Archief - Discussie : aankoopadvies update.

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

SXe

Legacy Member
Zet bij het RAM ook ineens dat het DDR3 is, om alle verwarring te volkomen :)

maximvdb

Legacy Member
Iemand een link naar systeem 5? Ik zie dat niet in de OP staat?

maximvdb

Legacy Member
*muggenziften*

In systeem 5 zou ik gewoon een F3 rammen ipv een green, Een HD verbruikt al helemaal niet zoveel en als je dan toch al zo een deftig Budget heb wat maakt die halve euro aan elektriciteit dan uit?


(Ik kopieer nogal dikwijls is 4Gb van schijf X naar schijf Y en dat gaat nu al te traag voor mij, het mag dan 5 seconden schillen (green vs black) maar dat doet er voor mij wel toe)

phate_13

Legacy Member
1. Het gaat niet over het "green" principe. Het gaat er om dat deze 2TB is ipv 1TB...
2. Een 5400rpm schijf is niet persé trager bij zulke grote bestanden...

maximvdb

Legacy Member
phate_13 zei:
1. Het gaat niet over het "green" principe. Het gaat er om dat deze 2GB is ipv 1GB...
2. Een 5400rpm schijf is niet persé trager bij zulke grote bestanden...

Ahzo, 2TB vs 1TB had ik geen rekening mee gehouden ;)

phate_13

Legacy Member
Goed opgemerkt, maar zolang er niet duizenden klachten van komen of dergelijke, zou ik er niet te hard op letten. Toeval blijft een factor.

En ik denk dat we trouwens ook eens een kort stukje over schermen moeten schrijven. We moeten zo vaak dat s-ips verhaal aanhalen.

Dawg (oi22)

Legacy Member
Ik heb nu eens de GTX480 geleend van een vriend , omdat jullie deze altijd slecht beoordelen (warmte/geluid/prijs)

Stock GPU cooler in een HAF932

Toen ik WoW/Dragon Age/Mass effect speelde zat die maar aan 70/80 graden en het geluid was toch veel minder erg dan ik verwachtte.

Volgens mij zijn die ondertussen dus al wat beter geworden door driver updates etc ? Was een gewone Asus GTX 480

SXe

Legacy Member
Maar zelfs dan nog zijn er betere opties voor evenveel geld die nog stiller en koeler zijn :)

flyingdutchman

Legacy Member
Ik sta echt niet achter een GTX480...
Kaarten die zó warm worden (100 graden zeker) houden het gewoon niet lang vol. Daarbij zijn er nu weer een hoop geruchten dat nvidia gewoon weer hetzelfde 'selchte' soldeersel heeft gebruikt als op de G80 en G92 reeks.
En wat daarmee aan de hand is, is onderhand wel duidelijk.

Als de fabrikant de garantieperiode terugschroeft naar 1 jaar, dan mag het wel duidelijk zijn.
Dan kun je wel zeggen dat je gewoon garantie hebt van je reseller, maar iedereen die al eens een videokaart heeft geRMA'd weet hoe een pain-in-the-butt dit kan zijn. Het kan soms maanden aanslepen of de kaart word niet meer geproduceerd en dan moet de webshop je een vergelijkbaar product geven, maar dat doen ze liever niet omdat dat nogal kostelijk is... etc etc..

Je ziet het nu al op bovenstaande link van tweakers en ook mijn eigen videokaart (4870x2) staat bekend als een 'faalkaart', vanwege VDDC's die te hoge temperaturen moeten slikken... ik hoop dat hij het 2 jaar volhoud, het is immers een 2de hands kaart zonder garantie..

Nogmaals: Het is leuk om garantie te hebben , maar het is hatelijk om er gebruik van te moeten maken. Een paar maanden zonder high-end grafische kaart als er een berg vette games zijn uitgekomen is gewoon afzien. Als dit voor jouw niet afzien is, dan heb je zo'n kaart eigenlijk ook niet nodig :p.

Als bij dit alles dan ook nog eens bijkomt dat de kaart bekend staat als erg luidruchtig en extreem stroomverspillend, dan is de som voor mij snel gemaakt.
Daarom juist zijn crossfire en SLi zulke leuke technieken: Je krijgt 2 relatief fale-safe kaarten die dan samen ook nog eens relatief goedkoper zijn. PLUS je hebt een hogere resale value, aangezien het kaarten zijn die -per stuk- in veel meer mensen hun budget passen dan 1 zo'n dure enthousiast kaart. En hoe meer potentiele kopers hoe hoger de verkoopprijs gaat zijn (vraag aanbod etc).

snap je? :p

clowntje

Legacy Member
Zal hier gewoon in deze grote thread zetten

Zal een Antec Earthwatts 500w genoeg zijn om een i5-760 en ati HD5770 te trekken? Is voor een budget game pc van ~€800 en dan is antec sonata III case gewoon handig.

Mr. Humphries

Legacy Member
Perfecte case + voeding. Ik zou die bijna altijd aanraden omdat dit zo gemakkelijk is. En nog mooi ook (persoonlijk natuurlijk).

clowntje

Legacy Member
oké bedankt :)
Ikzelf heb ook die case, maar die pc gaat al 2-3j mee.

Is nu voor een vriend dat ik deze samenstel.
Heb hier al genoeg gelezen dat i7 toch niet nodig is, dus best gewoon de i5-760 dan?

Is de P55 deluxe3 een goed mobo voor verdere uitbreiding? Zie deze hier ook regelmatig voorgesteld.

Dawg (oi22)

Legacy Member
flyingdutchman zei:

Ik begrijp u wel , maar uw post is wel een stuk gemaakt door 'geruchten'

Alé , je hoort dan dat die 100 graden+ gaat , zeer luid is etc etc (dit was trouwens bij release , ondertussen is die precies al beter afgesteld)

Toen ik hem zelf testte , ging die niet boven de 80 graden , geluid was minder erg / gelijk aan een gtx 295

Dragon age , WoW en Mass effect 2 liepen zéér soepel , het geluid stoorde mijn game ervaring niet en zolang je een goede case hebt met airflow is de temperatuur nog ok.

Ik wil maar zeggen , mijn ervaring met de kaart was heel anders dan wat je hier hoort. Afgaan op reviews die de kaart bekeken bij release is toch niet hetzelfde dan de kaart effectief gebruiken de dag van vandaag

De kaart is nog altijd zeer duur vergeleken met 460SLI en 5870 maar ik wil maar zeggen , het geluid en heatprobleem is toch al veel minder dan bij release blijkbaar

flyingdutchman

Legacy Member
GuerrillaDawg zei:
Ik begrijp u wel , maar uw post is wel een stuk gemaakt door 'geruchten'

Alé , je hoort dan dat die 100 graden+ gaat , zeer luid is etc etc (dit was trouwens bij release , ondertussen is die precies al beter afgesteld)

Toen ik hem zelf testte , ging die niet boven de 80 graden , geluid was minder erg / gelijk aan een gtx 295

Dragon age , WoW en Mass effect 2 liepen zéér soepel , het geluid stoorde mijn game ervaring niet en zolang je een goede case hebt met airflow is de temperatuur nog ok.

Ik wil maar zeggen , mijn ervaring met de kaart was heel anders dan wat je hier hoort. Afgaan op reviews die de kaart bekeken bij release is toch niet hetzelfde dan de kaart effectief gebruiken de dag van vandaag

De kaart is nog altijd zeer duur vergeleken met 460SLI en 5870 maar ik wil maar zeggen , het geluid en heatprobleem is toch al veel minder dan bij release blijkbaar
Tuurlijk , ik geloof je best. Echter kwam je eerste tekst over alsof je ons ervan betigte dat we deze kaart onterrecht zouden afraden aan mensen. Nu, zoals ik net heb duidelijk gemaakt hebben we wel meer dan 1 reden om de GTX480 'niet leuk' te vinden.

Daarbij is de pers over het algemeen heel duidelijk geweest: die kaarten zijn heel erg luidruchtig en ik zou eerst een artikel van een site als anandtech willen zien, voordat ik de kaart eventueel weer zou gaan aanraden/verdedigen tegenover de rest van 'aankoopadvies-crew'.

No-offence, maar jouw ervaring is niet representatief. Een -insert degelijke tech-site here- artikel is dat wel.

PS: Dit is trouwens het gerucht waar ik het over had : http://www.semiaccurate.com/2010/07/12/nvidia-backpedals-gf100gtx480-underfill/
Los van het feit dat hij alle geruchten vóór de launch van de GTX-serie juist had is dit geen tekst waar ik mijn argumenten op ga baseren.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan