Archief - dommel.be

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

F e r o x

Legacy Member
Oh, jawel hoor. Denk maar aan internetradio, videochat, aankopen van muziek via iTunes, downloaden demo's (demo's voor ps3 en xbox zijn nog véél groter), en ga zo maar door.

En nu komt de belangrijkste: iTunes start binnen een goede 2 maand met het aanbieden van films en tv-shows in Europa. In de VS is dit een monstersucces (zelfs bij de gewone consumente, de casual gebruiker dus), hier zal het wel wat minder zijn, maar het zal nog altijd aanslaan. Als je wat series volgt (wekelijkse download) en ook af en toe een filmpje bekijkt, zal het echt zéér vlug gaan want de bestanden zijn niet echt klein (topkwaliteit van beeld, zelf sommige 720p).

Dus LEGALE manieren genoeg! Telenet en Belgacom: het word tijd dat jullie eens die limiet omhoog trekken !

eniac

Legacy Member
wardkennes zei:
Terug ontopic. . . over dommel. . .
Presies geen negative punten over te zeggen dus?

Ik heb het van ergens in juli, en ben er nog altijd heel tevreden over. Goed nieuwsgroepabbo, stabiliteit is uitstekend, snelheid is ook constant. Ik heb ook zo'n Philips wireless router met ingebouwde adsl modem, en dat ding doet voor mijn wensen goed genoeg zijn werk.

eniac

Legacy Member
Dx-Solutions zei:
Blokken kan je per 5Gb bijkopen en is ook zeer goedkoop !!

Stabiliteit is geen probleem hoor, werkt gewoon via Belgacom ...

Hoe zit het met nieuwsgroepen?

Robinvv

Legacy Member
Hier ook nog altijd héél stabiel enz, geen slechte punten erover.

En over het verbruik denk maar aan:
Youtube
Webcam

en je mag gerust zijn ik (en andere gezinsleden) die surfen... dat zijn toch pak gigabytes zene, vooral met die filmpjes erbij.

Maar zijt gerust;

Telenet en Belgacom zie ik nog niet hun limieten aanpassen ..
Wegwezen daar ;) indien adsl en >4km van de centrale zou ik het zeker doen:)

Metalhead

Legacy Member
Het einge kleine minpunt is de download snelheid bij de nieuwsgroepen.
Ik haal meestal maar een goei 250k, terwijl het bij belgacom constant 400k was. De centrale ligt op 50m van mijn deur. :)
De retentie daarentegen is uitstekend.

Davion

Legacy Member
Wat Dommel gedoe? Je kan geen ADSL lijn pakken op een kabel zoals Telenet hé :)

Of als je die afstandsberekening doet: Neen, das niet hetzelfde voor Telenet :)

stvw

Legacy Member
Robinvv zei:
Telenet en Belgacom zie ik nog niet hun limieten aanpassen ..
Wegwezen daar ;) indien adsl en >4km van de centrale zou ik het zeker doen:)

Afstand tot de lokale wijkcentrale:
5963 meter

Gadver :p

Dr. Doezel

Legacy Member
Stom dat er nergens abonnementjes te krijgen zijn om alleen te surfen, met 2GB download ofzo en goeie snelheid :)

Davion

Legacy Member
@Dr. Doezel: Nooit gehoord van ADSL Light of Dommel Netconnect Lite ?

Dr. Doezel

Legacy Member
Davion zei:
@Dr. Doezel: Nooit gehorod van ADSL Light of Dommel Netconnect Lite ?

Da heb ik nu. Maar ik wil niet zoveel betalen voor iets dat ge zelden gebruikt :)

Mr. M

Legacy Member
Davion zei:
@Dr. Doezel: Nooit gehoord van ADSL Light of Dommel Netconnect Lite ?
die lightdingen zijn schandalige dingen die verboden moeste worden
grootste afzetterij van de mensen (je krijgt daar geen 2 gig bij he, maar 400 meg en je moet amper minder betalen dan voor een gewoon abo)

nu ja, ik zou zeggen, verder dan 5KM zou k geen adsl nemen
ik zit op 4.2KM en hier gaat dat nog goed (3.3Mbit/384Kbit profiel)

nu ja, die 5.6KM is alleszins een pak te ver, dan zit je op een 1Mbit down en 256Kbit up profiel ofzo en das idd wel wat weinig

ozl

Legacy Member
ik zit op 700meter, dus das goed. Nu nog de ouders overtuigen en dan hopelijk overschakelen.

TiZon

Legacy Member
Robinvv zei:
Hier ook nog altijd héél stabiel enz, geen slechte punten erover.

En over het verbruik denk maar aan:
Youtube
Webcam

en je mag gerust zijn ik (en andere gezinsleden) die surfen... dat zijn toch pak gigabytes zene, vooral met die filmpjes erbij.

Maar zijt gerust;

Telenet en Belgacom zie ik nog niet hun limieten aanpassen ..
Wegwezen daar ;) indien adsl en >4km van de centrale zou ik het zeker doen:)


Scarlet gaat heeft zijn snelheid opgetrokken naar 6mbps en voor Scarlet One is de limiet al 50 Gig, de volgende aan de beurt is hun premium-abo :D

RealFlub

Legacy Member
wilden hier ook overschakelen naar dommel ofzo, maar aangezien te ver van centrale >5km. :cry:
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan