Zwift Races (wie, wanneer, welke categorie)

Ik ga deze eens meedoen bij de C’s denk ik


Heb je ooit… ik heb ‘m gewonnen :)

1/39. Gewoon meesurfen met de kopgroep en ze dan vrij hard vernederd op 300m van de finish
 
Ik was vroeg thuis en gewoon een race gepakt die paste in mijn tijdschema. 16u30 12ronden crit city bij de B's. 26 man iedere ronde goed gas geven op de kasseiklim. Het ging redelijk vlot naar mijn doen maar de laatste ronde mij laten ringeloren. Er was een aanval voor de klim en ik was niet aan het opletten. F*CK 20m op het peloton. Dom dom dom vol gaan op de klim en dus daar mijn sprint al moeten rijden en tot op enkele meters gekomen en dan gewoon laten schieten. Resultaat voorlaatste van de kopgroep. 17/26.
Wat ik echt niet versta is dat ik 3.7w duw en dat er een hoop aan 3.2, 3.3 dat kunnen uitrijden in dezelfde groep. Een vrouw werd 2de op zwiftpower met 3.3w en 56kg dat kan je toch niet verstaan.
 
Niet echt relevant voor het topic maar wel op de opmerking van polar bear.
Ik heb dat gevoel ook met de pace partners dat ik precies altijd hogere w/kg moet duwen om bij te blijven dan zou moeten.
 
Niet echt relevant voor het topic maar wel op de opmerking van polar bear.
Ik heb dat gevoel ook met de pace partners dat ik precies altijd hogere w/kg moet duwen om bij te blijven dan zou moeten.
Hoeveel weeg je?
Want de pace partner doet x w/kg en weegt zelf 75kg en duwt dus waarschijnlijk meer absoluut vermogen dan u en zal dus sneller zijn dan u ook al duw je evenveel W/kg.
 
Hoeveel weeg je?
Want de pace partner doet x w/kg en weegt zelf 75kg en duwt dus waarschijnlijk meer absoluut vermogen dan u en zal dus sneller zijn dan u ook al duw je evenveel W/kg.
Dat zal het zijn, weeg maar 67kg.
Dacht dat dat gescaled werd. Maar heb eens gezien in een tekst dat die inderdaad aan 165W trapte dus is voor mij 2,5w/kg idd. Ipv 2a2,2. Klein verschil maar voel dat wel ;D
 
Ik weeg meer en heb dat gevoel ook :p

Mss moet ik mijn lengte eens aanpassen :unsure:
Ik heb zelf ook al wel eens gedacht van "verdoeme, ik had beter van in het begin met 1m86 gereden ipv 1m96" :unsure:

Dat zal het zijn, weeg maar 67kg.
Dacht dat dat gescaled werd. Maar heb eens gezien in een tekst dat die inderdaad aan 165W trapte dus is voor mij 2,5w/kg idd. Ipv 2a2,2. Klein verschil maar voel dat wel ;D
0,3wkg lijkt niet veel maar dat kan vaak het verschil zijn tussen relatief comfortabel meepedelen in een groep en er vierkant uitgereden worden in een race bv.
 
@poeperman Awel? Ge had wel eens mogen zeggen da ge ging koersen vandaag hé :p
‘k Ging gewoon losrijden, maar op de startpagina zag ik een chase race die begon na 6min oid. Ff gegoogled en dat leek me wel tof.

Samen rijden mijn gat. Ik zat constant ruim boven de 3w/kg om mee te kunnen en op de eerste puist werd ik compleet gelost.

Dan wat getemperd - en helaas niet gedacht aan de B groep die achter kwam, anders kon ik daar mss inpikken.

Leuk concept wel maar de uitvoering was (deze keer?) niet helemaal wat ik ervan verwachtte.
 
De Leg Snapper wordt natuurlijk altijd vol genomen. 4.5-5w/kg zijn daar geen uitzonderingen, is een inspanning van ne minuut ook maar. Maar de rest van dat rondje is wel meer geschikt voor de heavies.
 
De Leg Snapper wordt natuurlijk altijd vol genomen. 4.5-5w/kg zijn daar geen uitzonderingen, is een inspanning van ne minuut ook maar. Maar de rest van dat rondje is wel meer geschikt voor de heavies.
Da’s het probleem met altijd in ERG gefietst te hebben, ik heb totaal geen parcourskennks. Ik rijd al 4-5jaar in Zwift en ik kan Makuri niet van Richmond onderscheiden, laat staan dat ik de heuvels ken.

WIP
 
Da’s het probleem met altijd in ERG gefietst te hebben, ik heb totaal geen parcourskennks. Ik rijd al 4-5jaar in Zwift en ik kan Makuri niet van Richmond onderscheiden, laat staan dat ik de heuvels ken.

WIP
Parcourskennis is niet onbelangrijk als je raced op Zwift. Op elke beklimming wordt de hamer bovengehaald pretty much, dus enigszins anticiperen door vanaf de voet mee te zijn is wel aangewezen. Innsbruckring is op dat gebied een vrij easy parcours, 1 helling en klaar. Alleen wel aandachtig zijn op een aantal valsplatte stukken dat je er daar niet uitgreden wordt. Het stukje langs de Inn net voorbij de tussensprint (onder het bergtreintje) is bv een gevaarlijk stukje omdat veel mensen daar de benen wat stil houden om te proberen recuperen na de klim, daar durven al eens gaten vallen.
 
Eerste race een feit. Lang geleden en mijn parcourskennis is ook nihil, wist alleen dat laatste 8min bergop was en dat je hard moet starten

Dat hard starten was niet hard genoeg, meteen vanachter. Dan uiteraard te hard naar voor en daarna paar minuten jojo van plaats 1 naar 50 op handvol seconde (66 deelnemers)
Uiteindelijk na 10min gelost, had niet door dat de klim zo lang was en er vielen gaten. Uiteindelijk in groepje beland en laatste klim (Volcano) nog goed gestreden voor mijn plekje. Alleen iets te snel 'sprint' ingezet.

38min @ 293w gemiddeld uiteindelijk (toen ik loste zat ik nog wel aan 310 ofzo) en Volcano nog aan 325

Denk rond plaats 30 aangekomen maar sta 17e in uitslag. Toch een groot manko ze
Watjes van de rollen, powermeter zat ietsje lager maar slechts handvol wats)

@poeperman: erg met data vanaf powermeter helpt bij mij, dat is minder stabiel precies maar zorgt dus wel voor meer afwisseling :p
 
Laatst bewerkt:
2e ritje zwift sinds zeer lang en perongeluk een race eruit gepikt bij de C, als het al een race was natuurlijk (Zhr Hare &Hounds).
Ze reden eigenlijk niet snel voor een race te zijn, laatste ronde komen de B's over ons en 3 c's springen mee. Die natuurlijk niet terug gezien, sprintje op het einde gewonnen.
Maar 220w/gem.
Moet het Zwift rijden nog is terug gewoon worden.
 
Ronde 2 /seizoen 2 van de WTRL is weer gestart gisteren.
De eerste wedstrijd ging door in France op het Roule ma poule parcours.

Voor deze ronde wat nieuwe gezichten in mijn ploeg en enkele die ook ronde 1 betwist hebben. Jammergenoeg konden we maar met 5 (ipv 6) starten wat ons al een lichte handicap geeft want iemand die gewoon start haalt minimum 10 punten.

300 meter na de start ging het al direct bergop op de Petit KOM Reverse. Hier stond er een stevig tempo maar er niemand trok echt door waardoor we na de afdaling nog met een vrij grote groep samenbleven. Er lagen FAL en FTS punten te rapen op de Aquaduc KOM, Marina Sprint en Pave sprint. Op de KOM en Pave sprint meegedaan en enkele punten kunnen pakken maar vooral er op gelet dat ik er niet afgereden zou worden.
Door de sprints werden er toch wel wat mannen verrast en verloren we toch enkele renners nog onderweg zodat we met een 30 tal renners naar de laatste Petit KOM reverse gingen.
1 renner wist voorop te blijven door weg te rijden na de pave sprint, uiteindelijke wint hij met 6 seconden voorsprong.
Ik kon blijven aanhaken tot op het einde en doe nog mee voor de top 10 op 300meter van de finish. Mijzelf echter wat te vroeg opgeblazen waardoor ik nog terugval naar plaats 19.
Toch wat mooie punten voor ons team en een geslaagde eerste wedstrijd.
27km in 0:37:02
Watt: 303 (3.4 w/kg)
NP: 369
Hartslag: 171 / 189
20': 3.8 w/kg - 5': 5.1 w/kg - 1': 7.9 w/kg
Volgende week TTT
 
Gisteren ook nog eens een race gereden.
9x neokyo crit course. 40km in totaal en redelijk vlak.
224 man/vrouw aan de massastart waarvan 40 A, 60B (waaronder mezelf) de rest C en D.
Direct goed mee met de eerste groep. Een 60 tal na ronde 1. En daarna iedere ronde nog een deel eraf. Rijden samen met de A's is toch nog een stuk anders dan enkel met de B's die demareren onverwacht en dan is het telkens een minuut a Bloc. Als je het niet ziet of doorhebt is het algauw fataal. Nu al bij al alle ronden goed doorkomen maar mijn hartslag zat op het einde continue rond de 170 of hoger bij een aanval. Laatste ronde nog met 28. Waarvan 8 B's. Ik moet het hebben van een lange sprint want ik ben geen man die 10 sec +1000w kan trappen en al zeker niet na zo'n race. Op 500m redelijk het gas open en laatste 250m een tempo gezocht die ik kon aanhouden.
11 ste overall en 2de bij de B's. Echt blij met dit resultaat.
3.8w/kg 285w over de race van 51min.
168 gem. Hartslag. 197 max 🥵
 
Rijden samen met de A's is toch nog een stuk anders dan enkel met de B's die demareren onverwacht en dan is het telkens een minuut a Bloc.
Hangt wat van de race af ook denk ik. Ik heb vorige week een massastart event gereden en dat is inderdaad toch een andere ervaring.

3-4-5 minuten pompen of verzuipen als C om dan uiteindelijk de kopgroep A/B's te laten rijden om dan verder door te rijden met een mix van B's & C's. Op één of andere manier keren er dan altijd links & rechts nog wat verdwaalde B's terug die de sprong van achteruit nog maken en dan heb je toch regelmatig die B's die het op hun heupen krijgen van de slepende C's en proberen wat volk overboord te kieperen.

Een heel andere inspanning dan een standaard split category race en om eerlijk te zijn vond ik het een veel leukere ervaring. Ik probeer tegenwoordig bewust die stacked races (vaak gelinked aan ZP leagues/rankings) te vermijden en probeer eerder kleinere events te rijden. Op die manier ontwijk je veel kans het leger standbaggers dat in die top events aan de start staat.
 
Terug
Bovenaan