Zwift Races (wie, wanneer, welke categorie)

Wil wel meedoen als je nog iemand zoekt, maar conditie is nog niet wat het geweest is.
Hier hetzelfde hoor met de conditie 🙂. Er is 7 man uitgenodigd en er zijn er voorlopig 5 ingeschreven, dus in principe is er paar nog plaats.

Het gemakkelijkste is dat je je op Facebook lid maakt van zzrc racing team. Moet je zeggen waarom je bij het team wil, zet er anders mijn naam en Kevin Sas bij. Ik had al vaak zondagse ritten gedaan bij zzrc, ik weet niet hoe strikt ze zijn in wie ze toelaten 😛.
Alle overige communicatie verloopt later via discord.
 
Volgende week worden het 2 rondjes Richmond.
We mogen met 8 starten dus wie zich geroepen voelt mag altijd iets laten weten 😛
Werk in ploegen dus op een vast uur ergens aan deelnemen gaat zo goed als niet voor mij.

Ga mij toch eens wagen aan zwift races, zit nu eind cat c momenteel wat het toch wat leuker maakt.
 
Vandaag dus TTT op Richmond. Er was wat extra volk geronseld tijdens de laatste ritten met ZZRC. Uiteindelijk met 7 gestart nadat iemand op het laatst nog paste.
Zelf voelde ik me de laatste dagen niet 100%, beetje keelpijn, klein beetje snot. Gisteren een uurtje gereden en dat ging behoorlijk, dus toch maar beslist om te starten. Ik had al snel door dat het niet mijn beste dag was, recupereren in de wielen lukte amper, ik zat constant te karren tussen hartslag 175 en 180. Om de één of andere reden vond mijn mannetje het ook geregeld nodig om naast de lijn te gaan rijden, vrij irritant.
Na de eerste ronde waren met nog met 6 over en had ik 276w (op de kop 4w/kg). Maar ik had toen al wel door dat ik de 2e reeks klimmen niet zou overleven. Wat proberen schuilen in de wielen en voor libby hill nog een laatste keer alles gegeven en mij op kant gezet.
Op libby hill heeft er nog iemand moeten passen en na 23rd street waren ze nog met 3, dus hebben ze even moeten wachten. Vies parcours om een TTT op te rijden 😛
 
Vandaag dus TTT op Richmond. Er was wat extra volk geronseld tijdens de laatste ritten met ZZRC. Uiteindelijk met 7 gestart nadat iemand op het laatst nog paste.
Zelf voelde ik me de laatste dagen niet 100%, beetje keelpijn, klein beetje snot. Gisteren een uurtje gereden en dat ging behoorlijk, dus toch maar beslist om te starten. Ik had al snel door dat het niet mijn beste dag was, recupereren in de wielen lukte amper, ik zat constant te karren tussen hartslag 175 en 180. Om de één of andere reden vond mijn mannetje het ook geregeld nodig om naast de lijn te gaan rijden, vrij irritant.
Na de eerste ronde waren met nog met 6 over en had ik 276w (op de kop 4w/kg). Maar ik had toen al wel door dat ik de 2e reeks klimmen niet zou overleven. Wat proberen schuilen in de wielen en voor libby hill nog een laatste keer alles gegeven en mij op kant gezet.
Op libby hill heeft er nog iemand moeten passen en na 23rd street waren ze nog met 3, dus hebben ze even moeten wachten. Vies parcours om een TTT op te rijden 😛
altijd afgevraagd of dat iets uitmaakt of alleen visueel is.
Wanneer je in een peloton rijdt maakt hij uit of je aan de buitenkant rijdt? Of dat je op positie 15 van het peloton zit...
 
Eerst ging mijn mannetje half naast de lijn rijden, dan had ik niet het gevoel uit de draft te belanden. Maar het probleem was dat de kerel achter mij dan vaak kwam ingeschoven en we met twee naast elkaar zaten te rijden. En dan werd ik precies wel wat in de draft geduwd.
Kan ook een gedacht zijn natuurlijk omdat we gewoon een pak harder gereden hebben als vorige week, zo'n 25w meer getrapt dus dat is wel een aardig verschil.
 
Dat mist zwift tov van rgt echte waardes hoe veel of weinig draft je op dat moment hebt. Het ergste is dat zwift die data heeft want er zijn betalende apps op Windows die dit kunnen tonen.
 
Ik mis toch ook wat info van de draft.... Soms heb ik het idee dat dat allemaal niet werkt bij mij.
In iemand zijn wiel zitten voelt bij mij net hetzelfde aan als zelf op kop rijden. Wanneer ik op kop rijd en beslis om bijvoorbeeld 20w minder te duwen om in hun wiel te zitten, dan zak ik soms zo snel terug dat ik er bijna wordt afgereden. Bij het terug aansluiten van de groep ga ik dan automatisch soms weer naar de kop om bij het terug ietsje inhouden er terug uit te zakken. En het is nu ook niet zo dat ik zit te stampen op mijn pedalen en mijn wattages erg schommelen.
Die draft lijkt me soms enkel te werken wanneer ik echt van plan ben om los te fietsen tijdens een massa event. Ik denk dan gewoon om de start aan me voorbij te laten gaan en rond de 200w te duwen. En dan rijden we plots de eerste paar km aan 50km/u. Raar soms.

Het zou dus inderdaad leuk zijn om te zien hoe hard je meegezogen wordt met een indicator/cijfers tijdens het fietsen. Het kan toch niet zo moeilijk zijn om daar ergens een balkje met advantage te zetten. Groen is perfect draften, rood is op kop.
 
Ik mis toch ook wat info van de draft.... Soms heb ik het idee dat dat allemaal niet werkt bij mij.
In iemand zijn wiel zitten voelt bij mij net hetzelfde aan als zelf op kop rijden. Wanneer ik op kop rijd en beslis om bijvoorbeeld 20w minder te duwen om in hun wiel te zitten, dan zak ik soms zo snel terug dat ik er bijna wordt afgereden. Bij het terug aansluiten van de groep ga ik dan automatisch soms weer naar de kop om bij het terug ietsje inhouden er terug uit te zakken. En het is nu ook niet zo dat ik zit te stampen op mijn pedalen en mijn wattages erg schommelen.
Die draft lijkt me soms enkel te werken wanneer ik echt van plan ben om los te fietsen tijdens een massa event. Ik denk dan gewoon om de start aan me voorbij te laten gaan en rond de 200w te duwen. En dan rijden we plots de eerste paar km aan 50km/u. Raar soms.

Het zou dus inderdaad leuk zijn om te zien hoe hard je meegezogen wordt met een indicator/cijfers tijdens het fietsen. Het kan toch niet zo moeilijk zijn om daar ergens een balkje met advantage te zetten. Groen is perfect draften, rood is op kop.
Anticiperen dat is het codewoord in zwift.
Je moet altijd net iets te vroeg ofwel gas geven ofwel inhouden. Die Draft is echt hard. rij je op kop en net dan hou je beetje in dat zijn eigenlijk 2x negatieve effecten ten opzichte van de andere en dat wordt onverbiddelijk afgestraft. Je moet eigenlijk al beetje inhouden net voordat je op kop rijdt zodat je nooit de kop pakt. Eenmaal op kop moet je uw watts blijven duwen en je gaat sowieso terug naar de 2de rij afzakken. Net als beklimmingen, neem nu crit city die kasseiklim daar moet je ook al de seconde voor de klim al vol gas geven dan ben je mooi mee op de top en loop je niet het risico nog 10seconden vol gas te moeten geven om 2m goed te maken.
Tussensprinten zijn ook zo'n moeilijkheid. Je sprint met een bende en je ligt voor op het peloton dan moet je vooraleer je ingehaald wordt ook al weer een effort doen om er niet los uitgereden te worden door het peloton.
 
Ik lees wel dat met de meest recente draft dynamics het een stuk lastiger geworden is om een TTT af te werken. Het verschil tussen de rijder op kop en die er achter is groter gemaakt.
Bij een grote groep merk ik eigenlijk geen verschil, maar qua TTT zou het hierdoor wel lastiger geworden zijn om mooi in formatie te blijven.
 
Gisteren voor 2de keer The NeXT Cup gereden: zondagse competitie met 3 korte races van ~20 minuten om 14:00, 14:30 & 15:00 telkens op dezelfde map maar met telkens een ander thema:
* Punch: vlak/golvend parcours met korte aankomst bergop.
* Climb: langere klim of zoals gisteren gewoon véél klimmen (Richmond Hilly reverse)
* Sprint: points race met punten voor de top 10 bij elke sprint banner.

Je moet de 3 races finishen om in de uitslagen opgenomen te worden.

Anderhalf uur dat voorbij vliegt alsof het niks is en uiteraard weer goed choco nadien maar al bij al een goeie training denk ik. Door het relatief kleine field (toch bij de B's en C's) ligt de snelheid op de tussenstukken relatief laag waardoor de grotendeels low intensity zijn maar de intervals zijn er wel niet naast. Perfect te combineren met polarised/pyramidal training.
 
Ik ben hier al sinds november aan het zwiften om een tripje Mallorca tijdens deze maand wat comfortabeler af te werken.
November en december rustig gereden en in januari de focus gelegd op lange trainingen met 'prikkels'.

Dus gisteren eens getest bij een race in de C-categorie, voor de allereerste keer. 109 starters dus ik wist dat het zaak zou zijn om in het pak te rijden. Bij het begin vormde er zich al een kopgroep van een 40-tal renners en ik was mee. Ik heb eigenlijk constant tussensprints gedaan om mijn positie te behouden. Bij het ingaan van de laatste km zat ik door positieproblemen aan de rekker, maar nog wel met vrij goede benen. Mijn sprint was echter krachtig genoeg om de winst te nemen. Onverwacht maar wel leuk! 282W average.


Ik hoop trouwens dat er ooit een spel zoals pro cycling manager komt waarbij je zelf met je indoortrainer een renner kan besturen waarbij je de afstand en de moeilijkheidsgraad kan bepalen adhv je FTP én je zo een volledig seizoen kan rijden. Maar dat zal waarschijnlijk nog niet voor de komende jaren zijn..
 
  • Geweldig
Waarderingen: 515
zandwadadde?
Mijn gewicht staat juist in Zwift.. Dat is toch alles wat telt? Ik blijf ook binnen de range voor C, dat kan ik uit mijn volledige 1 race besluiten :biglaugh:
 
Terug
Bovenaan