Archief - Discussie : aankoopadvies update.

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Smashy

Legacy Member
Venometal zei:
Ik zei gewoon dat overdrive er waarschijnlijk dichterbij zat dan CPU-Z, het zal ergens tussenin beide rapporten liggen.

Ik weet dat van iemand met héél veel ervaring ivm hardware die betere tests kan uitvoeren dan software. AMD's effectieve clocksnelheden liggen niet-OC'ed iets hoger dan de specificaties vermelden.
Kijk s aan, geen ander bewijs gevonden? Dat had ik nu s niet verwacht :ironic:

@Yank :
Phenom II @ 4.8 GHz met luchtkoeling die stabiel genoeg is om meerdere benchmarks te doorlopen...ik dacht het niet :p Zonder al de temp beveiliging in cpu's zou die al lang gesmolten zijn :p (of toch tenminste roken/branden/crashen/...)
OverDrive is hier compleet fout.
"Then again, even the latest version of the software, as recommended for use by AMD, mis-reported our platform’s processor and memory clock speeds. Fortunately, we’re still more comfortable with BIOS overclocking anyway."

phate_13

Legacy Member
Hangt af van de prijzen imho.

Trouwens, nieuwe over de aankoopadvies update?

Davion

Legacy Member
Die is daarstraks doorgevoerd...

Sys3 : cpu cooler arctic verwijderd.
sys 4 + 5: mobo van ASUS naar MSI verandert.

phate_13

Legacy Member
Ik dacht dat er meer dingen waren doorgegeven? Lijk de prijzen van het geheugen die gezakt zijn ed.

Vorda

Legacy Member
Ik heb de code ontvangen de avond ik vertrok, update volgt vanavond/nacht.

@hierboven: er was meer, ik zal het wel integraal onder handen nemen :)

Davion

Legacy Member
Ik heb de update doorgevoerd die flyingdutchman mij daarstraks heeft gestuurd...

flyingdutchman

Legacy Member
ik heb gauw die dingen aan Davion doorgegeven die ik kon vinden. De rest kon ik zo gauw niet terugvinden.

Vorda had zon hele lijst, die ging nog gebeuren (dacht ik dan).

Dat GEIL geheugen sta ik trouwens niet achter. ik zie een aantal compatibility problemen enzo. Het liefst blijf ik gewoon bij kingston, dat is de grootste producent van consumentengeheugens en word door alle moederborden ondersteund.
Prijsverschil is meestal ook maar 5€ ofzo.

Vorda

Legacy Member
flyingdutchman zei:
ik heb gauw die dingen aan Davion doorgegeven die ik kon vinden. De rest kon ik zo gauw niet terugvinden.

Vorda had zon hele lijst, die ging nog gebeuren (dacht ik dan).

Dat GEIL geheugen sta ik trouwens niet achter. ik zie een aantal compatibility problemen enzo. Het liefst blijf ik gewoon bij kingston, dat is de grootste producent van consumentengeheugens en word door alle moederborden ondersteund.
Prijsverschil is meestal ook maar 5€ ofzo.

https://www.beyondgaming.be/archive/aankoopadvies.55/discussie-aankoopadvies-update.726537

Maar ik doe het wel zo meteen :)

phate_13

Legacy Member
Goed. :)

En van het geheugen was het idee om er geen merk meer bij te zetten, dit varieert redelijk wat, men moet maar ongeveer gewoon het goedkoopste nemen.

En heb je een linkje van die compatibiliteitsproblemen?

Vorda

Legacy Member
Ik heb daar vlak voor mijn vertrek doorgelinked naar 1 probleem op dit forum, maar via google geen enkel ander kunnen vinden. We hebben dit dus al behandeld en afgewezen dacht ik.

Het wordt iig geen merk meer bij RAM, zoals ook besproken was.

phate_13

Legacy Member
Als je vele problemen vind, meld het dan zeker, maar aan de hand van een handvol zou ik ons advies niet aanpassen. Ik denk dat je van alles wel een handvol problemen kunt vinden.

phate_13

Legacy Member
Fijn dat je er ook zo over denkt. :)

Trouwens: Vandaag is mijn broer zijn nieuw scherm aangekomen: Dell 2209WA. Tot nu toe heb ik altijd maar ips schermen aangeraden uit "hearsay", reviews, ervaringen, ... Maar man, nu ik het hier zelf voor mij heb staan... Dat is voor films en games echt een wereld van verschil.
Met BBC Planet Earth eens langs elkaar open te zetten, op dit nieuw scherm en op een standaard 19" TN scherm (Samsung 940NW), dan zie je pas hoe groot het verschil eigenlijk is.

Ook de voet, de usb-hub, ... is toch ook allemaal een meerwaarde een zeer handig.
Alsook de resolutie 1680*1050, vind ik persoonlijk zeer aangenaam, ik heb zelf nog niet op een HD-resolutie scherm gewerkt (enkel zeer tijdelijk), maar dan vind ik deze verhouding toch aangenamer dan zo'n heel breed scherm.

Enige probleem: Nu wil ik dit scherm ook aanschaffen, maar dat zou mij ook weer 260 euro kosten, terwijl ik ook een ssd (~140 euro) wil en meer opslagruimte (~100 euro) (en een geluidskaart (~60 euro) en ook een quadcore.(~100 euro))

flyingdutchman

Legacy Member
herkenbaar...

net zoals het feit dat ik weer laat achter de PC zit om op een stom forum te antwoorden, terwijl ik morgen weer colleges en shit heb.

Vorda

Legacy Member
Mijn volgende aankoop wordt een 400 euro+ scherm, die dingen gaan heerlijk lang mee ook. En ik kan niets anders vinden waar ik verantwoord geld aan kan geven. Snelle quadcore, 5770 crossfire, genoeg ram, SSD, goede voeding. Mss een stille case, 690 is maar luid.

@FDM: dat is pas herkenbaar. Ik heb bewust 4 uur uitgetrokken om ocharme 5 dagen zonder forums in te halen.. Morgen de kranten van de voorbije dagen lezen.

Vorda

Legacy Member
24" 1920*1080 BenQ. OK TN paneel, niets meer niets minder.

In het begin vond ik de 1080 vrij irritant, maar ben de laatste tijd de mogelijkheid tot echte full screen video meer gaan appreciëren, vooral ook omdat die zwarte randen boven en onder (bij 1200) bij een TN paneel toch nooit écht zwart is.

Twijfel hard over 1200 of 1080 voor de -waarschijnlijk- 24" IPS, maar ik vermoed dat het 1200 gaat zijn.

Vorda

Legacy Member
Mocht er een situatie zijn waarin een 5750 voldoende prestaties geeft, zeker! Jammergenoeg is dat voor een game PC gewoon nooit toereikend imo.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan