dus pakt 111 dagen om uw investering in de hardware er uit te halen, er van uitgaande dat de stroom u absoluut 0 EUR kost?
ge koopt volgens mij beter gewoon 5000 EUR aan BTC dan
die 5000 was maar een voorbeeld. roi ligt eerder rond @90 dagen als je kaarten aan msrp kan kopen en enkel 3060Ti's neemt. er zijn 2 sites die founders's editions droppen, in belgie leveren aan msrp. hun aftermarket kaarten zijn ook veel goedkoper dan de gekende shops zoals megekko,azerty, alternate,.... ben begonnen half oktober en ondertussen is alles al lang terugverdiend inc stroomkost. mijn 3060Ti's hebben 520 euro euro gekost en leveren 5 euro per kaart winst op NA stroomkost puur van het net. mijn 3080 waar ik ook mee game levert 8-9 euro per dag op na stroomkost, en mijn 3090 10
euro.
totale investering : 4x 3060ti = 2080€
1x 3080 = 729 euro
1x 3090 1560 €
= 4369
wat heb ik al gemined ( +-120 dagen)
39x120 = 4680 €
en rekening houden dat ik de eerste maanden gemined heb toen bitcoin aan 10-20k stond. die zijn ondertussen 2-4 keer zoveel waard. het is beter dat bitcoin laag staat en ethereum hoog om zoveel mogelijk btc te verdienen als miner.
totale stroomkost op een jaar ligt rond de 2000 euro. Als je de stroom er bij telt heb ik nu een dikke 600 euro aan stroom verbruikt.
na koersstijging ethereum zit ik nu op zo een kleine 8000 euro aan mining opbrengst. gezien de gpu shortages verwacht ik zeker nog 6 maand zo door te kunnen doen. Uiteindelijk heel die mining operatie aan 70-80% van de nieuwprijs terug te verkopen. Ook al wat kaarten 2dehands verkocht met winst. die 3090 FE's opkopen voor 1500-1600 euro en de dag zelf kan je ze flippen op 2dehands of tweakers voor 1900@ 2000 euro. daarmee koop je dan meer 3060ti's of secure je je initiele investering...
moest ik dat in een batterij gestoken hebben had ik eind 2021 de volle 235 euro..........
dusja, het is rendabeler om elke killwat die ge uit uw paneel haalt op te minen in plaats van die te verkopen aan 4 cent. zelfs met 1 kaart draai je woekerwinsten.
je kan zeggen, had in oktober gewoon 4K aan btc gekocht, en je had meer/Dezelfde winst ( te tam om het uit te rekenen). Dat is volledig waar, maar niemand weet welke kant de markt op gaat. Ik weet dat er GPU shortages zijn en dat die kaarten massaal gescalped worden en dat ik elk moment gewoon de boel kan afleggen en verkopen. en waarschijnlijk met winst.die mining hardware is een veiligheid tegen de bitcoin markt.