Zwift Races (wie, wanneer, welke categorie)

Om 18u31 rijd ik bij B 3R and British cycling...

Gotham grinder reverse, 4 maps.
Geen idee wat ik mij erbij moet voorstellen. Ik heb ook geen parcours kennis
 
Mechanical failure :(

Versnellingen versnellingen voortdurend ongeacht wat ik doe met de barrel adjuster.

Tempo lag vrij laag wel voor die 10 km die ik heb meegefietst.
 
Vandaag kreeg ik nog enkele berichten van een kerel na mijn race gisteren. Hij vroeg om voor zijn team te gaan rijden in de zwift racing league. Na wat vragen gesteld te hebben heb ik toegezegd. Vanaf volgende week dus 5 weken op een rij dat eens Uittesten. Het is voor het team paincavesheroes. volgende week een TTT met allemaal gasten dat ik niet ken. 😅
 
FTFY

Heb het nog nooit gedaan zo een TTT, heb er ook niet zoveel ambitie voor.
Het feit dat die TTT's door de band genomen op vrij vlakke omlopen gereden worden zal daar ook wel in meespelen voor u zeker? :tongue:

Ik heb de TTT gereden in het afgelopen ZRL seizoen. Eigenlijk is dat echt wel eens tof om te doen, 40 minuten compleet in de verzuring. Met het nieuwe systeem waar Zwift automatisch op het juiste moment u team lost is alle miserie waar TTT's vroeger mee gepaard ging ook van de baan: zelf u start moment timen, zorgen dat iedereen weet exact wanneer ze moeten vertrekken, problemen met opwarming als u team pas na 10 minuten mag starten... dat soort onzin. Nu is het gewoon als elke andere race start, je kan opwarmen in de pen tot de timer op 0 gaat en dan vertrekt je team sowieso allemaal op hetzelfde moment.

Puur estetisch gezien is het ook wel iets leuker dat TT bikes nu kunnen draften in de ZRL TTT's. Het was altijd een beetje lulig van nen berg TT frames in game te hebben en dan een TTT te moeten rijden op een standaard frame (bijna even lullig als hoe nutteloos gravel bikes zijn in Zwift, zelfs in de jungle waar ze king zouden moeten zijn)
 
Vroeger heb ik met TeamOdz ook nog ttt's gereden. Eén van die gasten is enkele maanden geleden van zijn rollen gestuikt tijdens zo'n ttt. Zat zijn race live te streamen op twitch toen zijn hartslag plots naar 240 ging en hij van zijn fiets gedonderd is. Hij heeft sindsdien zijn fiets niet meer aangeraakt.

Ik probeer ook wat kleinere races te zoeken, wat meer interval, wat minder jezelf de nek afrijden en de hartslag constant zo hoog houden. Ik wil gerust nog intervals doen maar mezelf een uur lang het snot voor de ogen rijden. Nee dank u, die tijd is gepasseerd. Ik ben ondertussen de 35 voorbij, je kan maar 1x doodvallen.
 
  • Wow
Waarderingen: 515
Vanavond was de laatste race van de criteriumcup. Een reeks met 6 wedstrijden voor belgen en nederlanders met een algemeen klassement, tussenspurten,... Zit vrij goed in elkaar en aanwezig zijn op Zoom is verplicht zodat je soms eens in beeld komt en ook je tegenstanders kan zien.
Ikzelf heb maar aan 4 van de 6 races kunnen meedoen dus het klassement (top 15 gaat naar de finale) was toch niet voor mij.
Het parcours vandaag was watopia Hills en ik ging gewoon proberen zo lang mogelijk aan te haken.
De race was vrij eenvoudig uit te leggen, hard op de watopia KOM en hard bij de tussenspurt en als je daar mee was kon je je tussenin laten meedrijven. Eenvoudiger gezegd dan gedaan natuurlijk maar op het einde was ik er nog bij in de kopgroep van 17.
Mij echter op het einde laten op een gaatje rijden en de laatste km dan op het gemakje binnen gebold.
17de uiteindelijk
de superstart (hoogste categorie) vanaf 1u 51m ongeveer
 
  • Leuk
Waarderingen: 515
Ik ben ondertussen de 35 voorbij, je kan maar 1x doodvallen.
35 of wat? Amai rustig aan doen dan ze vriend!
Dat lichaam dat is volledig op, moet je niet te ver meer pushen. :unsure:

Als prille 30’er zijn dat toch zaken die ik liever niet voor :p Als het stopt op uw 35ste dan heb ik geen goeie vooruitzichten.
Maar het is ook een beetje onzin natuurlijk. Je kan gerust tot uw 50ste en vaak daarna nog echt gewoon diep gaan. Maar je moet gewoon zien dat er niks mankeert aan uw lichaam. En daar gaat het vaak wel mis.
Een uur lang net onder uw FTP rijden of een 16km loopwedstrijd op de limiet lopen zijn allemaal inspanningen waar je constant heel diep gaat, op de limiet vaak zelfs. Dat is gewoon voor jong en oud.

Je valt niet zomaar van uw fiets, daar zal echt wel een reden voor geweest zijn. Je weet ook vaak niet alles van iemand zijn medische voorgeschiedenis of medische staat. Je kan enkel maar voor u eigen kijken laten zien of er medisch niks scheelt.
En je moet altijd uw verstand gebruiken natuurlijk.

Niemand gaat graag diep eh. Pijn doet dat altijd. Als je nog een uur na de inspanning loopt te hoesten en je het eerste kwartier bloed proeft is niet zo tof. Maar niet alles kan zone 2 rijden zijn en het hoort ook wel een beetje bij endurance sport en bij het bestaan van endurance atleet te zijn.
 
Niemand gaat graag diep eh. Pijn doet dat altijd. Als je nog een uur na de inspanning loopt te hoesten en je het eerste kwartier bloed proeft is niet zo tof. Maar niet alles kan zone 2 rijden zijn en het hoort ook wel een beetje bij endurance sport en bij het bestaan van endurance atleet te zijn.
Goh, diep gaan op zich is geen leuk gevoel maar als je merkt dat het bij de rest nog meer pijn doet is dat toch altijd een pak makkelijker :tongue:

Ik vind het ook wel wat kort door de bocht dat je als 35 jarige niet meer tot in het pekzwart kan gaan. En in zo'n TTT is het ook niet echt een uur door de muur maar over/unders. Dat moet wel kunnen.

De kans dat die kerel in dat voorbeeld van zijn fiets valt puur door de inspanning is volgens mij ook gewoon klein. Voor hetzelfde geld speelt daar wel een soort afwijking mee. Ik acht de kans bv ook aanzienlijk dat gebrekkige koeling mee speelt. Als ik zie wat sommige mensen maar van koeling gebruiken soms en dan ook in een 'dichte' kamer waar de luchtvochtigheid na een half uur zo dramatisch is dat het vocht op de muren staat... dan verschiet ik dat dat niet meer gebeurd.
 
Ik denk nu wel dat iemand die 35k km op Zwift heeft wel wat dat hij zijn ventilator op moet zetten 😛.

Je leest vaak van mensen, ik kan zo diep niet gaan op Zwift. Zeer vreemd vind ik dat. Buiten kom ik nooit tot 190hs terwijl ik dat op Zwift wel doe.

Goed ja. Er vallen jaarlijks jonge voetballers dood op een veld, dat is dan ook vaak zonder aanleiding. Shit happens.
 
Ik denk nu wel dat iemand die 35k km op Zwift heeft wel wat dat hij zijn ventilator op moet zetten 😛.

Je leest vaak van mensen, ik kan zo diep niet gaan op Zwift. Zeer vreemd vind ik dat. Buiten kom ik nooit tot 190hs terwijl ik dat op Zwift wel doe.

Goed ja. Er vallen jaarlijks jonge voetballers dood op een veld, dat is dan ook vaak zonder aanleiding. Shit happens.
Ik kan dat toch ook beter buiten eigenlijk
 
Ik denk nu wel dat iemand die 35k km op Zwift heeft wel wat dat hij zijn ventilator op moet zetten 😛.

Je leest vaak van mensen, ik kan zo diep niet gaan op Zwift. Zeer vreemd vind ik dat. Buiten kom ik nooit tot 190hs terwijl ik dat op Zwift wel doe.
Dat 2de is nog steeds hoofdzakelijk het resultaat van het feit dat ventilatie onvoldoende is. Het is niet omdat je EEN ventilator hebt staan dat dat voldoende is.

Ik heb 20k km op Zwift, ik heb pas sinds dit seizoen een extra Ventilator bijgeplaatst en het verschil is merkbaar.

Er zijn veel mensen die zichzelf gewoon koken zonder dat ze het goed beseffen.
 
Dat 2de is nog steeds hoofdzakelijk het resultaat van het feit dat ventilatie onvoldoende is. Het is niet omdat je EEN ventilator hebt staan dat dat voldoende is.

Ik heb 20k km op Zwift, ik heb pas sinds dit seizoen een extra Ventilator bijgeplaatst en het verschil is merkbaar.

Er zijn veel mensen die zichzelf gewoon koken zonder dat ze het goed beseffen.
Is een veel gemaakte fout.
Maar ik ga ervan uit dat die kerel wel een wahoo headwind zal hebben. Dat blaast voldoende hoor.

Maar uiteindelijk komen we weer terug op gewicht. Hoe meer je weegt hoe meer warmte je zal creëren en hoe meer oppervlak je zal hebben, dus heb heb je meer luchtdebiet nodig en ook een grotere blaasoppervlak.
 
Gisteren dus voor het eerst een TTT gereden in de zwift racing league.
Met 6 man en de tijd van de 4de telt. Vooraf zwiftpower eens gecheckt en we waren met 4 man (waaronder mezelf) die zeer gelijk zitten qua FTP. 1 duidelijk sterker en 1 serieus minder. Vooraf op discord afgesproken maar we waren maar met 3 waarvan 1 Waal die geen Engels kon en 1 Brit die geen Frans kon. 😅
Op goed geluk dus maar gestart.
Direct een goed tempo gevonden waar ik me kon in vinden maar het mocht niet sneller gaan. Redelijk veel beurten kunnen doen ook. Halfweg in 1km 2 man verloren. Jammer maar die ene had eigenlijk niks gedaan. Mijn hartslag vanaf dan constant rond de 180. Tempo kunnen aanhouden en blijven ronddraaien en stikkapot met z'n 4 aangekomen. Zeer tevreden eigenlijk. En aangezien we praktisch niets hadden afgesproken een constant tempo kunnen rijden zonder amper te verzwakken. Aan de tussentijden van de andere te zien waren zij allemaal veel sneller gestart en allemaal ingezakt naar het einde.
40'23'' over de 29km gedaan.
299w ofwel 3.9wkg.
Hartslag gemiddeld 176bpm 😅
Als team 8ste van de 14 geïndigd. Blijkbaar sterke reeks. In een andere gingen we met deze tijd 3de rijden.
 
Daarjuist eerste WTRL race met mijn nieuwe Kickr V5:
Race nummer 4 van dit seizoen op Sprinters Playground.
3 rondes met elke ronde 4 tussenspurten dus 12 spurten in totaal.
De spurten lagen zo dicht bij elkaar dat er van recuperatie tussen de spurten soms geen sprake was. Enkel tussen spurt 3 en 4 was er een langer tussenstuk en na spurt 4 had je een 5 tal km tot aan de finish (en 6,5km tot aan de spurt erna).
FAL Punten
1 keer 2des
1 keer 3des
1 keer 4des
1 keer 5des
1keer 6des
1 keer 10des
FTS Punten
1 keer 1ste
1 keer 2des
2 keer 5des
1 keer 8ste
Altijd meegespurt als ik goed geplaatst zat of de juiste powerup had.
Op het einde de sprint verkeerd getimed en 13 de :wallbash:
37 km in 48:00
3,8W/kg 310 avg 337 normalised
167bpm avg 184 max
Als team 8/12 (sprinten is niet ons sterkste punt)
 
Gisteren ook de zwift racing league gereden in de B categorie. Weinig mee bezig geweest en ik had 0 parcours kennis. Ik wist enkel dat het eerst 2 korte en daarna 2 langere sprints waren en dat 3x en dat ik voor de 2 langere ging gaan.
Vorige week ging goed en mooi in de eerste groep geïndigd (17/75) eerste 2 sprints dus gewoon mee gesprint om mee te zijn verre van vol. 3de sprint zat ik eigenlijk veel te ver toch nog 9de geïndigd en uiteindelijk 4de tijd overall gereden en dus wat punten verdiend. Net voor de 4de sprint lag er een brug en er daar uitgereden geweest door onoplettendheid want ik was bezig met mijn muziek. Domme fout eerste klas. Een langere sprint gedaan en wat afvallers opgeraapt en 5km op 4sec gehangen en dan maar laten gaan. Ik was zo boos op mijn eigen want het ging zeer vlot tot dan. We reden dan rond plek 45 met een 5tal. Gewoon blijven ronddraaien en constant afvallers opgeraapt zodat we plots met zeker 20man zaten. Dan maar alles op de eind sprint gezet. Een ploeg maat gaat zeer ver aan en ik ben dan maar gewoon gevolgd aangezien ik het moet hebben van mijn langere sprints. Uiteindelijk die sprint mooi gewonnen en 28st op 76 geïndigd.
3.4wkg 256w (299w np)
1min 7.3wkg. 555w
30sec 10.1wkg 768w nieuw pb voor mezelf.
15sec 11.5wkg 874w

Volgende week opnieuw een TTT!
 
  • Leuk
Waarderingen: 515
Ik zit dus ook in het team van @BidonTV. Parcourskennis is echt een ramp bij mij, 3de sprint zag ik plots iedereen 12-13w/kg stampen dus begon ook maar te sprinten maar had een gaatje en kreeg het niet meer dicht. Dan heel rustig uitgereden, alleen krijg ik het gat toch nooit meer toe.
Spijtig, op die manier neem ik niet veel punten voor het team. Volgende week wel tijdrit daar kan ik wel wat betekenen gelukkig.

Rij elite zonder contract maar vlieg er toch vaak af in Zwift, pijnlijk :laugh: :laugh: :laugh:
 
Ik zit dus ook in het team van @BidonTV. Parcourskennis is echt een ramp bij mij, 3de sprint zag ik plots iedereen 12-13w/kg stampen dus begon ook maar te sprinten maar had een gaatje en kreeg het niet meer dicht. Dan heel rustig uitgereden, alleen krijg ik het gat toch nooit meer toe.
Spijtig, op die manier neem ik niet veel punten voor het team. Volgende week wel tijdrit daar kan ik wel wat betekenen gelukkig.

Rij elite zonder contract maar vlieg er toch vaak af in Zwift, pijnlijk :laugh: :laugh: :laugh:
En ik wou dat ik nog bij de elite zonder contract kon volgen ;-)
 
  • Leuk
Waarderingen: 515
Terug
Bovenaan