Of de VT30 betere cellen heeft, weet ik niet. Het is volgens mij hetzelfde paneel ...

Addiction

Legacy Member
Wat denken jullie van de Panasonic Viera TX-P42S30? In Nederland kost die maar 480(!) euro. Het gaat hier om een nieuwe TV die dit voorjaar geïntroduceerd werd. Het lijkt door zijn zachte prijs wel te mooi om waar te zijn? 42" voor nog geen 500 euro, da's toch ongezien?

Ik ben overigens net terug van de Mediamarkt en daar heb ik een Samsung UE LCD LEC tv naast een G20 van Panasonic gezien. Wellicht lag het aan de verlichting ofzo, maar de zwartwaarden van de G20 hebben mij zeker zwaar teleurgesteld. Het zag er imo eerder grijs dan zwart uit, zeker als je vergelijk met de Samsung.

demon326

Legacy Member
Addiction zei:
Ik ben overigens net terug van de Mediamarkt en daar heb ik een Samsung UE LCD LEC tv naast een G20 van Panasonic gezien. Wellicht lag het aan de verlichting ofzo, maar de zwartwaarden van de G20 hebben mij zeker zwaar teleurgesteld. Het zag er imo eerder grijs dan zwart uit, zeker als je vergelijk met de Samsung.

Tot je ze naast elkaar zetten in een donkere kamer, dan wint de plasma op elk gebied: )

Musk

Legacy Member
Mr. Humphries zei:
Niet elke plasma is anders, elke tv is gewoon anders.

Of de VT30 betere cellen heeft, weet ik niet. Het is volgens mij hetzelfde paneel ...

welke reviewsites hebben jouw voorkeur?

FleXe

Legacy Member
Verdomme he. Nu had ik mijn bestelling op Redcoon geannuleerd en de G30 op iishop.be besteld. Gisteren was deze volgens hun website direct leverbaar, maar nu kreeg ik zonet alweer een mail om te vragen of ik akkoord ging met een levertermijn van 10-18 dagen eer ze het bij hun hebben.

Ik heb toch maar eerst eens even gevraagd hoe het komt dat die Panasonic plasma's zo slecht leverbaar zijn... Ze gingen het eens navragen bij Panasonic zelf.

Addiction

Legacy Member
Levitation zei:
Verdomme he. Nu had ik mijn bestelling op Redcoon geannuleerd en de G30 op iishop.be besteld. Gisteren was deze volgens hun website direct leverbaar, maar nu kreeg ik zonet alweer een mail om te vragen of ik akkoord ging met een levertermijn van 10-18 dagen eer ze het bij hun hebben.

Ik heb toch maar eerst eens even gevraagd hoe het komt dat die Panasonic plasma's zo slecht leverbaar zijn... Ze gingen het eens navragen bij Panasonic zelf.

Post je bevindingen maar over de G30 achteraf als je wil :)

Mr. Humphries

Legacy Member
Musk zei:
welke reviewsites hebben jouw voorkeur?

Ik gebruik niet veel reviewsites, aangezien die niet altijd dezelfde mening delen. Ik ga vooral af op persoonlijke ervaring, voor zover dat mogelijk is natuurlijk. Anderzijds bekijk ik wel steeds de reviews op tweakers.net.

Veel reviewsites gaan van alle testen op een tv loslaten, terwijl ik nog altijd het effectieve gebruik en weergave het belangrijkste vind.

V3ndetta

Legacy Member
Levitation zei:
Verdomme he. Nu had ik mijn bestelling op Redcoon geannuleerd en de G30 op iishop.be besteld. Gisteren was deze volgens hun website direct leverbaar, maar nu kreeg ik zonet alweer een mail om te vragen of ik akkoord ging met een levertermijn van 10-18 dagen eer ze het bij hun hebben.

Ik heb toch maar eerst eens even gevraagd hoe het komt dat die Panasonic plasma's zo slecht leverbaar zijn... Ze gingen het eens navragen bij Panasonic zelf.

Ik heb afgelopen zaterdag ook ne G30 in de discountonline-winkel zelf besteld. Tegen mij zeiden ze toen, dat hij na 14 dagen binnen zou komen. Daarvoor had ik ook een mailtje gestuurd om te vragen of ze hem op stock hadden, maar toen zeiden ze ook 10-18 dagen. Misschien is het niet zo'n slecht idee om gewoon is een bezoekje aan de winkel zelf te brengen, indien je er niet te ver van woont.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan