Archief - Discussie : aankoopadvies update.

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

phate_13

Legacy Member
Als je systeem 3 en 4 laat staan, zou ik precies eerder er een systeem 3A en 3B van maken om zo duidelijker te maken dat de prestaties dicht bij elkaar liggen? Any thoughts?

Voeding I7 + GTX460 SLI verbruikt zo'n 450-470 onder volledige belasting, persoonlijk denk ik dat een speling van een 150-200Watt toch wel genoeg is, niet? En het is een kwaliteitsvoeding, die kan dus ook nog eens meer watt leveren dan er op staat (binnen de ATX specs). Ik zou dus standaard absoluut niets zwaarders aanbevelen.

SXe

Legacy Member
Idd, tenzij wij ooit SLI GTX 480 aanraden lijkt 650 Watt mij ook meer als voldoende.

phate_13

Legacy Member
Inderdaad, nog eens gekeken, alle huidige kaarten in crossfire of SLI hebben genoeg aan 650Watt buiten de GTX480 en de HD5970. (En ja, met genoeg bedoel ik ook dat er nog genoeg spatie is. ;) )

*edit*: Ok, blijkbaar niet waar, de GTX470 in SLI, hoewel het zou gaan, zit toch nogal krap. Dus die ook niet op 650 Watt steken. (Hoewel je het natuurlijk wel gerust kunt proberen als je al een kwaliteits 650Watt voeding hebt steken.)

SXe

Legacy Member
Maar degene die een GTX 470 SLI steken luisteren toch niet naar wat wij zeggen en steken sowieso een 1 kW voeding wss :p

Vorda

Legacy Member
SXe zei:
Maar degene die een GTX 470 SLI steken luisteren toch niet naar wat wij zeggen en steken sowieso een 1 kW voeding wss :p

Ik vind persoonlijk de 470 SLI geen slechte keuze, je moet enkel met de nadelen willen leven. Puur prestatie voor prijs gezien is het een goede keuze.

3a en 3b lijkt me een goed idee.

De reden waarom ik 750 wou aanraden is mocht men willen upgraden naar een SLI van een nieuwe generatie. Maar dat is eigenlijk een non-issue. Mogelijk gebruiken die minder stroom, en zelfs dan nog, niemand steekt zoveel geld in een systeem zonder een nieuw mobo en cpu te kopen. 650 it is.

edit: hmm, ik had ff een brainfreeze. Ik denk dat ik toch mijn stem aan 750 geef. Zo kan je zeker zijn dat je je (heel hoge kwaliteit) voeding nog kan gebruiken in een nieuw, en mogelijk zwaarder, systeem.

Voor de duidelijkheid, we hebben het hier over Systeem 5 (soon to be 4! :p )

phate_13

Legacy Member
We moeten er gewoon aan denken dat als iemand een GTX470 in zijn systeem zou willen steken en de optie voor SLI wilt openhouden, dat we dan eentje van 750 Watt aanraden.

Of als iemand nu eyefinity wilt gaan en dan 2* HD5870 steekt onmiddellijk. Ook al is 650Watt dan ruim genoeg, misschien is het dan wel interessant om iets zwaarder aan te raden, omdat personen met zo'n doeleinden sneller geneigd zijn om 2 nog zwaardere kaarten te combineren. (Misschien! Deze persoon moet dan natuurlijk wel laten uitschijnen dat deze dat later zo willen upgraden of dergelijke.)

phate_13

Legacy Member
Zelf blijf ik toch eerder voor 650 Watt, in mijn kruistocht tegen overkill voedingen. ;) Persoonlijk kan ik echt niet een voeding van 750 Watt gaan aanraden voor een config die maximum 450 Watt verbruikt.

Zoals ik al heb proberen duidelijk te maken in mijn andere post hierboven: Ik zou zoiezo bij de 650 Watt blijven, maar we mogen zeker een 750 Watt voeding aanraden als de persoon expliciet duidelijk maakt dat hij nog zeer high-end upgrades van plan is in de al dan niet nabije toekomst. Immers zelfs met 650 Watt is er immens veel overhead om nog massa's upgrades te doen. Meer is enkel nodig voor absolute overkill/eyefinity/... opstellingen.

*Edit*: Ik snap wat je wilt zeggen, maar naar mijn mening is een top-notch 650 Watt voeding meer dan voldoende. Alsook, ik heb het veel liever dat we een 'veel te dure' 650 Watt voeding aanraden dan een 'veel te dure' 750 Watt voeding. (Veel te duur in de ogen van vele andere mensen wellicht.) Omdat dat des te meer duidelijk maakt dat de kwaliteit voorop staat!

nTFs

Legacy Member
Mensen gaan toch altijd voedingen kopen die zwaarder zijn dan ze effectief nodig hebben.

Dawg (oi22)

Legacy Member
Ik heb idd liever een voeding die een beetje erover is. heb zelf een Corsair 850 TX

Voor deze had ik een Antec 550W met een gtx 275 , iedereen zei dat dat meer dan genoeg was maar ik kreeg nochtans elke keer random restarts/reboots/crashes (error opgezocht -> PSU related)

Ik kocht m'n 850TX toen en de problemen waren weg.

Maar ik ken dan weer mensen met 1200W voedingen en een 5870 , dat vind ik persoonlijk weer een beetje té

Mr. Humphries

Legacy Member
Je moet vooral rekening houden met de efficiëntie bij voedingen. Bekijk je gemiddeld verbruik en zie welke voeding daar het efficiënst is. Ik zou enkel een zwaardere voeding aanraden als je in de nabije toekomst wil upgraden naar een zwaarder systeem (dat eventueel meer stekkers van iets nodig heeft, en dat je geen verloopstukjes moet gebruiken).

phate_13

Legacy Member
PSU related problemen zijn ook niet per definitie gerelateerd aan een tekort aan Watt... ;)

Dawg (oi22)

Legacy Member
@ Phate : Ik weet het. Maar toen ik nog m'n Nvidia 9800gt had -> geen problemen. Ati HD 5770 -> geen problemen.

gtx 275 -> dag erop meteen problemen. Ik dacht eerst , dit ligt aan de gpu. maar met de nieuwe voeding heb ik nooit meer problemen gehad

@Mr. Humpries : De 850W voeding was ook wel een beetje toekomstgericht , zo eentje zal wel nog even meegaan. Liever 250W te veel , dan bespaar je toch weer op je volgende upgrade

phate_13

Legacy Member
Welke reeks van Antec trouwens? Basiq, Truepower (welke?), Neopower, ...?

Vorda

Legacy Member
Finaal lijstje:

wijzigingen:
- maximale resolutie van systeem 2 aanpassen in "1680x1050".
- overal Kingston weghalen bij "MEM: 2x2GB Kingston DDR 1333"
- Bij systeem 3, de cooler weghalen in het standaard systeem, en de Mugen2 erbij zetten bij de opties. Cooler lijn in opties wordt dus: "Cooler: Cooler Master TX3 (+15€) of Hyper 212 (+20€) of Mugen 2 (+35€)"
- De voeding van systeem 5 veranderen in de 650W Antec TP.
- Mobo van systeem 1 en 2 vervangen in de MSI
- Systeem 5 HDD vervangen in de 2TB F3 EcoGreen
- Voeding van systeem 5 vervangen in TruePower 650 (mss zelfs 750? beetje overkill wel, maar tegelijk ook extra ruimte voor in de toekomst)
- ram prijzen aanpassen, de rest nakijken.
- Asus mobo bij systeem 4 vervangen met MSI P55A-GD65
- het zinnetje "aanbevolen maximale resolutie standaard" veranderen in "aanbevolen maximale resolutie"
- systeem 3 en 4 worden 3a en 3b.

Als iemand nog last minute meningen heeft of 3a standaard een X4, met de X6 in extra opties, of een X6 met de X4 als "besparings optie" zou moeten hebben, nu is het moment. Persoonlijk zou ik het laten zoals het nu is. Ikzelf zou bv liever een X4 met SSD dan een X6 zonder hebben.

Seffes na eten kijk ik de prijzen na en dan stuur ik de nieuwe versie door.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan