Archief - Discussie : aankoopadvies update.

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Dawg (oi22)

Legacy Member
Aye , vind het een schone prijs voor ram met een mooie heatspreader (als ik de comment moet geloven)

Spijtig dat alternate deze niet heeft , ik ben wel een voorstander van de minder bekende RAM. Vorige PC had 2x2Gb Transcend Jetram en dat was nu eens super ram voor z'n prijs

En over een nieuwe thread starten : Dan zou je best deze deleten voor het minder verwarrend te maken

phate_13

Legacy Member
Welja, het hangt af van het prijsverschil natuurlijk. Als het maar één of twee euro verschil is, zal ik wel voor het iets bekendere merk gaan. Ben je meestal ook zekerder qua garantie enzo. Als het 10 euro verschil is, dan zou ik natuurlijk eerder wel voor het goedkopere geheugen gaan.

Dawg (oi22)

Legacy Member
Idd.

Nu , ik heb die RAM besteld voor mijn nieuwe pc dus ik ben wel benieuwd. Nu nog wachten tot het aankomt uit Nederland. Zal wel een tijdje langer duren dan Alternate

(Europese overschrijving 3-5 dagen + Niet alles was direct leverbaar -> 2/3 dagen + TNT naar belgie ~2 dagen = In het ergste geval , 13-14 september )

Also , staat er geen foutje in systeem 5 ? Daar staat "- Case Alternatieven: Antec P183 (+60€), Cooler Master HAF922 (+30€), "

Moet dat niet HAF932 (+60€) ipv HAF 922 zijn ? Een 932 zou toch wel handiger zijn qua grootte en airflow voor SLI , niet ?

flyingdutchman

Legacy Member
@ phate, als je iets terugleest, zie je dat Vorda nu davion gaat PM'en, dus best ff vorda pm'en met die zaken uit jouw post.

@ GD:
Ik raad je aan om eens wat op te zoeken over de Haf 922, het feit dat het een 'kleine 932' is, wilt niet zeggen dat die ook klein is. Dat ding is gigantisch.

PS: bij mij is het pas 8 pagina's :P. liever wat meer scrollen dan de hele tijd een nieuwe p te laden.

Dawg (oi22)

Legacy Member
Flying , ik had zelf een 922. Is inderdaad groot maar voor mij persoonlijk weer een beetje te klein.

Daarom dat ik best geen advies geef aan andere mensen :p (ik oordeel te veel persoonlijk ipv "het optimale systeem voor de gamer")

Dit was mijn HAF 922 : http://i35.tinypic.com/x2qruv.jpg , Inderdaad..warboel , maar dat is grotendeels mijn eigen schuld :p

Voeding onderaan heeft toch een klein nadeel , zie je die kabel die over de GPU loopt ? die moest helemaal van onderaan naar boven en was nét lang genoeg

phate_13

Legacy Member
Hmmm: En nog iets voor aan te passen: Ik zou standaard een modulaire en/of meer high-end voeding aanraden voor de laatste config. Of toch op zijn minst aanraden bij de extra opties.

Alsook een "probleem" in wat we aanraden: De Antec EA 650 Watt heeft meer dan genoeg kracht om 2 HD5770's te trekken, maar niet genoeg PCI-connectoren. Is toch iets waar we bij stil moeten staan.

En kan er iemand (degelijke!) reviews vinden van Sharkoon PSU's?

Trouwens iets goedkoper dan de Antec: De OCZ StealthXstream 2:
http://www.hardwaresecrets.com/article/OCZ-StealthXStream-2-600-W-Power-Supply-Review/1058/10

Starrk

Legacy Member
Het wordt tijd dat ze het licht zien en een van jullie aanstellen als (sub)mod.

phate_13

Legacy Member
Het probleem daarmee is volgens mij dat iedereen hier zijn betere en slechtere periodes heeft. Nu is weer een periode dat ik zeer actief ben, maar die zal zoiezo weer gevolgd worden van veel minder activiteit, terwijl iemand anders wellicht weer wel veel actiever gaat zijn.

In feite heb ik het gevoel dat we elkaar goed aanvullen op dat vlak. Op dit moment heb ik het gevoel dat vooral ik en Vorda veel bezig zijn. Terwijl ik al andere momenten gezien heb waar bijvoorbeeld flyingduchtman een van de enigen was die constant aan te antwoorden was. :)

SXe

Legacy Member
Hmm, das inderdaad raar dat niemand dat gezien heeft :p (Antec EA 650 Watt met maar 1 PCI-E connector).

Ik denk dat de OCZ idd een beter alternatief gaat zijn.

phate_13

Legacy Member
Beide hebben 2 connectoren hoor. Ik weet ook niet of OCZ zoveel beter is. Van wat ik al gehoord heb heeft Antec een zeer goede service, wat natuurlijk ook een meerwaarde is. Naar mijn mening staan de Antec en de OCZ qua prijs/kwaliteit zowat op dezelfde plaats.

De Antec en OCZ hebben beide 1*6+2-pins en 1*6-pins.

SXe

Legacy Member
Fout op de site van ANtec dan, daar staat dat de EA 650W slechts 1 6+2 connector heeft.

Starrk

Legacy Member
Dan meerdere submods, dat is absoluut geen ramp. Dat ze dan, voor het gemak, jullie enkel rechten geven op dit subforum, zonder al de toeters en bellen. Jullie integriteit is ondertussen wel al duidelijk denk ik.

Maar dat is een andere discussie, denk ik :p

phate_13

Legacy Member
Fijn om te horen trouwens. :)

Maar welja, misschien moeten we inderdaad eens horen daarvoor, misschien een goede vraag dan: Wie is geïnteresseerd/wie ziet dit zitten? :)

SXe

Legacy Member
phate_13 zei:
Fout, klik eens op connectors: Antec ;)
Volgens dat overzicht met algemene informatie, als alles wat daar niet op staat er niet bij zou zitten, dan zou die geen 20+4-pin hebben, geen molex, ... ;)

Khad hier gekeken en daar staat enkel "1 6+2 pin PCI-E", vandaar :)

Edit: Ik wil da jobke wel op mij nemen :p

Dawg (oi22)

Legacy Member
Ik zou zeggen , ik ben geinteresseerd maar mijn pc ervaring is niks vergeleken met Sxe , phate en Dutchie

zie maar naar m'n nieuwe pc

Vorda

Legacy Member
Mocht het überhaupt gebeuren denk ik dat het eerder omgekeerd gaat: "the powers that be" vragen iemand of hij het wil doen, zo ja: prima, zo nee: op naar de volgende op hun lijstje.

Ik stuur morgenavond de definitieve aanpassingen door, morgen op de middag post ik ze hier.

Alsook een "probleem" in wat we aanraden: De Antec EA 650 Watt heeft meer dan genoeg kracht om 2 HD5770's te trekken, maar niet genoeg PCI-connectoren. Is toch iets waar we bij stil moeten staan.
Is toch geen probleem? Gebruik je gewoon de molex convertors die erbij zitten.
Hij heeft trouwens wel genoeg connectoren, zoals je zelf zegt in een latere post: hij heeft 2x 6, wat je nodig hebt dus voor een 5770.

Los daarvan: stealthXstream is inderdaad een goed alternatief en iets goedkoper. Vervangen?

Ik zou standaard een modulaire en/of meer high-end voeding aanraden voor de laatste config. Of toch op zijn minst aanraden bij de extra opties.
Standaard imo. Ik stel de corsair HX voor.

phate_13

Legacy Member
Ik wil het mod-zijn voor aankoopadvies-gerelateerde zaken ook gerust wel op mij nemen.

En ah neen, ik heb mij vergist van de connectoren, ik dacht dat de HD5770 er 2 nodig had, en dus 4 voor crossfire, maar dat is enkel bij de HD4870 het geval. Daarom zijn we dus met meerdere natuurlijk, handig toch als men je op je fouten wijst. :)

En persoonlijk zou ik voor de Antec blijven gaan, maar dat is omdat ik al zeer veel goede dingen heb gehoord over de Antec service na verkoop. Persoonlijk is mij dat de 5 euro extra zeker waard. Zoals ik hierboven al zei, volgens mij is de prijs/kwaliteit van beide ongeveer gelijk. Ik ben zelf wat verdeeld over die keuze.

Corsair HX zijn inderdaad zeer mooie voedingen. De 650HX dan? Is natuurlijk wel prijzig, maar dat mag natuurlijk ook wel voor een high-end pc zeker? :)
Trouwens ook nog een interessante goedkopere variant:
Thermaltake Toughpower XT 675W voor 99 euro @ alternate. Ook degelijke review van gezien, alsook heeft deze ook 4 pci-connectors.
Jammer dat Seasonic hier zo slecht te vinden is.

maximvdb

Legacy Member
Heel deze brok tekst is doorgenomen. Echt waar mooi werk! Vanaf deze week zal ik terug een stuk actiever worden op dit (sub)forum (vakantie is afgelopen en de lessen hardware beginnen terug :p)

SXe

Legacy Member
Da werd ook is terug tijd hé jong :p


En de Corsair 650 HX lijkt mij ook de beste optie.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan