Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
En hij had klein mannen waarvoor wij het moeten doen. Van mij mag de wereld vergaan binnen 60j!*Insert sossenopmerking*
Edde gezien in wat voor kot die woonde? Het zal nog geen drama zijn die extra stroom op jaarbasis!
Stel u voor, in 't geniep uw meter veranderen ook. Nee, geen zorgen, meter verwisselen is een heel aparte afspraak.Fluvius komt volgende maand langs voor de 4 jaarlijkse meteropname. Ik hoef me toch geen zorgen te maken ivm mijn terugdraaiende teller he? Die blijft, als ik het goed begrijp, gewoon behouden toch?
Komen ze binnen? Hier was dat door corona gewoon via een papier dat we aan onze poort moesten hangen.Fluvius komt volgende maand langs voor de 4 jaarlijkse meteropname. Ik hoef me toch geen zorgen te maken ivm mijn terugdraaiende teller he? Die blijft, als ik het goed begrijp, gewoon behouden toch?
Ah, hier was da vorige maand gewoon zo'n groene kaart waar je de stand op moest zetten, en er zat dan een briefje in de bus als ze geweest waren om die te noteren.Ja, ze komen binnen. Heb zo'n groene kaart gekregen die ik voor het raam moet hangen, maar daar kan ik nergens de meterstand opschrijven, "Zo weet de meteropnemer dat hij bij jou mag aanbellen op de voorgestelde datum om de meterstanden te noteren".
Om de 4 jaar zijn ze wettelijk verplicht om ter plaatse te komen om de meterstanden te verifiëren. en kun je niet gewoon de waarde doorgeven.Ah, hier was da vorige maand gewoon zo'n groene kaart waar je de stand op moest zetten, en er zat dan een briefje in de bus als ze geweest waren om die te noteren.
Toch raar dat dezelfde firma anders opereert in verschillende gemeentes.
Als je een digitale meter hebt moeten ze in principe niet meer in je huis zijn om de meterstanden te komen controleren. Dat is net één van de grote voordelen voor hen.Om de 4 jaar zijn ze wettelijk verplicht om ter plaatse te komen om de meterstanden te verifiëren. en kun je niet gewoon de waarde doorgeven.
Weet niet of hetzelfde principe ook geld voor de digitale meter nu.
Weet ik. Maar misschien is een visuele inspectie om de x tijd nog altijd gewenst of wettelijk vastgelegd ook al heb je een digitale meter.Als je een digitale meter hebt moeten ze in principe niet meer in je huis zijn om de meterstanden te komen controleren. Dat is net één van de grote voordelen voor hen.
Zo een digitale meter hangen is maar een kwestie van 4 vijzen en 6 klemmen. Dat fixen ze wel even op 5 minuutjes hoor.Fluvius komt volgende maand langs voor de 4 jaarlijkse meteropname. Ik hoef me toch geen zorgen te maken ivm mijn terugdraaiende teller he? Die blijft, als ik het goed begrijp, gewoon behouden toch?
Doen ze de gas niet op zelfde moment?Zo een digitale meter hangen is maar een kwestie van 4 vijzen en 6 klemmen. Dat fixen ze wel even op 5 minuutjes hoor.
Om de 4 jaar zijn ze wettelijk verplicht om ter plaatse te komen om de meterstanden te verifiëren. en kun je niet gewoon de waarde doorgeven.
Weet niet of hetzelfde principe ook geld voor de digitale meter nu.
Dat is gewoon eraf draaien ehDoen ze de gas niet op zelfde moment?
nog simpeler!Ondertussen is de firma hier komen kijken naar de krassen/strepen die op onze panelen stonden na plaatsing een maand geleden. Ze hebben erover liggen wrijven met hun handschoenen totdat de strepen waren vervaagd. Er lag dauw op onze panelen en het was op dat moment dus niet echt goed zichtbaar wat het resultaat was. Wanneer de panelen droog waren, zag ik dat er matte plekken waren waar ze gewreven hadden en de krassen/strepen waren deels vervaagd, maar niet verdwenen. Ik vind dat ze het erger hebben gemaakt, aangezien die plekken nog veel duidelijker zichtbaar zijn dan de krassen/strepen voorheen.
Volgens hen verdwijnen de matte plekken op termijn, maar mij lijkt dit niet oké. Wat denken jullie?
Ik vind dat deze panelen gewoon vervangen moeten worden.
![]()
Eerste 4 foto's zijn de krassen/strepen na plaatsing.
Laatste 4 foto's zijn het resultaat van de poging tot het verwijderen van de krassen/strepen.
@Caracalla : Ik weet dat jullie in zo'n geval de panelen vervangen. Denk jij dat deze krassen/strepen en matte plekken (lijkt beschadiging van top coating) zullen verdwijnen?
Zonet de Pano reportage ook kunnen bekijken en niemand gaat vrijuit é.
Zoals de energie expert zelf aanhaalde zijn we nu een pervers energie gedrag aant kweken, dit staat haaks op de doelstellingen die we allemaal zouden moeten hebben.
Hoe vaak hoor ik het niet: ik heb extra elektrische stoven gekocht voor mijn overproductie >_>
Aan de andere kant: het ideale (verbruiken als je maximaal opbrengt) is ook niet voor iedereen mogelijk. Er zijn er die niet thuis zijn, je wasmachine vult zichzelf niet é!
De overheid heeft hier een enorm slechte beurt gemaakt, OK, maar wij staan nu wel weer in de kou.
Die premie is om te lachen, wij hebben net voldoende gelegd om ons jaarlijks verbruik just te counteren dus die premie is peanuts.
Ik hoor 590 000 gezinnen, vraag me af hoeveel er stappen zullen ondernemen en niet in vuistje vloeken....
Tot 2030? Dacht dat die GSC ook op zijn laatste zat qua uitbetaling, blijkbaar niet dus.Van die 590k zijn er nog een pak met GSC, die gaan juist niks doen. Ik heb ne maat die tot 2030 nog certificaten krijgt, zijn installatie is al 2x terugbetaald.
Nee idd. Dacht 350 of 450 per certificaat, 20 jaar lang. Heeft er in 2010 gelegd.Tot 2030? Dacht dat die GSC ook op zijn laatste zat qua uitbetaling, blijkbaar niet dus.
Klopt, en dat vond ik net heel spijtig en verkeerd aan de Pano-reportage: er is eigenlijk nergens deftig uitgelegd waarom de TDT niet houdbaar was en waarom dergelijk gedrag niet werkt.Zonet de Pano reportage ook kunnen bekijken en niemand gaat vrijuit é.
Zoals de energie expert zelf aanhaalde zijn we nu een pervers energie gedrag aant kweken, dit staat haaks op de doelstellingen die we allemaal zouden moeten hebben.
Hoe vaak hoor ik het niet: ik heb extra elektrische stoven gekocht voor mijn overproductie >_>
Aan de andere kant: het ideale (verbruiken als je maximaal opbrengt) is ook niet voor iedereen mogelijk. Er zijn er die niet thuis zijn, je wasmachine vult zichzelf niet é!
De overheid heeft hier een enorm slechte beurt gemaakt, OK, maar wij staan nu wel weer in de kou.
Die premie is om te lachen, wij hebben net voldoende gelegd om ons jaarlijks verbruik just te counteren dus die premie is peanuts.
Ik hoor 590 000 gezinnen, vraag me af hoeveel er stappen zullen ondernemen en niet in vuistje vloeken....