Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Finally, NVIDIA is once again repricing the 400 series lineup with this launch. The MSRP of the GTX 470 and GTX 465 are down to $300 and $230 respectively. Meanwhile GTX 460 is also getting a price drop – the 1GB version drops by $10 to $220 while the 768MB version takes a much bigger price drop of $30 to $170. At $200 the 768MB GTX 460 was already a good deal, but as we noted in our on review for $30 more it made much more sense to grab the 1GB card with its wider memory bus and additional ROPs. As a consequence NVIDIA has driven a larger price gap between the two cards so that the 768MB version isn’t passed up in favor of the 1GB version as often.
Finally we have the GTS 450, which is launching at $130. NVIDIA was clearly going for a price between the Radeon HD 5770 and 5750, however AMD apparently expected this and has worked with partners to nudge prices down – the cheapest 5770s can be found for $130 after rebate. If these prices hold then the GTS 450 is basically in lock-step with the 5770, but we’re only seeing a few 5770s at this price so it may prove to be a temporary launch day counter-attack. In any case AMD is definitely under some pricing pressure thanks to the GTX 460 price drop – the GTX 460 is significantly faster than the 5770, so they can’t realistically charge more than $150 for it and leaving them few options besides bringing prices down and putting pressure on the GTS 450.
The GTS 450 isn’t competition for the 5770; at best it’s as fast, at the worst it’s as slow as a 5750.
Thus at NVIDIA’s new $130 price point the card to get is not the NVIDIA GeForce GTS 450, it’s the AMD Radeon HD 5770. It’s a bit warmer and a bit louder than the reference GTS 450, but the performance gap is hard to argue with.
Conclusie.If you can only spend $130-$140 then what you see is what you can get, otherwise a GTX 460 768MB is much more than a simple step up, offering upwards of 50% more performance for at most 30% more in price. Given those conditions the GTX 460 768MB is in a sweet spot that makes both the GTS 450 and Radeon HD 5770 pale in comparison.
Venometal zei:Voelt ge u geambeteerd?
Ik had het in mijn laatste reply niet enkel over prijs/prestatie...
Benchmarks en FPS zitten er vaak naast (kijk maar eens hoe een FPS counter al zwaar beïnvloed wordt door Vsync bijvoorbeeld ook bij getallen onder 60)
Bij benchmarks: Zoals ik het al zei, intel heeft technologieën ingebouwd die het programma zélf beter doen draaien (3Dmark is de populairste schijnt) waardoor ze ook resulteren in betere scores.
En het heeft weinig zin om processoren te vergelijken op benchmarks omdat veel ook van de chipset afhangt.
Ik heb het idee dat je niet echt begrijpt wat ik wil zeggen, maar het heeft weinig belang...
Dus jij denkt dat die CPU aan 4800+ MHz werkte?Venometal zei:Een AMD KUN je overclocken maar minder als intel. Dat is omdat ik, zoals reeds gezegd, de core speeds hoger liggen dan eigenlijk gerapporteerd.
Hier het bewijs:
notquite Image / Picture
AMD's eigen programma geeft een hogere frequency aan dan CPU-Z. Echter Overdrive hier veel dichter bij de werkelijke speed dan CPU-Z (Tom's hardware beweert het omgekeerde maar in de vele artikels over diverse onderwerpen die ik van hen al gelezen heb kan ik enkel concluderen dat ze vaak niet weten waarover ze bezig zijn).
4800+ MHz dus bij AMD, met een multiplier van 19.
Je moet gewoon durven voorbij benchmarks en FPS counters kijken en je zal merken dat de ervaringen met hetzelfde budget voor een systeem bij AMD hoger liggen dan Intel, voor de meeste games.
phate_13 zei:Ja, ik ben geambeteerd, ik krijg het schijt van analfabeten:
Ik wil heel graag verder discussiëren, maar dan op de correcte plaats en met argumenten/bewijzen in plaats van beweringen.
*Edit*: Mijn excuses voor de misschien harde reactie, maar er word te vaak off-topic gegaan en te vaak onzin verkocht. Ik zeg nu niet dat het persé onzin is wat je zegt, maar zonder staving van de argumenten kunnen we het moeilijk aannemen.
Dahmer zei:op vraag van phate_13 die volkomen gelijk heeft zal ik hier verder gaan op de volgende idiote post :
Dus jij denkt dat die CPU aan 4800+ MHz werkte?
Informatie uit het volledige artikel :
cooler gebruikt op de AMD cpu = Ajigo MF091 = lucht
Toon mij ÉÉN ander artikel/post/screenshot van een betrouwbare site waar eender welke Phenom aan 4800 MHz werkt met luchtkoeling... Kan je dit niet dan ben je een idiote fanboy.
*edit*
Bewijs dat CPU-Z en AMD OverDrive de juiste snelheden tonen als de tests tenminste gedaan worden door gasten die weten waarmee ze bezig zijn en dus WEL de juiste versies gebruiken.
|Slappa's Slushbox|-|Phenom II 1090T X6| (4.8GHz+4.25GHz P95 Stable) - XtremeSystems Forums

Een i5 steekt deze wel vaker eens voorbij bij games doordat een i7 geen Turbo heeft. Alsook een X6 steekt een i7 wel eens voorbij door het grotere aantal cores.
(Er vanuit gaande dat je respectievelijk niet overclockt en geen six-core i7 koopt.)
phate_13 zei:Fijn om zo'n mooie post te zien.
En ik moet ook zeker vermelden, om bovenstaande redenen (ongeveer) raden wij hier dan ook voornamelijk AMD aan. Dus op die manier zitten we al op dezelfde lijn.
Ik heb vooral de neiging om te reageren op onwaarheden (of dingen die in mijn ogen niet correct zijn). Dus daarmee dat ik toch de nuance duidelijk probeerde te maken dat als je de prijs even uit het oog verliest, Intel de betere keuze is. Maar inderdaad, prijs/prestatie is AMD beter omdat je door geld te besparen op de CPU (zonder grote prestatie-impact) meer geld kunt steken in de GPU, een SSD, ...
Trouwens is een i7 ook niet altijd ideaal.Een i5 steekt deze wel vaker eens voorbij bij games doordat een i7 geen Turbo heeft. Alsook een X6 steekt een i7 wel eens voorbij door het grotere aantal cores.
(Er vanuit gaande dat je respectievelijk niet overclockt en geen six-core i7 koopt.)



Venometal zei:Mijn excuses om zo van wal te steken in die andere thread, ik wist niet dat jullie hier reeds voornamelijk AMD aanraadden voor gaming systemen (kom niet zo vaak op het forum).
phate_13 zei:Echter zijn er wel degelijk al games die goed gebruik maken van quadcores, en zelfs al van hexacores! Dadelijk een edit met de resultaten.![]()
). Ik zal hier opnieuw moeten toegeven dat ik de voorbije maanden niet meer zo hard volg op technisch gebied in de relatie games-processors (en zoals je zei maken games inderdaad maar een klein deel van de markt uit bij CPU's terwijl dat bij GPU's net het omgekeerde is)
flyingdutchman zei:Daar moet je echt mee oppassen, want je maakt er geen vrienden mee. Als je hier af en toe wat zou lezen zul je zien dat we vooral AMD aanraden en dat we het wel vaker aan de stok krijgen met mensen die ons maar 'AMD fanboys' vinden...
Beschuldig ons dus aub al helemaal niet van intel-fanboyisme...



(en dat is niet omdat ik wil beweren dat ik zelf altijd weet wat goed is en wat niet, maar wel omdat het steeds snel duidelijk wordt wanneer iemand kennis van zaken heeft
)Venometal zei:Graag gedaan phate, en @SXe dat is logisch
Hopelijk kan ik in de komende drie jaar met ervaring die erbij komt vanuit school en zelf wat meer de recentste ontwikkelingen op te volgen nog enkele bijdragen aan dit forum brengen, ik zou het iig geval zeer fijn vinden omdat ik het er soms echt van krijg om te zien wat mensen in hun handen gestopt krijgen als het aankomt op computerzaken (en wat mediamarkt e.d. veroorzaken).
Ik heb wel al eens gekeken naar wat de adviezen hier zijn en ik ben blij dat ze hier tenminste écht weten waarover men spreekt(en dat is niet omdat ik wil beweren dat ik zelf altijd weet wat goed is en wat niet, maar wel omdat het steeds snel duidelijk wordt wanneer iemand kennis van zaken heeft
)
En hebben we ook wat ondersteuning voor zo'n stukje FUD?Venometal zei:Het is gewoon moeilijk om aan te tonen dat de verschillen tussen de 2 nauwelijks te merken vallen in games, omdat er gewoon niet neutraal genoeg kan gebenchmarkt worden. Benchmarks simuleren de load van een game op de processor voor een stuk en intel kan beter reageren op die simulatie.