Zuid-Afrika

11-16/10 Kruger en aangelegen park: 3 tal dagen self-drive kruger + 3 tal dagen game reserve met game drives om toch zeker iets gezien te hebben buiten de natuur :D (Makalali, Garongwe, Motswari heb ik hier zien passeren)
veel plezier, die game drives zijn altijd superleuk 😀 maar zes dagen na elkaar is wel veel. Na een paar dagen heb je het wel gezien. Varieer zoveel mogelijk in die 6d (full catered lodges vs zelf je vleesje bakken etc, maar ook locatie binnen het park)
 
veel plezier, die game drives zijn altijd superleuk 😀 maar zes dagen na elkaar is wel veel. Na een paar dagen heb je het wel gezien. Varieer zoveel mogelijk in die 6d (full catered lodges vs zelf je vleesje bakken etc, maar ook locatie binnen het park)
ah, ik dacht dat een week voor Kruger nog aan de lage kant was.
Misschien dat ik het dan wat inkort.
Nog tips om te doen in de buurt tussen Kruger en Johannesburg (dat niet te ver omrijden is)
 
Als je Kruger tot het einde rijdt (zuidelijk) kan je eventueel zien om via de Drakensbergen terug naar Jo'burg te rijden.
Ik zou me persoonlijk wel een week lang kunnen amuseren in Kruger als er genoeg variatie is in de verblijven. Ik zou bv minstens 2 nachten in een lodge logeren in Greater Kruger waar je met een ranger op gamedrive kunt.
 
Als je Kruger tot het einde rijdt (zuidelijk) kan je eventueel zien om via de Drakensbergen terug naar Jo'burg te rijden.
Ik zou me persoonlijk wel een week lang kunnen amuseren in Kruger als er genoeg variatie is in de verblijven. Ik zou bv minstens 2 nachten in een lodge logeren in Greater Kruger waar je met een ranger op gamedrive kunt.

Toch een serieus ritje dat?
8u rijden van de Krokodilpoort naar Drakensbergen.
 
Toch een serieus ritje dat?
8u rijden van de Krokodilpoort naar Drakensbergen.
Dat is niet lang naar ZA normen. Ik rij bvb in 1 trek naar ons favoriet strwnd enbdat is 12h rijden.

1 week Kruger is zowel niet teveel als te weinig. Je hebt mensen die 2 dagen al beu en mensen die na 14 dagen nog niet beu zijn. Niet elk persoon is een safari persoon. Voor mij vroeger was hoe langer safari hoe beter.
 
  • Leuk
Waarderingen: Sond
Ik ga het voorlopig zo houden en mijn heen en terug vlucht boeken, zal dan nog wel zien wat de concrete planning wordt, er is nog tijd :)

Ik ben wel een natuur persoon, maar er mag wel wat afwisseling in de natuur zitten ;)

Bedankt voor de feedback
 
Ik zou persoonlijk dit doen:
Geen oudtshoorn en Gorge, maar direct een vlucht van CPT naar Durban met een stop in Joburg. Dan kan je uw fiets daarachter laten.

Dan wagen huren. Durban - ST Lucia - Eswatini - Kruger - Panorama route - Joburg

In St Lucia kan je dan Hluhluwewe en Cape Vidal bezoeken
 
Ik zou persoonlijk dit doen:
Geen oudtshoorn en Gorge, maar direct een vlucht van CPT naar Durban met een stop in Joburg. Dan kan je uw fiets daarachter laten.

Dan wagen huren. Durban - ST Lucia - Eswatini - Kruger - Panorama route - Joburg

In St Lucia kan je dan Hluhluwewe en Cape Vidal bezoeken

De Cape Pioneer gaat door de kleine karoo, dus ik vermoed dat Oudtshoorn de eindbestemming ervan is :)
 
Klopt, we landen in George, voor de wedstrijd gaan we daar al wat dingen bezoeken.
De race eindigt in Oudshoorn, daarom dat de vakantie dus van daar begint 😃
 
Ik zou persoonlijk dit doen:
Geen oudtshoorn en Gorge, maar direct een vlucht van CPT naar Durban met een stop in Joburg. Dan kan je uw fiets daarachter laten.

Dan wagen huren. Durban - ST Lucia - Eswatini - Kruger - Panorama route - Joburg

In St Lucia kan je dan Hluhluwewe en Cape Vidal bezoeken
Ik had er niet aan gedacht om nog een extra vlucht te nemen (aangezien er al redelijk wat travel is)
Maar het is een interessante suggestie.
Zeker te overwegen, Kruger van 6 naar 3 dagen en dan die dagen gebruiken om van durban naar Kruger te gaan
 
@Davydl: zijn jullie nu op rondreis geweest met Koning Aap? Waren jullie tevreden van deze organisatie? Zat de reis goed in elkaar?

 
@Davydl: zijn jullie nu op rondreis geweest met Koning Aap? Waren jullie tevreden van deze organisatie? Zat de reis goed in elkaar?

18 april vertrekken we, dus we zijn al aan het aftellen 😁 Echter hebben we nog geen lijst gehad met alle hotels die we gaan doen, bij sawadee was dit wel het geval.

Iemand een idee trouwens wat voor weer we eind april/begin mei mogen verwachten? Hoop toch dat het nog warm genoeg gaat zijn overdag. Voor smorgens en savonds zal het wel al wat afkoelen neem ik aan?
 
Het is dan sowieso niet het hoogseizoen, maar toch even meegeven voor het geval dat:
best niet naar ZA afzakken tussen begin/midden mei en eind juni (ten vroegste).

De verkiezingen komen eraan (29 mei) en de kans bestaat dat het deze keer volledig ontspoort door oa. de nieuwe MK partij van Zuma dat aanzet tot gewelddadige protesten.
Midden 2021 was het al eens serieus foutgelopen met 300+ doden en miljarden aan schade/diesfstal tot gevolg door diezelfde Zuma-aanhangers (zij waren alleszins de eerste domino). En neen, ze maken geen uitzondering voor toeristen.
 
Laatst bewerkt:
Oei en wij gaan tot 10 mei, hopelijk ondervinden we er nie teveel last van. We reizen wel in groep mss heeft da toch in zo een gevallen een voordeel tegenover alleen te reizen.

En wat mag ik qua temperatuur verwachten overdag?
 
Oei en wij gaan tot 10 mei, hopelijk ondervinden we er nie teveel last van. We reizen wel in groep mss heeft da toch in zo een gevallen een voordeel tegenover alleen te reizen.

En wat mag ik qua temperatuur verwachten overdag?
Zal wel OK zijn, je terugkeerdatum is nog een volle 3 weken voor de verkiezingen (als er uberhaupt iets zou gebeuren he...).
Uiteraard is in grote groep altijd iets veiliger. Ik vermoed dat reisorganisatoren het nieuws doorgaans ook van dichterbij volgen dan de doorsnee familie die alleen op reis gaat.

Temperatuur hangt af van regio tot regio.
Het binnenland (bvb Joburg, Polokwane, ...) is midden april/begin mei heel zonnig met weinig neerslag en de temperaturen overdag zijn imo perfect (pakt low 20's, maar gevoelsmatig in volle zon vaak 25+). S'nachts/s'ochtends vroeg is het wel wat koeler.

Durban is subtropisch dus sowieso nog iets warmer en vochtiger. Maar geen eigen ervaring tijdens de herfstperiode daar. Kaapstad ook geen ervaring in die periode, maar ik vermoed dat het ietwat kouder en regenachtiger is daar. Best eens opzoeken online voor de zekerheid.
 
We doen de routte van johannes burg/kruger/drakenbergen/port Elisabeth/Kaapstad zonder tussenvluchten. Een fleece zal alvast van pas komen dus 😊. Het voordeel is mss wel dat de dieren overdag meer zichtbaar zijn en zich minder gaan verstoppen van de warmte?
 
Oei en wij gaan tot 10 mei, hopelijk ondervinden we er nie teveel last van. We reizen wel in groep mss heeft da toch in zo een gevallen een voordeel tegenover alleen te reizen.

En wat mag ik qua temperatuur verwachten overdag?

Als er drama gaat zijn is dat vooral waar de zwarte bevolking woont en dan vooral in KZN. Je zal daar nooit iets van zien.
 
We doen de routte van johannes burg/kruger/drakenbergen/port Elisabeth/Kaapstad zonder tussenvluchten. Een fleece zal alvast van pas komen dus 😊. Het voordeel is mss wel dat de dieren overdag meer zichtbaar zijn en zich minder gaan verstoppen van de warmte?

Pak maar een jas en fleece mee. In mei en juni draag ik zelfs handschoenen en muts. Maar ik ben ook geen koude meer gewoon. Woon zelf in Kruger park centraal. Warm dus :)
 
Pak maar een jas en fleece mee. In mei en juni draag ik zelfs handschoenen en muts. Maar ik ben ook geen koude meer gewoon. Woon zelf in Kruger park centraal. Warm dus :)
En bij welke temperaturen zijn da dan dat jij handschoenen en een muts aandoet? 😁 ne winterjas ben ik nu ook nie van plan om mee te doen 🤣
 
Terug
Bovenaan