Zwift Races (wie, wanneer, welke categorie)

Iemand die express in een categorie lager blijft rijden om te kunnen winnen 😛

Gisteren wederom TTT time, figure 8 reverse.
Opnieuw met slechts 5 man nadat er zondag iemand (buitenshuis) zwaar gevallen is en nog eentje ziek. Na 10' waren we de vrouw van 52kg weer kwijt. Ze had 4,1w/kg maar in ruwe wattages is dat gewoon te weinig.
In de praktijk dus met 4 gereden. Dat maakt het wel veel gemakkelijker om goeie aflossingen te doen en qua communicatie was het echt top. Ik tegenstelling tot vorige week kon ik in de wielen al eens op adem komen.

Op ons uur vertrekken we altijd als 30e ploeg. Op de eerste klim en in de sprint hadden we de 2e tijd, en op de laatste keer KOM hadden we de snelste tijd.
Uiteindelijk overall de 5e tijd op 59 van alle ploegen die met 5 of minder vertrokken zijn. 279w NP voor 41', het begint te beteren.
 
Iemand die express in een categorie lager blijft rijden om te kunnen winnen 😛

Gisteren wederom TTT time, figure 8 reverse.
Opnieuw met slechts 5 man nadat er zondag iemand (buitenshuis) zwaar gevallen is en nog eentje ziek. Na 10' waren we de vrouw van 52kg weer kwijt. Ze had 4,1w/kg maar in ruwe wattages is dat gewoon te weinig.
In de praktijk dus met 4 gereden. Dat maakt het wel veel gemakkelijker om goeie aflossingen te doen en qua communicatie was het echt top. Ik tegenstelling tot vorige week kon ik in de wielen al eens op adem komen.

Op ons uur vertrekken we altijd als 30e ploeg. Op de eerste klim en in de sprint hadden we de 2e tijd, en op de laatste keer KOM hadden we de snelste tijd.
Uiteindelijk overall de 5e tijd op 59 van alle ploegen die met 5 of minder vertrokken zijn. 279w NP voor 41', het begint te beteren.
TTT klinkt best leuk als ik uw berichten telkens lees. Maar is die communicatie niet gewoon kut?
Ik zou echt geen zin hebben om tijdens het fietsen nog wat te zitten kletsen. Veel meer dan wat gehijg komt er ook niet uit mijn mond tijdens een race.

Vandaag trouwens rustig stage 8 van TDZ afgewerkt. Lekker op het gemakje, aangezien ik echt geen zin had in fietsen.

Woensdag wel een 3de plek gehaald in de korte stage 7. In de sprint zaten we met het kopgroepje van 8 gewoon op 1 lijn. In de laatste meters veranderde mijn positie constant, en volgens mij wist niemand wie er effectief gewonnen had.
Nadien op zwiftpower gezien dat ik 3de was. 324W (4.6w/kg).
Best tevreden... Maar een echte sprint zat er niet meer in. Eerder het laatste eruit persen vanuit het zadel.
 
TTT klinkt best leuk als ik uw berichten telkens lees. Maar is die communicatie niet gewoon kut?
Ik zou echt geen zin hebben om tijdens het fietsen nog wat te zitten kletsen. Veel meer dan wat gehijg komt er ook niet uit mijn mond tijdens een race.
Zoveel wordt er niet gekletst hoor :). Je kan op discord ook gemakkelijk op de mute knop drukken (behalve als u gsm onder het zweet hangt 🙈). Sommige zijn gewoon de ganse tijd gemute en hoor je maar 5x op een rit.

Het zijn vooral korte commando's. Melden dat je van kop gaat zodat de 2e in lijn zijn wattage al kan verhogen voor een vlottere overgang. Je zit ook niet altijd kaarsrecht achter elkaar, zeggen dat jij de kop neemt is ook wel handig. Dat is eigenlijk het enige dat echt gevraagd wordt. Voor de rest is het natuurlijk ook wel handig als je kan melden dat er een gat valt tussen bepaalde renners, of dat je kan zeggen dat je ff dik zit en een beurt overslaat.

Met twee waren we een beetje de leiders van de groep. Er zijn beklimmingen, soms gaat het stevig naar beneden dus schuiven er renners door. Het is ook niet de bedoeling dat de zwakste renner de laatste kilometer voor de KOM voor zijn rekening neemt. Er is heel veel waar je rekening mee kan houden en waar wat communicatie dus wel kan helpen. Het is zeker niet de bedoeling dat als je met 6 start dat alle 6 veel babbelen. Bij de beste teams werken ze gewoon met een "sportdirecteur", iemand die dus gewoon zijn ploeg volgt van acter zijn pc.

Eén iemand van de groep rijdt koers en gaat binnenkort stoppen met de TTT. We kunnen dus sowieso nog wel volk gebruiken als je je geroepen voelt.
 
Zoveel wordt er niet gekletst hoor :). Je kan op discord ook gemakkelijk op de mute knop drukken (behalve als u gsm onder het zweet hangt 🙈). Sommige zijn gewoon de ganse tijd gemute en hoor je maar 5x op een rit.

Het zijn vooral korte commando's. Melden dat je van kop gaat zodat de 2e in lijn zijn wattage al kan verhogen voor een vlottere overgang. Je zit ook niet altijd kaarsrecht achter elkaar, zeggen dat jij de kop neemt is ook wel handig. Dat is eigenlijk het enige dat echt gevraagd wordt. Voor de rest is het natuurlijk ook wel handig als je kan melden dat er een gat valt tussen bepaalde renners, of dat je kan zeggen dat je ff dik zit en een beurt overslaat.

Met twee waren we een beetje de leiders van de groep. Er zijn beklimmingen, soms gaat het stevig naar beneden dus schuiven er renners door. Het is ook niet de bedoeling dat de zwakste renner de laatste kilometer voor de KOM voor zijn rekening neemt. Er is heel veel waar je rekening mee kan houden en waar wat communicatie dus wel kan helpen. Het is zeker niet de bedoeling dat als je met 6 start dat alle 6 veel babbelen. Bij de beste teams werken ze gewoon met een "sportdirecteur", iemand die dus gewoon zijn ploeg volgt van acter zijn pc.

Eén iemand van de groep rijdt koers en gaat binnenkort stoppen met de TTT. We kunnen dus sowieso nog wel volk gebruiken als je je geroepen voelt.
Hoor ik daar een Beyondgaming team opgestart worden?
 
Je hebt maar 6 man nodig eh ;-)
Je hebt zelfs maar 4 man nodig. Er is een categorie tot 4 en dan een categorie tot 8.

Bij ons team zijn ze nu begonnen met al in het weekend door te geven wie kan en wie niet. Ipv dezelfde 8 telkens uit te nodigen en dan maar te zien met hoeveel je bent. Dat zou dan toch al voor wat vollere teams moeten zorgen. Al komen we voor deze week net uit op 17 man, niet echt ideaal om door 8 te delen 😄. (en je zit sowieso nog met c's en d's die je niet samen "kan" zetten met a's, tis een puzzel).

Deze winter ga ik nu wel gewoon bij dit team blijven. Maar iemand anders mag gerust proberen om een BG team op te starten.
 
Nog eens een verslagje omdat het wel al even geleden is.

Gisteren de laatste race van het WTRL seizoen op het nieuwe scotland parcours (rolling highlands).
Dit seizoen vooral als captain gefungeerd en zelf niet zoveel gereden wegens een moeilijk startuur (jonge dochter in bed krijgen). Gisteren paste het toch eens en last minute ingevallen zodat we met 6 man aan de start konden staan.

Omdat ik eerder al eens het parcours gereden had wist ik mij wel hoe het parcours zou lopen en dat de laatste helling/ sprint mij wel lag.
Na de lead in moesten we al de eerste keer spurten voor punten op breakaway Bae. Ik zat net te ver en komt uiteindelijk als 11de over de tussensprint. Geen FAL punten maar ik kon wel de 7de snelste tijd neerzetten wat goed was voor enkele FTS punten.
Na de spurt was ons peloton van 60 renners al maar 40 renners meer groot. Wel viel het hierna serieus stil waardoor we op de lange klim met een groepje konden wegrijden. Spijtiggenoeg pakken ze ons in de afdaling terug. Dit scenario loopt de volgende 2 rondes zo waarbij ik wel elke keer punten kan pakken bij de tussenspurt (9de en 4de).
De laatste ronden rijdt er een groepje van 5 man terug weg op dezelfde plaats maar deze keer blijf ik zitten omdat ik alles op de eindspurt wou zetten. Het groepje krijgt een voorgift van een 5 tal seconden maar nu geraken we er in de afdaling net niet bij waardoor we volop moeten rijden om aan de laatste klim (eindspurt) met een achterstand van 2 seconden beginnen. De uiteindelijke top 3 blijft weg en ik kan in de achtergrond naar een 6de plaats spurten.
40min 46 sec
310w 3.8w/kg (Maar wel 389w NP)
5min 4.5w:kg
20min 4.0w/kg

Mijn beste resultaat ooit in een ZRL race (TTT niet meegerekend) en toch wel blij hiermee.

Laatste tijd gemerkt dat desondanks mijn weinige training de high end power wel meevalt enkel merk ik wel het serieus gemis aan basisconditie. Hopelijk krijgen we nu wat goed weer dat ik wat km's kan maken.

Oh ja! RACE 300!
 
Laatst bewerkt:
Als er een B ploeg moest komen doe ik ook graag mee :D Iedereen die interesse heeft post zijn FTP en gewicht en zo kunnen we misschien ploegen maken?

250W @74kg hier.
Dan ben je in principe geen B-rijder eh :p
Allez op zuivere waarde net wel, maar als je een iets mindere dag hebt haal je de minima niet. En zelfs op een goeie dag wordt je van het kaske naar de muur gereden.
Nee beter gewoon solide met de C’s rijden. Het is niet dat je daar moet freewheelen ofzo.
 
Dan ben je in principe geen B-rijder eh :p
Allez op zuivere waarde net wel, maar als je een iets mindere dag hebt haal je de minima niet. En zelfs op een goeie dag wordt je van het kaske naar de muur gereden.
Nee beter gewoon solide met de C’s rijden. Het is niet dat je daar moet freewheelen ofzo.
Ja in Zwift categorieën wel, maar ik had het over BeyondGaming A en BG B 😄
 
Ik heb gisterenmiddag Race Scotland Race 2 gereden op Glasgow Crit Circuit... :puke:

Het is al nen helen tijd geleden dat ik nog met nen bloedsmaak in mijn mond van de fiets gestapt ben. 15km, 5 rondjes met telkens 2 sprint banners en aan elke sprint banner krijgt iedereen een Breakaway Burrito... absolute horror. Het kon evengoed een tijdrit geweest zijn want veel draften was er dus niet bij. Er was op bijna elke moment wel iemand stom genoeg om midden in de groep die Burrito te activeren. 95% van de mensen heeft duidelijk absoluut geen idee wat die Burrito exact doet.

* In de laatste ronde is er iemand solo vanonder gemuisd... wat doen ze in de chasing groep van ~15 renners? Burrito ofc! -> In volle achtervolging even de draft uitschakelen, great thinking! :wallbash:
* Iemand die helemaal vanachter aan de rekker hangt van de kopgroep: Burrito time! -> Dat hij niet alleen voor zichzelf maar ook voor de renners net voor zich de draft uitschakelt en daardoor nog harder moet werken om bij de groep te blijven had hij wrs niet aan gedacht. :wallbash:
* Ik heb minstens 20 man zichzelf zien droppen door die Burrito verkeerd te gebruiken.

Moest het nu nog zijn omdat je niet weet dat je PU's kan weggooien in de hoop dat je volgende keer iets beter krijgt zou ik het begrijpen maar je krijgt niks anders dan Burrito's...

Wel mijn beste 20m waarde gereden sinds lang op een parcours dat zich daar nochtans niet echt toe leent.
 
Ik heb gisterenmiddag Race Scotland Race 2 gereden op Glasgow Crit Circuit... :puke:

Het is al nen helen tijd geleden dat ik nog met nen bloedsmaak in mijn mond van de fiets gestapt ben. 15km, 5 rondjes met telkens 2 sprint banners en aan elke sprint banner krijgt iedereen een Breakaway Burrito... absolute horror. Het kon evengoed een tijdrit geweest zijn want veel draften was er dus niet bij. Er was op bijna elke moment wel iemand stom genoeg om midden in de groep die Burrito te activeren. 95% van de mensen heeft duidelijk absoluut geen idee wat die Burrito exact doet.

* In de laatste ronde is er iemand solo vanonder gemuisd... wat doen ze in de chasing groep van ~15 renners? Burrito ofc! -> In volle achtervolging even de draft uitschakelen, great thinking! :wallbash:
* Iemand die helemaal vanachter aan de rekker hangt van de kopgroep: Burrito time! -> Dat hij niet alleen voor zichzelf maar ook voor de renners net voor zich de draft uitschakelt en daardoor nog harder moet werken om bij de groep te blijven had hij wrs niet aan gedacht. :wallbash:
* Ik heb minstens 20 man zichzelf zien droppen door die Burrito verkeerd te gebruiken.

Moest het nu nog zijn omdat je niet weet dat je PU's kan weggooien in de hoop dat je volgende keer iets beter krijgt zou ik het begrijpen maar je krijgt niks anders dan Burrito's...

Wel mijn beste 20m waarde gereden sinds lang op een parcours dat zich daar nochtans niet echt toe leent.
Ben ik de enige die nu een klein hongertje heeft na dit te lezen?
 
Over suicide by Burrito gesproken... 2 Denen illustreerden het perfect in de 2de eliminatiesprint in de 3de race van het WK.
 
Terug
Bovenaan