Maar zoals ik het eerst las was het principe erachter juist dat je kon moduleren bij de boiler. Bij een warmtepomp is het dan eerder een threshold die er moet zijn. Daar moet dan toch een diepgaandere sturing zijn met de software van de warmtepomp indien je ervoor wilt zorgen dat die warmtepomp als er meer stroom voor handen is dat je dan ook die harder kunt laten werken. Want bij mijn weten is bij een warmtepomp het de sturing van de warmtepomp die zegt van ik trek nu 0;75kw ipv 1.5kw om warmte te creëren. En het toestel werd toch aangeprezen als zijnde van kijk als je 0,75kwh met uw zonnepanelen genereert dan trekt die 0,75. Indien die 1kwh genereert dan laat je uw warmtepomp moduleren dat die 1kwh verbruikt. Maar je laat die dan niet zelf beslissen dat als je 0,75kwh genereert dat je uw warmtepomp 1kwh laat trekken. Om nog maar te zwijgen over de problematiek van omgaan met onzekere productie. Bij een weerstand leek mij dat minder problematisch dan bij een warmtepomp die op 1 dag hierdoor 10 keer extra aanspringt in plaats van in 1 ruk door te verwarmen.