Archief - (LED) TV gezocht

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

V1nce

Legacy Member
koop ne pana g30 , al de rest is minderwaardig voor die prijs/grote.

FleXe

Legacy Member
Ik lees net op deze site dat PVR sowieso niet werkt met een analoog signaal, dus zie ik de meerprijs van de 6300/6500 ook niet in. Daardoor lijkt de 6200 voor € 85x,- bij Azerty me wel interessant. Ik vraag me alleen af hoe het zou komen dat die tv daar zo laag geprijsd staat?

Nogmaals; plasma zegt me weinig, dus dat zal het ook niet worden. (Al waardeer ik de moeite die jullie doen om mij toch over de streep te trekken.)

FleXe

Legacy Member
Ok ok, blijkbaar zijn er toch veel mensen die me voor zot verklaren omdat ik al de goeie raad i.v.m. de Panasonic plasma's compleet in de wind lijk te slaan. Ik heb het topic nog eens even doorgenomen en misschien is het geen slecht idee om toch nog eens te overwegen voor plasma te gaan.

Tijd om nog eens naar de winkel te gaan dus :)

Matey

Legacy Member
Levitation zei:
Ok ok, blijkbaar zijn er toch veel mensen die me voor zot verklaren omdat ik al de goeie raad i.v.m. de Panasonic plasma's compleet in de wind lijk te slaan. Ik heb het topic nog eens even doorgenomen en misschien is het geen slecht idee om toch nog eens te overwegen voor plasma te gaan.

Tijd om nog eens naar de winkel te gaan dus :)

Ik heb gelezen dat je vooral naar MediaMarkt gaat? Indien het mogelijk is voor jou, zou je beter eens naar een andere winkel gaan, een speciaalzaak? Ik ben zelf naar een speciaalzaak in TV's geweest en daar stonden ze tenminste een stuk beter ingesteld en was de verlichting iets realistischer en niet overbelicht :p.

Mr. Humphries

Legacy Member
In de MM is het inderdaad heel licht. Dit heeft niet alleen met reflecties te maken (want dit heb je bij blinkende schermen, welke sommige LED's ook hebben), maar ook met de hoeveelheid omgevingslicht. Hoe lichter het in de omgeving is, hoe helderder een TV moet zijn om duidelijk scherpe beelden af te leveren. LED's kunnen veel helderder gaan dan een plasma, daarom dat deze in een MM veel doffer uitkomen. Door zulke lichteffecten lijkt het ook alsof het contrast van een LED veel beter is, maar dit is maar schijn, aangezien het zwart donkerder lijkt naast heel fel wit. Moest je dan plots het licht uitdoen, zal je merken dat je naar een lichtbak aan het kijken bent. Als je dan de helderheid terugschroeft, zal je zien dat het contrast niet was zoals het leek, maar dat er meer licht door de polarisatiefilters durft te druppen. Daarom dat LED's zeer goed zijn in het afspelen van heel heldere scènes en plasmas bij donkere scènes.

FleXe

Legacy Member
Allemaal heel nuttige info weer, thanks!

Nu ik zelf ook nog wat meer informatie heb opgezocht over plasma moet ik toegeven dat de voordelen t.o.v. LED ook niet te verwaarlozen zijn. Op mijn twee LCD pc monitoren bv. vind ik de backbleeding soms toch wel echt irritant wanneer ik een film met veel donkere scènes aan het kijken ben. Ik dacht dit probleem bij LED's bijna volledig verholpen was en dat plasma's op hun beurt even goed last ervan kunnen hebben. Bij beiden mis dus.

Ik ben niet zo zeer een fan van de MediaMarkt, maar omdat het op vijf minuten wandelafstand van mijn werk is spring ik er regelmatig eens binnen tijdens de middagpauze. Wat dat omgevingslicht betreft vind ik dat ze er in Hasselt toch redelijk op gelet hebben, al is er waarschijnlijk nog altijd veel te veel licht om een rechtvaardige vergelijking tussen de plasma schermen en de LCD/LCD LED schermen te maken.

Al bij al dus even gas terug genomen en mijn conservativiteit wat opzij gezet. Bovendien is onze pa ook altijd al enorm pro Panasonic geweest, en dat wilt ook al wat zeggen :p

Dat brengt mij wel bij het volgende punt; indien ik daadwerkelijk voor plasma zou gaan, wordt Panasonic vast een no brainer. Maar welke reeks moet ik dan overwegen en welke moet ik absoluut vermijden?

Ik heb hier al de G30 en V30 reeks als aanraders zien passeren, maar Sjoepap vroeg info over een model dat ik ook al een aantal dagen op de frontpage van Redcoon zie staan:
Sjoepap zei:

€ 750,- is toch wel erg optimistisch precies, dus dit zal dan wel geen aanrader zijn?

Verder lees ik over de G20 reeks die tegenwoordig voor zo'n € 700,- aangeboden wordt. Zijn er eigenlijk grote verschillen tussen de G20 en de G30?

Laat ons zeggen dat ik de prijs toch liefst niet voorbij de € 1000,- wil laten passeren. Grootte hou ik liefst op minimum 46".

Nogmaals mijn excuses voor mijn wispelturigheid, maar dit is voor mij een belangrijke aankoop die ik weloverwogen wil doen :)

Musk

Legacy Member
De G30 46" - 50"


Heb zelf de GT30, dat is mét 3D-functie. Die 3D wordt nooit gebruikt bij mij, maar de GT30's hebben blijkbaar toch nog wat beter beeld dan de G.

Mr. Humphries

Legacy Member
Beter op voorhand wispelturig dan erna :).

De zwartfilter van de G30 is iets verbeterd t.o.v. die van de G20. Die panasonic die je aan 700 euro kan vinden, zal de 42" GT20 zijn. De 3D versie van de G20 dus.

De V30 bestaat niet, deze is enkel in 3D versie beschikbaar en zal buiten je budgetvallen denk ik. De 46"G30 zal ook nipt worden, maar voor mij zou het de prijs wel waard zijn.

Het grootste verschil, in mijn ogen, is het design dat een pakje verbeterd is. Verder zal je altijd een Samsung of LG vinden die goedkoper is dan de Panasonic voor dezelfde specs. Het verschil zit hem vooral in afwerking van het materiaal (plastic/metaal) en puur marketing. Samsung en LG spelen harder in op het budget.

FleXe

Legacy Member
Ik heb Samsung en LG inderdaad altijd al als een "budgetmerk" beschouwd, en Panasonic meer in het straatje van Philips/Sony/JVC/... Dat soort merken. Ma goed, Samsung en LG heb ik nu beiden als pc scherm en voor de prijs zijn het best aardige monitoren imo.

Het debat lcd led vs plasma luwt nog wel even voort in de bovenkamer. Momenteel gaat het dan ook tussen de Samsung UE46D6200 en de Panasonic TX-P46G30. Eerst best ook nog eens 46" met 50" en de G30 reeks met de GT30 reeks vergelijken. In principe zou ik mijn budget ook wel nog wat kunnen opkrikken, maar ik wil ook geen overbodige kosten doen.

Morgen nog eens in de MM binnenstappen en komend weekend misschien ook eens een paar electrozaken aandoen. 't Is te hopen dat ik daarna een beslissing kan nemen :p

Mr. Humphries

Legacy Member
Waar de MM goed voor is, is het vergelijken van het design van de toestellen. Toch ook niet onbelangrijk vind ik. Over beeldkwaliteit kan je daar spijtig genoeg niet oordelen, tenzij je zelf een TV in zulk een omgeving wil hangen/zetten :).

FleXe

Legacy Member
Haha dat is een feit. Ik ben zelf ook nogal contra MM hoor, en dan vooral wat hun prijzen betreft (al is de service ook niet om over naar huis te schrijven).

Ben toch nog eens gaan kijken vanmiddag en ik moet toegeven dat ik ondertussen al wat verliefd op plasma ben geworden. Ik zag wel echt weinig verschil, maar zoals reeds gezegd lag dit waarschijnlijk aan de instellingen van de tv's en aan het omgevingslicht. Maar toch, omdat ik zo weinig verschil zag zie ik mezelf ook niet voor de duurdere GT reeks gaan. Als het plasma wordt gaat het vermoedelijk bij de 46" of 50" G30 blijven.

Nog steeds niet helemaal zeker, but I'm getting there! :p

demon326

Legacy Member
Levitation zei:
Haha dat is een feit. Ik ben zelf ook nogal contra MM hoor, en dan vooral wat hun prijzen betreft (al is de service ook niet om over naar huis te schrijven).

Ben toch nog eens gaan kijken vanmiddag en ik moet toegeven dat ik ondertussen al wat verliefd op plasma ben geworden. Ik zag wel echt weinig verschil, maar zoals reeds gezegd lag dit waarschijnlijk aan de instellingen van de tv's en aan het omgevingslicht. Maar toch, omdat ik zo weinig verschil zag zie ik mezelf ook niet voor de duurdere GT reeks gaan. Als het plasma wordt gaat het vermoedelijk bij de 46" of 50" G30 blijven.

Nog steeds niet helemaal zeker, but I'm getting there! :p

Ik ben voor mijn plasma ook in MM hasselt gaan bekijken en vergelijken met andere plasma's die daar staan... Maar er is weldegelijk verschil met de lcd-led tv's hoor.. Ze spelen allen hetzelfde en dus is het makkelijk om het kleurenverschil te zien;)

Mr. Humphries

Legacy Member
Ja, ik ga ook wel eens de MM of Saturn binnen als ik er ben, het is gewoon leuk :), maar daar valt het vooral op waarom heel veel mensen een Samsung of LG LED willen en deze dan ook kopen :).

FleXe

Legacy Member
Zo. Na een paar dagen lang enkele topics en reviews over zowel plasma als LED gelezen te hebben heb ik toch maar besloten om voor een plasma te gaan. Films kijken doe ik sowieso liefst in het donker. Op mijn pc op m'n kamer is dat momenteel ook niet anders. In de kelder is het overigens lekker koel en donker en hangt er laminaat tegen het plafond, dus de akoestiek is daar ook nog eens ideaal imo. En die 20 euro extra per jaar neem ik er dan maar bij :)

Edit: Ik sta op het punt te bestellen, maar nu twijfel ik toch nog een beetje tussen de Panasonic TX-P50G30 en de TX-P46GT30. De 50GT30 niet, dat wordt echt wel wat te duur...

Welke van de twee?

demon326

Legacy Member
Levitation zei:
Zo. Na een paar dagen lang enkele topics en reviews over zowel plasma als LED gelezen te hebben heb ik toch maar besloten om voor een plasma te gaan. Films kijken doe ik sowieso liefst in het donker. Op mijn pc op m'n kamer is dat momenteel ook niet anders. In de kelder is het overigens lekker koel en donker en hangt er laminaat tegen het plafond, dus de akoestiek is daar ook nog eens ideaal imo. En die 20 euro extra per jaar neem ik er dan maar bij :)

Edit: Ik sta op het punt te bestellen, maar nu twijfel ik toch nog een beetje tussen de Panasonic TX-P50G30 en de TX-P46GT30. De 50GT30 wordt echt veel te duur...

Welke van de twee?

G30 heeft dacht ik geen 3D. Gewoon bestellen, en daarna eens avatar(BR versie) opleggen, en dan zult ge nooit nog een led willen :p

Mr. Humphries

Legacy Member
Het is inderdaad de vraag: groter en geen 3D of ietsje kleiner en wel 3D.

Puur persoonlijke keuze eigenlijk.

FleXe

Legacy Member
Vanmiddag met twee kameraden nog in Hasselt geweest. Eén van de twee gaat zelf binnenkort nog een tv kopen om in zijn "chill"-ruimte" te zetten, en hij verkoos toch echt LED omwille van de heldere kleuren.

Heb ook nog even een tv met 3D functie gecheckt, maar met of zonder 3D-bril; ik blijf alles gewoon dubbel zien. Worst gimmick ever imo.

Kort samengevat: het wordt 50" en geen 3D, dus de Panasonic TX-P50G30. Normaal gezien plaats ik vanavond of morgen nog mijn bestelling bij Redcoon :)

Merci nogmaals voor alle hulp en de tijd die jullie in mij gestoken hebben!

demon326

Legacy Member
Levitation zei:
Vanmiddag met twee kameraden nog in Hasselt geweest. Eén van de twee gaat zelf binnenkort nog een tv kopen om in zijn "chill"-ruimte" te zetten, en hij verkoos toch echt LED omwille van de heldere kleuren.

Heb ook nog even een tv met 3D functie gecheckt, maar met of zonder 3D-bril; ik blijf alles gewoon dubbel zien. Worst gimmick ever imo.

Kort samengevat: het wordt 50" en geen 3D, dus de Panasonic TX-P50G30. Normaal gezien plaats ik vanavond of morgen nog mijn bestelling bij Redcoon :)

Merci nogmaals voor alle hulp en de tijd die jullie in mij gestoken hebben!

Ge zult het uw niet beklagen! :applause:

V1nce zei:
Zeg da uwe kameraad der niks van kent.

Neen, nodig hem uit om eens een film op uw tv te zetten, bijvoorbeeld avatar, en daarna op zijne tv :p
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan