Archief - dommel.be

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

zrox8

Legacy Member
kzit op 5,9km van de centrale, en toch hebbek hier een goei adsl (belgacom) verbindinding. ge ga me toch nie vertelle dat da dan me Dommel niet gaat?

Davion

Legacy Member
Jawel dan wel, is een teken dat gij een goede lijn hebt liggen, mss maar enkele jaren oud.

Mr. M

Legacy Member
zrox8 zei:
kzit op 5,9km van de centrale, en toch hebbek hier een goei adsl (belgacom) verbindinding. ge ga me toch nie vertelle dat da dan me Dommel niet gaat?
jawel maar niet elke belgacom centrale heeft ook edpnet voor zover ik weet
dus mss zit ge dichter bij een belgacom centrale waar geen edpnet op zit ofzo (want anders is het raar da ge op die afstand een deftige lijn hebt ze, das zelfs theorethisch niet mogelijk (adsl gaat maar tot 5 km in principe)

Robinvv

Legacy Member
stvw zei:
Afstand tot de lokale wijkcentrale:
5963 meter

Gadver :p


Da's jammer dan... heb je geen keuze spijtig genoeg.
Maar personen onder de 4km afstand van de centrale zou ik het zeker aanraden.

@TiZon; Ikzelf heb met Scarlet geen ervaring, maar specificaties zien er totaal niet slecht uit.

Zelf heb ik een hekel aan Belgacom & Telenet 'monopolie' positie.:angry:

zrox8

Legacy Member
kheb nog een vraagske over dieje WIFI router van dommel.
(wifi digitelbox)

ik heb thuis 2 laptops draadloos en 2 desktops met draad.
Kan ik deze alle 4 tegelijk aansluiten op die router? of is het ófwel draad ófwel draadloos?

groetjes!

TiZon

Legacy Member
zrox8 zei:

captainobvious.jpg

.....

TiZon

Legacy Member
zrox8 zei:
kheb nog een vraagske over dieje WIFI router van dommel.
(wifi digitelbox)

ik heb thuis 2 laptops draadloos en 2 desktops met draad.
Kan ik deze alle 4 tegelijk aansluiten op die router? of is het ófwel draad ófwel draadloos?

groetjes!

2 met draad/2 zonder
3 met draad/1 zonder
1 met draad/3 zonder
0 met draad/4 zonder
4 met draad/0 zonder

gaat allemaal ;)

eniac

Legacy Member
Mr. M zei:
die lightdingen zijn schandalige dingen die verboden moeste worden
grootste afzetterij van de mensen (je krijgt daar geen 2 gig bij he, maar 400 meg en je moet amper minder betalen dan voor een gewoon abo)

Dommel netconnect lite = 10GB, 4Mbps down en 256Kbps up. Niet slecht dus, maar het prijsverschil met de gewone netconnect is eigenlijk te klein om het te overwegen, vind ik dan.

Mr. M

Legacy Member
eniac zei:
Dommel netconnect lite = 10GB, 4Mbps down en 256Kbps up. Niet slecht dus, maar het prijsverschil met de gewone netconnect is eigenlijk te klein om het te overwegen, vind ik dan.
neen, klopt
dat is idd een relatief goed lite abo, maar zoals je zelf zegt is het prijsverschil daar ook klein (maar hier krijg je teminste nog IETS voor je geld)

ik had er alleszins niet aan gedacht (wist niet dat dat ook lite noemde dat abo) en dat is idd een lite abo dat er nog doorkan (gelukkig)

donderz

Legacy Member
TiZon zei:
2 met draad/2 zonder
3 met draad/1 zonder
1 met draad/3 zonder
0 met draad/4 zonder
4 met draad/0 zonder

gaat allemaal ;)

krijgde dan 4 publieke ip-adressen, of moet ge sowieso ne router zetten voor meerdere computers aan te sluiten ?

Insaniacx

Legacy Member
uh'm op die wifi digitelbox staan standaard maar 2 "bedraade" poorten die ge kunt gebruiken dus vanaf 3 pc's => switchke nodig.

ZeroTolerance

Legacy Member
ik zit opt moment bij telenet , weet der iemand of het mogelijk is uw contract op te zeggen en uw email te behouden.Tegen een vergoeding natuurlijk he ..

Davion

Legacy Member
Lol, u e-mail behouden, dat denk ik niet, want die hangt aan u abbonement vast hé.

hystrix

Legacy Member
Ik heb momenteel een goede lijn met belgacom (4.6), nu zie ik op de site van edpnet dat m'n afstand +- 4.5Km is dat mag dan geen probleem zijn om overteschakelen naar dommel?

Mr. M

Legacy Member
hystrix zei:
Ik heb momenteel een goede lijn met belgacom (4.6), nu zie ik op de site van edpnet dat m'n afstand +- 4.5Km is dat mag dan geen probleem zijn om overteschakelen naar dommel?
ik zit op die afstand (4.2Km ik) op een 3.3Mbit/384Kbit profieltje
als gij nu een goede lijn hebt (4.6Mbit) kunt ge mss vragen aan edpnet of ze u daarop wille zetten (ze gaan dat dan testen enzo of dat mogelijk is)
anders ga je wsl ook op mijn profiel zitten denk ik

edit: ah te laat gezien dat ge naar dommel wilt
naar dommel gaat het zeer zeker geen probleem zijn omdat ze op hetzelfde netwerk zitten als belgacom :)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan