Archief - Discussie : aankoopadvies update.

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

flyingdutchman

Legacy Member
kost die niet een flinke bak meer dan de Antec? Die stealthxstream zou ik zoiezo nooit in het high-end systeem zetten (systeem 4 of 5)

Vorda

Legacy Member
flyingdutchman zei:
kost die niet een flinke bak meer dan de Antec? Die stealthxstream zou ik zoiezo nooit in het high-end systeem zetten (systeem 4 of 5)

@corsair: merkbaar duurder, ook veel beter voeding. Is enkel voor het top end i5 systeem
@stealthXstream: is praktisch hetzelfde als de Antec die we nu overal in hebben zitten. We gaan die nergens aanpassen, maar wat is er mss mis met de stealthxstream voor jou?

flyingdutchman

Legacy Member
Hoezo is die dan praktisch hetzelfde als de Antec? De stealthxstream is écht een budget voeding, van een OK merk. De benchmarks zijn prima, maar ik zou voor die paar €'s verschil in een high-end systeem geen dergelijke voeding gaan steken.
Voor een systeem waar een voeding tot 500W benodigd is, is zo'n stealthxstream prima, maar daarboven zou ik toch echt naar een topmerk gaan kijken.

pas op: ik zeg niet dat je geen stealthxstream kunt gebruiken : mss gaan die 10jaar mee. Maar ik zou eerder een topmerk nemen. Vooral bij die hogere wattages, waarbij er toch veel gevraagd word van een PSu.

phate_13

Legacy Member
Voor echte high-end zou ik het ook niet direct aanraden. Maar waarom is die Antec die nu word aangeraden dan zoveel keren beter vraag ik mij dan af? (Ik geloof ook dat de Antec beter is, maar niet zo extreem als jij het doet overkomen.)

Vorda

Legacy Member
Eartwatts is echt niet zo'n goede voeding hoor. Alle benchmarks zijn er over eens: een goede buget voeding. Maar nog steeds budget.

Je moet echt wel verder kijken dan het merk. Net zoals een slecht/minder goed merk goede modellen kan maken (stealthXstream is bv een heel goed budget model van een minder goed merk), kan een goed merk ook slechte voedingen maken. (bv: de oude truepower was niet zo goed, idem voor de oude earthwatts).

Opnieuw, Eearthwatts is een goede budget voeding, net hetzelfde als de StealthXstream. Niet meer, niet minder.

ps: ik zou zelfs bijna verwijzen naar het citaat van mij dat je in je sig hebt staan. Reviews en resultaten tellen, merknamen boeit me niets.

flyingdutchman

Legacy Member
ok ok. Maar als we dan toch voor die OCZ gaan, moeten we wel echt de stealthxstream 2 nemen, die zijn echt nog een stuk beter als de vorige...

Vorda

Legacy Member
We gaan er niet voor hoor :) Phate heeft geopperd dat Antec een goede garantie reputatie heeft, en het zinloos zou zijn om te veranderen voor die paar euro's nu we er toch 100% zeker van zijn dat de EW goed is.

Vorda

Legacy Member
Mjah, ik zou niet beginnen met voedingen bij opties te zetten. Ik kies liever 1 high end voeding die redelijk goed verkrijgbaar is in België en zet die dan bij het systeem.

phate_13

Legacy Member
Ik snap wat je bedoelt, en je hebt eigenlijk gelijk, maar het is natuurlijk wel onze "high-end" config. :(

Het is gewoon, dat dat echt wel zowat de beste voeding is die je kunt kiezen.

Vorda

Legacy Member
Het is geen super high end config he, anders had er idd wel een i7 en 480 SLI in gezeten ;)

Trouwens, TruePower New Series vs Corsair HX?

phate_13

Legacy Member
Betekent niet dat er geen kwaliteit mag inzitten he. ;) Welja, wat het voor mij vooral doet is dat die ongeveer even duur is als de HX650. Maar ik zal eens kijken.

Vorda

Legacy Member
phate_13 zei:
Moederborden:
Systeem 1.
Mobo: Asus M4A78LT-M (LE) ~60€
Systeem 2.
Mobo: Asus M4A78LT-M (LE) ~70€
OF: MSI 770-C45 ~50€

Dit snap ik niet. Waarom wordne in feite die Asus moederborden aangeraden? (Kosten trouwens 60 euro) Die MSI kost trouwens ook 60 euro, maar is wel full-ATX ipv die kleinere Asus, wat toch een voordeel is, of mis ik nog een voordeel van die Asus?
OF: ASRock 880G Extreme3 ~110€  Is dit wel nuttig tov. De 870?
Asus P7P55D-E Pro ~160€  Kost hier in België blijkbaar een stuk meer.

Processoren:

Voor mijn mening zie hoger, ik zou eerder:
Athlon X2
Athlon X4
Phenom X6
I5 760
(I7)
In die volgorde

Geheugen:
Prijzen aanpassen, inderdaad dat GEIL geheugen, of er misschien zelfs eerder geen merk bij vermelden? Ze moeten toch gewoon het goedkoopste geheugen nemen. (Behalve als het echt een helemaal onbekend merk is misschien.

Harde schijven:

F3 blijven aanraden zeker, maar misschien duidelijker maken van die 2TB HD, voor 105 euro ondertussen, ideaal voor bij een ssd.

Ik had ook graag nog even verder gepraat over deze post.

Je stelt dus eigenlijk gewoon voor om de X4 955 van systeem 3 te vervangen met de X6 die in de opties staat? Dan vind ik zoals het nu is eigenlijk beter. (systeem 2 met optie tot betere CPU, systeem 3 met optie tot betere CPU)

Mobo verschil zie ik ook niet meteen: beiden gewoon veranderen in de MSI dan?

2TB HDD lijkt me een goed idee voor het high end systeem meteen.

Geheugen geen merk vermelden lijkt me ook de beste oplossing. Dan vragen ze toch altijd nog eens achter welk ze moeten nemen, en kunnen we het beste geheugen van het moment aanwijzen. Die prijzen zijn toch heel volatiel imo.

over prijzen gesproken: wat moet er zoal aangepast worden?

edit: en 880G vs 870: dat hebben we indertijd gedaan omdat een van beiden soms moeilijk te verkrijgen is, dit lijkt nog altijd af en toe te gebeuren. Ik stel voor dat we het zo laten.

phate_13

Legacy Member
  • Mijn idee is om één systeem weg te laten ja. Maar ik kan begrijpen waarom je dat niet wilt.
  • Mobo zou ik gewoon de MSI pakken ja. Behalve als iemand anders mij kan wijzen op de meerwaarde van een ander moederbord?
  • Check.
  • Check.
  • Vooral van geheugen. Voor de rest scheel het niet zoveel denk ik. Ik heb wel gezien dat redelijk veel producten een 5-10 euro goedkoper zijn power4pc... Maar of dat de moeite is om zo aan te passen...
  • Voeding: Good call, ik zou precies voor de Truepower New series gaan dan. Toch weer zo'n 20 euro (significant!) goedkoper. En ook een zeer degelijke voeding.

Vorda

Legacy Member
ik zie dat de MSI P55A-GD65 nu overal verkrijgbaar is, denk ik het perfect alternatief voor de ASRock, kost 5€ meer en hebben ze bijna overal... aanpassen?
Post van FDM een tijdje geleden.
Meningen hierover? Mss gewoon de Asus van systeem 5 hiermee vervangen dan?

Ik was trouwens even verward derstraks, ik kan me zeker vinden in het verwijderen van systeem 4 en systeem 3 standaard dan een X6 te geven, met een X4 als "besparings optie". Meningen?

Finaal: het zinnetje "aanbevolen maximale resolutie standaard" komt vreemd over bij mij, veranderen in "aanbevolen standaard resolutie", "aanbevolen maximale resolutie" of gewoon "aanbevolen resolutie"? De tweede optie lijkt mij het beste (maximale).

maximvdb

Legacy Member
SXe zei:
Da werd ook is terug tijd hé jong :p

Tjah, De goesting was er een beetje uit. Ik heb 1 jaar of misschien zelfs langer hier elke dag 10-20 posts gemaakt. Ik was het ook een beetje beu om elke dag (bijna) hetzelfde te moeten zeggen. Maar dat probleem is mooi opgelost met de Sticky waarin de systemen in staan:niceone:

Hetgeen waar ik me ook aan ergerde waren mensen die het advies volledig in de wind sloegen. Dan raad je een AMD + ATI systeem aan en dan gaan ze na verloop van tijd akkoord dat dit het betere idee is om dan na een paar dagen trots te melden dat ze een I7 en een GTX295 hadden gekocht. Ik was daar echt kwaad om :lol:

Mja we zullen er is terug opnieuw aan beginnen se, khoop dak nog een beetje kan volgen met jullie :unsure:

SXe

Legacy Member
maximvdb zei:
Tjah, De goesting was er een beetje uit. Ik heb 1 jaar of misschien zelfs langer hier elke dag 10-20 posts gemaakt. Ik was het ook een beetje beu om elke dag (bijna) hetzelfde te moeten zeggen. Maar dat probleem is mooi opgelost met de Sticky waarin de systemen in staan:niceone:

Hetgeen waar ik me ook aan ergerde waren mensen die het advies volledig in de wind sloegen. Dan raad je een AMD + ATI systeem aan en dan gaan ze na verloop van tijd akkoord dat dit het betere idee is om dan na een paar dagen trots te melden dat ze een I7 en een GTX295 hadden gekocht. Ik was daar echt kwaad om :lol:

Mja we zullen er is terug opnieuw aan beginnen se, khoop dak nog een beetje kan volgen met jullie :unsure:

Zo'n mensen zijn er spijtig genoeg nog altijd...



OT: Kzal de prijzen nog is bekijken, zien of er niet iets af/op geslagen is, kheb toch niks te doen :p (Ik ga uit van de laatste volledige post).

Edit: de laatste volledige post is van 4 augustus :/

flyingdutchman

Legacy Member
We moeten zoveel mogelijk gaan sticky-en, zodat je mensen naar de sticky kunt verwijzen en niet alles opnieuw hoeft te zeggen telkens.

De huidige sticky heeft al héél wat posts bespaard.

Vorda

Legacy Member
flyingdutchman zei:
We moeten zoveel mogelijk gaan sticky-en, zodat je mensen naar de sticky kunt verwijzen en niet alles opnieuw hoeft te zeggen telkens.

De huidige sticky heeft al héél wat posts bespaard.

Bedoel je hier iets concreet mee? Als in: genoeg verschillende opties aanbieden (zie vragen hieronder)?

wijzigingen:
- maximale resolutie van systeem 2 aanpassen in "1680x1050".
- overal Kingston weghalen bij "MEM: 2x2GB Kingston DDR 1333"
- Bij systeem 3, de cooler weghalen in het standaard systeem, en de Mugen2 erbij zetten bij de opties. Cooler lijn in opties wordt dus: "Cooler: Cooler Master TX3 (+15€) of Hyper 212 (+20€) of Mugen 2 (+35€)"
- De voeding van systeem 5 veranderen in deze:
- Mobo van systeem 1 en 2 vervangen in de MSI
- Systeem 5 HDD vervangen in de 2TB F3 EcoGreen
- Voeding van systeem 5 vervangen in TruePower 650 (mss zelfs 750? beetje overkill wel, maar tegelijk ook extra ruimte voor in de toekomst)
- ram prijzen aanpassen, de rest nakijken.
- Asus mobo bij systeem 4 vervangen met MSI P55A-GD65


vragen:
- verwijderen van systeem 4 en systeem 3 standaard dan een X6 te geven, met een X4 als "besparings optie". Meningen? --> mss best op safe spelen en gewoon laten zoals het nu is?
- het zinnetje "aanbevolen maximale resolutie standaard" komt vreemd over bij mij, veranderen in "aanbevolen standaard resolutie", "aanbevolen maximale resolutie" of gewoon "aanbevolen resolutie"?
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan