Zwemsport

makila

Well-known member
Crowdfunder FE
BK, EK, WK, Olympische Spelen: Alles over zwemmen in deze thread!



Waarom wordt Valentine Dumont nog steeds een toptalent genoemd? Ik wil niemand beledigen, maar ze is ondertussen al bijna 21 jaar en géén 15 jaar meer (toen men ook al sprak over HET toptalent). Aantal medailles tot dusver na die 6 jaar is trouwens '0'.
 
Een opvolgster voor Ruta Meilutyte :p . Die was ook 16 toen ze het wereldrecord op die afstand verbrak (en nog jonger toen ze als OS goud won in Londen op de 100m).

Straf :) . Schoolslag zal zich hiertoe het meeste lenen misschien? Om op jonge leeftijd te pieken?
 
geen olympisch ticket voor valentine dumont

Waarom wordt Valentine Dumont nog steeds een toptalent genoemd? Ik wil niemand beledigen, maar ze is ondertussen al bijna 21 jaar en géén 15 jaar meer (toen men ook al sprak over HET toptalent). Aantal medailles tot dusver na die 6 jaar is trouwens '0'.
+
Openhartige Valentine Dumont: "Deze beproeving laat littekens na"

Het is al jaren geweten dat het BOIC met twee maten en gewichten werkt natuurlijk.
Dus vroeg of laat moet iemand hier wel eens zwaar de dupe van worden, en dat is nu dus gebeurd.
Dat is helaas altijd wel zo. Er moet eerst iets ergs gebeuren vooraleer er 'mogelijk' iets aan gedaan wordt.

Ik noem haar allang géén toptalent meer. Zo goed zijn haar tijden nu ook weer niet (al is niet iedereen reeds op haar 16de al wereldtop natuurlijk, dat is voor de very few).

Maar bovenstaande? Ik heb die kritiek nog al ergens eens gespuit. Waarom moet men in België de criteria strenger maken dan internationaal? Men heeft nu AMPER twee zwemmers die die strengere criteria halen. Moest je nu een groot land zijn met tientallen zwemmers aan de top, dan valt daar nog iets over te zeggen. Maar nu kloot je daar je eigen mensen mee hé.
 
Terug
Bovenaan