Archief - dommel.be

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

bluetorch002

Legacy Member
ik heb dommel al een jaar, heb geen last. Soms wat downtijd maar dat ik nu laatste tijd niet meer. Soms wat lag maar kom voor die 50GB heb ik dit erwel voor over.

Telenet is vele sneller idd, maar dan ook sneller op smallband :]

Robinvv

Legacy Member
hystrix zei:
Ok, bedankt binnen 2 weken kan ik overschakelen :D


:applause:


Ge zult de 2de Mechelaar zijn met Dommel :D
:cool:

Zovéél meer zullen het er wel niet zijn :unsure:

Edit: Nog niet véél van gezien dan toch:p

NoizeSuppressor

Legacy Member
werkt de modem van telenet voor Dommel???

Dan hoef ik enkel een belgacom aansluiting voor telefoon (die niet gebruikt gaat worden!) te laten leggen...

Robinvv

Legacy Member
NoizeSuppressor zei:
werkt de modem van telenet voor Dommel???

Dan hoef ik enkel een belgacom aansluiting voor telefoon (die niet gebruikt gaat worden!) te laten leggen...

Spijtig genoeg niet neen

Een kabelmodem is voor coax (tv-kabel)
Een ADSLmodem is voor telefoonlijn.

Nu je hebt er wel verschillende prijsklassen in. van +- € 40 tot 100 euro (bv ADSL modem+Router+Wifi (alles in één apparaat)
Edit: deze heb ik : http://www.usr-emea.com/products/p-broadband-product.asp?prod=bb-9108a&loc=bene

zrox8

Legacy Member
alzek zo naar u excell bestandje zie, en dan naar buitenland, dan denk ik: BELGIE APENLAND!

hystrix

Legacy Member
Robinvv, hoe ver zit gij van de centrale want ik woon op de grens van leest :)

Robinvv

Legacy Member
hystrix zei:
Robinvv, hoe ver zit gij van de centrale want ik woon op de grens van leest :)

Van centrale: 2650 meter.

Maar mocht je méér dan 4km van de centrale wonen, dan is het niet echt zo intressant méér. Ik tussen Tisselt en Blaasveld (stukje Heffen)

Maar is hier wel al beetje 'op den buiten te noemen'
Is de bevolkingsdichtheid groot, ga je er normaal niet ver vanaf zitten. ;)

NoizeSuppressor

Legacy Member
Robinvv zei:
Van centrale: 2650 meter.

Maar mocht je méér dan 4km van de centrale wonen, dan is het niet echt zo intressant méér. Ik tussen Tisselt en Blaasveld (stukje Heffen)

Maar is hier wel al beetje 'op den buiten te noemen'
Is de bevolkingsdichtheid groot, ga je er normaal niet ver vanaf zitten. ;)


hoe kan je dat checken? Ik zit net ad overkant van Tisselt (Breendonkstraat)

Burny

Legacy Member

NoizeSuppressor

Legacy Member
Burny zei:
Of je koopt ergens 2de hands een Tomson Speedtouch 510. Zeer goeie ADSL ethernet modem. Je vindt hem al vanaf 10 €.


alleen ben ik geen technieker en die plaatsen, ik heb daar mijn twijfels bij :p

RaZoR be

Legacy Member
poeh, eerst wouk dus overgaan naar dommel, toen kwam scarlet met wij gaan limiet verhogen, ik wachten dus...

nu lees ik dat ze vanaf 1 feb overgaan 15->30Gb (en geen 50), nu ben ik weer aan het twijfelen...

{YA}Gr3c0

Legacy Member
RaZoR be zei:
poeh, eerst wouk dus overgaan naar dommel, toen kwam scarlet met wij gaan limiet verhogen, ik wachten dus...

nu lees ik dat ze vanaf 1 feb overgaan 15->30Gb (en geen 50), nu ben ik weer aan het twijfelen...

Ga maar naar Dommel. Je zal je het niet beklagen :D

Genius

Legacy Member
zucht, ik zit op dieje edpnet site om te checken hoever ik van de centrale zit. Maar ik vind dat dus nergens :| Ik kijk er volgens mij los over..

Mr. M

Legacy Member
GeneH zei:
zucht, ik zit op dieje edpnet site om te checken hoever ik van de centrale zit. Maar ik vind dat dus nergens :| Ik kijk er volgens mij los over..
nee ze hebbe da er afgehaald peis k
want ik vond het ook nimeer overlaatst

(linkske over da onderwerp)

Kysr

Legacy Member
bij mij berekent hij de afstand naar de centrale niet. Waarom weet ik niet. Is er een andere manier om dit te achterhalen want ik ben echt wel in dommel geintereseerd

Genius

Legacy Member
Mr. M zei:
nee ze hebbe da er afgehaald peis k
want ik vond het ook nimeer overlaatst

(linkske over da onderwerp)

Ja idd, als ge op dieje link klinkt in één van die posts dan is da voor een bestelling te plaatsen..:)

Mr. M

Legacy Member
GeneH zei:
Ja idd, als ge op dieje link klinkt in één van die posts dan is da voor een bestelling te plaatsen..:)
jep idd, maar zo moest ge da vroeger ook doen
dan gewoon u gegevens invullen, t menu erna kreeg ge dan de afstand te zien (en dan konde gewoon closen zonder te bestellen :p)

Robinvv

Legacy Member
NoizeSuppressor zei:
hoe kan je dat checken? Ik zit net ad overkant van Tisselt (Breendonkstraat)

Contact opnemen met Belgacom of Dommel via email,telefoneren geef je adres door en/of telefoonnummer en dan zullen ze je kunnen zeggen hoe ver je ongeveer van de centrale zit.

Maar weet dat je onder de 4km niet bepaald een lagere snelheid hebt, erboven is de kans véél groter >4km

En de afstand die EDPnet gaf is over hun netwerk, ik zit op 3.9 km van hun centrale en van Dommel/Belgacom (Turboline) 2.6 km. Dus zou ik EDPnet pakken (Broba II), dan zit ik dus nog lager dan met Dommel.

dendaak

Legacy Member
Ik heb nog eens een vraag,
Mijn abonnement van ADSL vervalt in februari waneer weet ik niet...
is het eender op welke dag dat ik mag opzeggen?

Regards.

Davion

Legacy Member
Als je naar Dommel gaat hoef je niet op te zeggen, die regelen alles automatisch, anders laat ge het best NU al weten, dan hoefde februari niet meer te betalen.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan