Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Klopt idd.Is het niet zo dat je per maand tot je de digitale teller hebt pronsumententarief betaald?
Naast ga je er niet grijpen ,alleen de helft minderHier gaan ze geplaatst worden in November, hopelijk nog op tijd zodat ze dit jaar gekeurd kunnen worden en ik dus niet naast de premie grijp.

Hier exact dezelfde opstelling en aansluiting.Wat zouden jullie doen in dit geval?
Betreft een zuid-oost opstelling op een 3x400V+N, 32A.
Hier gaan ze geplaatst worden in November, hopelijk nog op tijd zodat ze dit jaar gekeurd kunnen worden en ik dus niet naast de premie grijp.
Ik zou verwachten dat je daar al vroeger over nagedacht had om uw omvormer te bepalen?Hier is het een huis van 2017, dus geen premies. Snap de redenering niet waarom het jaar van aansluiting bepaalt of je premie krijgt of niet...
Bon, de omvormers en ijzerwinkel zijn er al, de panelen normaal deze week. We gaan ze in de weide leggen, knal op de zon mikken 40 graden.
Iemand idee wat optimale oriëntatie is als je geen terugdraaiende teller hebt? Oost/west combi en optimaal gebruiken of toch maar zuid en volle bak injecteren?
Ik heb mij laten adviseren voor de aankoop door iemand die PV legt als job, dus ik ga ervan uit dat dat ok is.Ik zou verwachten dat je daar al vroeger over nagedacht had om uw omvormer te bepalen?
Welk piekvermogen? Want als je ze oost-west legt gaat dat toch stukje lager zijn dan alles op zelfde kant?Ik heb mij laten adviseren voor de aankoop door iemand die PV legt als job, dus ik ga ervan uit dat dat ok is.
De omvormer is 20% minder dan peakvermogen, dus van wat ik kan lezen, lijkt dat wel snor te zitten.
Ik heb het voordeel dat ik de hoek tot op de graad kan kiezen en elk paneel anders kan leggen als ik wil. 5 of 10% meer rendement om een paneel 5 of 10 graden te roteren, sign me up. Dat zal voor de omvormer geen verschil maken lijkt me.
Injectieprijzen gaan niet altijd zo hoog blijven en te zien wat je toekomstplannen zijn.Hier is het een huis van 2017, dus geen premies. Snap de redenering niet waarom het jaar van aansluiting bepaalt of je premie krijgt of niet...
Bon, de omvormers en ijzerwinkel zijn er al, de panelen normaal deze week. We gaan ze in de weide leggen, knal op de zon mikken 40 graden.
Iemand idee wat optimale oriëntatie is als je geen terugdraaiende teller hebt? Oost/west combi en optimaal gebruiken of toch maar zuid en volle bak injecteren?
Wat is je huidige verbruik? (en verwacht je dat dit in de nabije toekomst veranderd?)Bon, we waren nog niet van plan om al zonnepanelen te leggen maar met de huidige energieprijzen lijkt het me wenselijk om de afwerking vd zolder naar het achterplat te verhuizen.
Wat heb ik nodig voor een 3 personen gezin (2 volw & 1 baby) met een zuid-oost zadeldak.
Hoeveel panelen? Welke batterij?
Met 20% minder dan piekvermogen ga je serieus clippen op een zuid opstelling in de zomer. Op een oost-west opstelling ga je nog over hebben.Ik heb mij laten adviseren voor de aankoop door iemand die PV legt als job, dus ik ga ervan uit dat dat ok is.
De omvormer is 20% minder dan peakvermogen, dus van wat ik kan lezen, lijkt dat wel snor te zitten.
Ik heb het voordeel dat ik de hoek tot op de graad kan kiezen en elk paneel anders kan leggen als ik wil. 5 of 10% meer rendement om een paneel 5 of 10 graden te roteren, sign me up. Dat zal voor de omvormer geen verschil maken lijkt me.
Met een thuis batterij zou ik zuid pakken. Dan heb je in de winter het meest opbrengst.Hier is het een huis van 2017, dus geen premies. Snap de redenering niet waarom het jaar van aansluiting bepaalt of je premie krijgt of niet...
Aangezien we recent verhuisd zijn moet ik mij baseren op ons verbruik in de vorige woonst. Weliswaar een andere indeling maar min of meer zelfde oppervlakte.Wat is je huidige verbruik? (en verwacht je dat dit in de nabije toekomst veranderd?)
Batterij zou ik alvast achterwege laten.
Ik zou zeggen, bereken het voor jezelf, indien je een digitale teller hebt kan je zelfs je huidige situatie met batterij perfect nabootsen:Waarom geen batterij als ik vragen mag?
Naja, terugverdientijd moet je vergelijken met de verwachte/gegarandeerde levensduur hé… een batterij en bijhorende omvormer gaan wel minstens tien jaar mee, dan vind ik 5-6 jaar toch wel kortzichtig als termijn. Levensduur van een batterij hangt ook van van het gebruikspatroon (aantal doorlopen cycli) dus kan per situatie ook nog eens sterk verschillen. Niet iedereen kookt met gas, niet iedereen heeft een elektrische auto, server farm, wietplantage, of cryptofarm staan op zolder.Als je een batterij op 5-6 jaar kan terugverdienen kan het interessant zijn. Momenteel zijn ze nog te duur en duurt het véél te lang voor je er winst op hebt.