Archief - dommel.be

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

RaGeR

Legacy Member
Is het mogenlijk om bij Skynet u e-mailadres te behouden, want mijne pa krijgt veel mails en het is bijna niet doenbaar om al die mensen te verwittigen dat het e-mailadres verandert. Das eigenlijk de grootste reden waarom we bij Skynet blijven.

Davion

Legacy Member
Dat gaat niet hé, is logisch, als je je abbo opzegt ben je je e-mail ook kwijt, kraad u aan om gewoon naar iedereen een duidelijke email te sturen met de wijziging van u adres.

ZeroTolerance

Legacy Member
Bon voor de mensen die telenet hebben en hun email willen behouden.
Er zijn 2 mogelijkheden : zet uw email over naar een andere telenet internet gebruiker en forward die dan.

Of doe niets en log nog in via uw vriend , want naar het schijnt kunde ze nog gebruiken in de 6 maand die telenet ze behoudt.Dit doen ze als 'dienst' indien dat ge nog zou terugkeren.

Pegas

Legacy Member
ZeroTolerance zei:
want naar het schijnt kunde ze nog gebruiken in de 6 maand die telenet ze behoudt.Dit doen ze als 'dienst' indien dat ge nog zou terugkeren.
Binnen 6 maand terugkeren? Betalen zij dan ook de contractbreuk voor jouw aangezien je bij elke provider in het begin vast zit aan een 1-jarig contract :p.

Ik heb ook Dommel Netconnect en ben er zeer tevreden over :niceone:. Wat ik hier nog niet heb gelezen is dat er bij Dommel geen upload limiet is. Dus die 50GB is puur en alleen voor download :D (kunnen we eindelijk eens terug een demo downloaden zonder te aarzelen).

fred_3202

Legacy Member
Ben ook geïntereseerd in het overschakelen naar Dommel voor ADSL.
Als je reeds een Belgacom ADSL abbonement hebt, ben je dan zeker dat je kan overschakelen naar Dommel?
Want als ik mijn telefoon nummer invul op dommel krijg ik te zijn dat ADSL niet mogelijk is voor mij. Raar niet?

Is er iemand die ook telefoneert met dommel? Das alleen VOip als ik het goed begrijp? Anders met je gewoon je belgacom abbonement behouden toch?

Insaniacx

Legacy Member
fred_3202 zei:
Ben ook geïntereseerd in het overschakelen naar Dommel voor ADSL.
Als je reeds een Belgacom ADSL abbonement hebt, ben je dan zeker dat je kan overschakelen naar Dommel?
Want als ik mijn telefoon nummer invul op dommel krijg ik te zijn dat ADSL niet mogelijk is voor mij. Raar niet?

Is er iemand die ook telefoneert met dommel? Das alleen VOip als ik het goed begrijp? Anders met je gewoon je belgacom abbonement behouden toch?

Ik bel met Dommel VOIP en werkt perfect naar mijn mening. Hebben een supersimpel Belgacom abbonement van 6€/mnd dachtek.

tmagus

Legacy Member
heb net gezien dat een statisch/vast ip adres mogelijk is bij dommel, nu vroeg ik mij af of het dan ook effectief heel de tijd het zelfde blijft...ook vb als ge dan reconnect dat je dat het zelfe terug krijgt? of is het een ander "vast ip" dat je terug krijgt?

en is het toegelaten bij dommel om een server draaiede te houden? (kweet nu ook wel da de upload nie echt super gaan zijn, ma zo'n ma een simple serverke zijn om te testen...)

Burny

Legacy Member
tmagus zei:
heb net gezien dat een statisch/vast ip adres mogelijk is bij dommel, nu vroeg ik mij af of het dan ook effectief heel de tijd het zelfde blijft...ook vb als ge dan reconnect dat je dat het zelfe terug krijgt? of is het een ander "vast ip" dat je terug krijgt?

en is het toegelaten bij dommel om een server draaiede te houden? (kweet nu ook wel da de upload nie echt super gaan zijn, ma zo'n ma een simple serverke zijn om te testen...)

Vast ip is vast ip, je krijgt dan je 'eigen persoonlijk ip' toegewezen. Dat zal nooit veranderen. Anders was het een dynamisch ip.

Met 320 of 512 kbits zal je idd geen snelle server hosten, maar upload telt niet mee, das dan wel een pluspunt :)

tmagus

Legacy Member
Burny zei:
Vast ip is vast ip, je krijgt dan je 'eigen persoonlijk ip' toegewezen. Dat zal nooit veranderen. Anders was het een dynamisch ip.

Met 320 of 512 kbits zal je idd geen snelle server hosten, maar upload telt niet mee, das dan wel een pluspunt :)

ja, snap ik ook wel, tis gewoon om te testen dus eigenlijk configuratie van webserver ess te leren...altijd wel gemakkelijk als ge dan een vast ip hebt...en da server ne meter van u staat :p op te beginnen te "prutsen":p

4 Mbits = 400 kb/sec zeker?

Davion

Legacy Member
512Kb/s. is dat :)

1MByte/s. = 8Mbit/s.

1Mbyte = 1024Kb dus 1024Kb / 8 = 128 x 4 = 512Kb/s.

Burny

Legacy Member
tmagus zei:
ja, snap ik ook wel, tis gewoon om te testen dus eigenlijk configuratie van webserver ess te leren...altijd wel gemakkelijk als ge dan een vast ip hebt...en da server ne meter van u staat :p op te beginnen te "prutsen":p

4 Mbits = 400 kb/sec zeker?

4Mbit is in theorie 512 kb/s zoals Davion al zei, ikzelf haal met een vrij goeie lijn zo'n 410 kb/s.

Je kan een dyndns.com, no-ip.com of opendns.be account aanmaken. Dan hoef je geen duurder abbo met statisch ip te nemen.
En een webserver hoeft niet persé bij u in de buurt te staan, je kan alles remote doen hé, met bv extern bureaublad of remotly anywhere.

fred_3202

Legacy Member
Insaniacx zei:
Ik bel met Dommel VOIP en werkt perfect naar mijn mening. Hebben een supersimpel Belgacom abbonement van 6€/mnd dachtek.


Moet je indien je Dommel telefonie erbij neemt ook nog een belgacom abbonement hebben? Dat snap ik niet zo goed?
Kan je met Dommel ook meerdere telefoons aansluiten of zit je vast bij 1?

tmagus

Legacy Member
Burny zei:
4Mbit is in theorie 512 kb/s zoals Davion al zei, ikzelf haal met een vrij goeie lijn zo'n 410 kb/s.

Je kan een dyndns.com, no-ip.com of opendns.be account aanmaken. Dan hoef je geen duurder abbo met statisch ip te nemen.
En een webserver hoeft niet persé bij u in de buurt te staan, je kan alles remote doen hé, met bv extern bureaublad of remotly anywhere.

ja, weet ook wel dat een webserver met remote alles kunt doen, ma zoals ik al zei is dat mss de eerste keer dat je zoiets instelt ook nie direct het handigste...dat je ook direct remote moet doen...

mss wel nog intersant zo'n opendns.be account, ess naar zien...

duurder account = more datalimiet en 320 kbps max uploadsnelheid grote upload...vast ip...heeft zijn voordelen en nadelen...

ik heb nu adsl go van belgacom dusja, ma zit wel redelijk ver van de centrale i gues op de +- rand van 5 km (was toch zo als ik het enkele jaren geleden bestelde), zo dommel hier even prefect gaan?

Burny

Legacy Member
tmagus zei:
ja, weet ook wel dat een webserver met remote alles kunt doen, ma zoals ik al zei is dat mss de eerste keer dat je zoiets instelt ook nie direct het handigste...dat je ook direct remote moet doen...

mss wel nog intersant zo'n opendns.be account, ess naar zien...

duurder account = more datalimiet en 320 kbps max uploadsnelheid grote upload...vast ip...heeft zijn voordelen en nadelen...

ik heb nu adsl go van belgacom dusja, ma zit wel redelijk ver van de centrale i gues op de +- rand van 5 km (was toch zo als ik het enkele jaren geleden bestelde), zo dommel hier even prefect gaan?

Ik heb identiek dezelfde snelheden nu met Dommel als ervoor met Skynet Go. Die zitten ook opt zelfde netwerk, dus bij u zou dat ook zo moeten zijn.

ozl

Legacy Member
The Answer zei:
Binnen 6 maand terugkeren? Betalen zij dan ook de contractbreuk voor jouw aangezien je bij elke provider in het begin vast zit aan een 1-jarig contract :p.

Ik heb ook Dommel Netconnect en ben er zeer tevreden over :niceone:. Wat ik hier nog niet heb gelezen is dat er bij Dommel geen upload limiet is. Dus die 50GB is puur en alleen voor download :D (kunnen we eindelijk eens terug een demo downloaden zonder te aarzelen).

Indd, die ongelimiteerde upload is ook echt een groot pluspunt!

dendaak

Legacy Member
Vraagje, ik sta op het punt over te schakelen waarmee moet ik nu juist rekeningen houden voor een snelle snelheid?
Server of zo iets dat ik hier hoorde?

Ik heb contract dat in februari wss vervalt dus is het goed dat ik nu overstap?

GhO$T

Legacy Member
Hoe gaat het eigenlijk in zijn werk als je van Telenet naar Dommel gaat?
Dan moet je om te beginnen al je telenet modem buiten gooien blijkbaar, maar dat ding hebben we in theorie in bruikleen van telenet zeker? Kan je die dan nog terugdragen en uwe waarborg terug eisen?
En dan moet je nog ergens een adsl modem op de kop tikken ook, kan je die gewoon aansluiten op gelijk welke draadloze router?

Voorts moet je zeker ook een splitter op u telefoonlijn installeren of iets dergelijks? :unsure: kan je zoiets zelf doen en waar plaats je die en wat kost zo'n ding?

Zou ook enorm graag overschakelen naar Dommel, het verschil is eigenlijk echt hallucinant. (12gb à 42€ tov 50gb à 33€ ) En de snelheid komt ook langs geen kanten in de buurt van hun 10Mbit waar ze zo graag reclame mee maken, we raken maar net aan 6Mbit...
Maar het grote probleem hier is wel dat de telefoonaansluiting momenteel op een erg slechte plaats ligt, van daaruit kabels trekken naar de pc's is moeilijk en alle pc's voorzien van draadloos i-net zou ook heel kostelijk uitvallen.
Na kosten van modem + aansluiting + 4 draadloze netwerkkaarten moet je al heel lang dommel houden eer je dat geld terugverdient door het goekopere abbo :s

Lian-Li zei:
de start van geen limieten in belgie ? xD
Keep on dreaming :) , er bestaan al jaren véél interessanter formules dan Belgacom of Telenet, maar 99% van de consumenten is er nog altijd van overtuigd dat er naast Belgacom of Telenet geen enkele betrouwbare provider bestaat, dus moeten die 2 helemaal geen rekening houden met wat die kleintjes doen.


wardkennes zei:
Vraagje, ik sta op het punt over te schakelen waarmee moet ik nu juist rekeningen houden voor een snelle snelheid?
Server of zo iets dat ik hier hoorde?

Ik heb contract dat in februari wss vervalt dus is het goed dat ik nu overstap?
Snelheid wordt bepaald door afstand tot adsl centrale, alles beneden de 4km afstand is goed genoeg. Staat hier toch al uitgelegd, inclusief een link waar je de afstand tot u huis kunt bepalen.

dendaak

Legacy Member
about, dat van die router tuurlijk ga je moeten veranderen telenet heeft nl, een coax kabel (of hoe het ook noemt)geen geen telefoonlijn.

GhO$T

Legacy Member
Nee tzit zo, huidige configuratie is dus:

coax kabel -> telenet modem -> utp kabel -> Dlink router -> draadloos naar laptop en via draad (opnieuw utp kabel) naar paar andere pc's.

Dus als zo'n adsl modem ook met utp kabel aan router verboden wordt, veronderstel ik dat ik dezelfde router gewoon kan blijven gebruiken? Maar ik weet dus niet welke aansluiting die adsl routers gebruiken, vandaar mijn vraag.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan