Archief - dommel.be

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

dendaak

Legacy Member
de mijne is gewoon telefon kabel in. en dan gewoon wireles of met netwerk kabelos.

GhO$T

Legacy Member
ok zal dan hetzelfde zijn, enig verschil is dat bij jou modem + router in 1 toestel zitten, bij mij zijn dat 2 apparte toestellen.

Als er nu nog iemand zin heeft om op mijn ander 10 vragen te antwoorden ben ik helemaal tevreden :D

dendaak

Legacy Member
Zijn dat die kasten waarover ze spreken bij telenet?


ps, .. iemand nog iets op te merken over dommel anders schakel ik nu of binnen enkele dagen over.

Davion

Legacy Member
Ge kunt idd gewoon een ADSL modem in de plaats zetten en u huidige router blijven behouden :)
U huidige router heeft vermoedleijk 5 poorten, een WAN en 4 LAN's, de Telenet modem zit in de WAN (binnenkomst dus), gewoon de Telenetmodem der vantussen en een ADSL ETHERNET modem kopen en die in u WAN duwen, en ge zijt vertrokken :)

Over splitters: Ge moet idd op elke aansluiting in u huis een splitter hebben staan voor de beste werking

Robinvv

Legacy Member
wardkennes zei:
Zijn dat die kasten waarover ze spreken bij telenet?


ps, .. iemand nog iets op te merken over dommel anders schakel ik nu of binnen enkele dagen over.

Ik zou meteen overschakelen :D


Hier jaar geleden, wat gaat de tijd snel :)

jeroenvde

Legacy Member
ikke ook vertrokken zie!! :D

sweeeeeeeeeet 50gb/maand :|
en dan zal ik eens beginnen seeden!! want nu is het steeds leechen
oo yes it's gonna be a sweeet \/\/ @ R € Z time :D

dendaak

Legacy Member
Nice,

ik twijfel nog tussen het abonnement van 50GB of 100GB, maar is het mogelijk om als ik 50 neem later over te schakelen naar 100GB ? Zonder, activeringskosten dan wel.

zrox8

Legacy Member
ik ben juist van belgacom overgeschakeld naar dommel.
Alles vlot verlopen, alleen activatiekosten moeten betalen (had al router van belgacom) en dan maandelijks abo (dat goedkoper is).

Tot hiertoe zeer tevreden! downloadsnelheid staat nu zelfs terug op 3,3 ipv bij belgacom 2,2. Die unlimited uplaod is ook super!


@wardkennes: kzou da van 50gb pakke, eens ge over de 50gb zit hebde nog mediumband (100KBps) tot 100gb...

Mr. M

Legacy Member
ge hebt idd op die mediumband 1024/128 kbps (dus 128KB/s down, 16KB/s up)
ik zou ook voor die 50 gig versie gaan persoonlijk

Yank

Legacy Member
zrox8 zei:
@wardkennes: kzou da van 50gb pakke, eens ge over de 50gb zit hebde nog mediumband (100KBps) tot 100gb...
mediumband is met FUP:
a) u kiest ervoor om uw lijn bij het bereiken van de 50 gb transfer om te schakelen op medium band (1 mbps down en 256 kbps up). in dit geval dient u niet te klikken op een van de opties in de e-mail. dit is dus de standaard optie. u kan aan deze 1,00 mbps zeer comfortabel verder surfen en e-mails ophalen. op de transfer aan deze snelheid is er een fup van toepassing, m.a.w. behoudens zware netwerk-overbelasting, kan u zoveel up- en dowloaden als u wil.

letterlijk vanop hun site

'k dacht vroeger ook dat het tot 100GB was, dus zeker niet aanvallend bedoeld, gewoon om juist te zijn ;)


OT: al sinds paar dagen dommel (gewone Netconnect), geen verschil gemerkt met Belgacom ADSL Go in snelheid ofzo, limiet ligt natuurlijk pak hoger
klantendienst reageert ook vlug, wel een 'apart' systeem (niet noodzakelijk beter of slechter dan normaal): je krijgt geen mail waarin het antwoord staat, maar in de mail staat de link naar een 'service-ticket' (zo noemen ze het dacht ik, is uiteraard in HTTPS) waar je mbv een paswoord (dat je wel via mail krijgt) kan inloggen en de status ervan zien.

ozl

Legacy Member
Mijn pa had da op zijn werk gevraagd en daar zei iemand dat da van Holland was en daarom misschien niet echt te vertrouwen? I was like: wtf.
Ik lees alleen maar goeie dingen over dommel. Ik ga nog wa proberen hem te vertrouwen want zit voor de moment weer op smallband :(((((((

Yank

Legacy Member
coebeest zei:
Mijn pa had da op zijn werk gevraagd en daar zei iemand dat da van Holland was en daarom misschien niet echt te vertrouwen? I was like: wtf.
Ik lees alleen maar goeie dingen over dommel. Ik ga nog wa proberen hem te vertrouwen want zit voor de moment weer op smallband :(((((((
- ik zie nergens op de site van dommel ook maar één Nederlands adres, zowel e-mail als gewone adressen. dommel.nl is ook duidelijk niet van hen
- zelf al zou het Hollands zijn, is het daarom niet betrouwbaar? Veel ergere vooroordelen kunt ge niet hebben he

zeg dat maar ééns tegen uw pa ;)

GhO$T

Legacy Member
coebeest zei:
Mijn pa had da op zijn werk gevraagd en daar zei iemand dat da van Holland was en daarom misschien niet echt te vertrouwen? I was like: wtf.
Ik lees alleen maar goeie dingen over dommel. Ik ga nog wa proberen hem te vertrouwen want zit voor de moment weer op smallband :(((((((

Who cares als dat nu van Nederland of van Taiwan komt, dommel heeft zijn betrouwbaarheid toch al ruimschoots bewezen volgens mij.

Aan het hoofd van telenet staat ook een hollander dacht ik, dus telenet zal dan ook wel onbetrouwbaar zijn :ironic:

retrosaurus

Legacy Member
Haha, ik heb een versatel lijn van 2 jaar geleden, en overgestapt op tele2allin, en ik heb geen limiet dankzij men oude versatellijn :-)

dendaak

Legacy Member
ah, nog een vraag, als ik NU DEZE avond nog overstap, moet ik februari dan nog betalen?

Regards.

Burny

Legacy Member
wardkennes zei:
ah, nog een vraag, als ik NU DEZE avond nog overstap, moet ik februari dan nog betalen?

Regards.

Ge kunt nie zomaar deze avond overstappen. Dat heeft enige tijd nodig. En wanneer je ook overstapt, je zult bij geen van de 2 een dag teveel moeten betalen.
Bij Dommel betaal je eerst vooruit, ze verrekenen dat erna, en Bgc stort alles mooi terug, berekend vanaf de dag dat ze u hebben afgesloten.

Metalhead

Legacy Member
Hangt er vanaf hoe snel ze alles kunnen afronden.
Ik had op 27.12 besteld, op 05.01 was de overschakeling volledig.
Afgelopen week de maandelijkse factuur van Belgacom gekregen, ze rekenden me enkel de periode 01.01.2007 tot 05.01.2007 aan, was 5€ of zo iets (bellen doe ik al lang niet meer bij Belgacom :D ), enkel de telefoonlijn en huur van het toestel betaal ik, verder niks.
Voor de rest heb ik nergens voor hoeven zorgen. Is erg prettig indien alles op een vlotte manier verloopt, zonder enige kopzorgen.

Burny

Legacy Member
wardkennes zei:
Dus feitelijk kani k 2 keer moete betalen?

Lees je mijn posts wel, of doe je dit nu express? Letterlijk het tegenovergestelde zeggen van wat ik zonet postte?
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan