Zonnepanelen Topic

Uw zonnepanelen liggen er dus van eind 2021? Zijn deze al wel goedgekeurd door fluvius? Want indien niet dan wordt dit nog niet doorgegeven en moet je dus wachten tot dit gebeurd is.
oktober 2021 ja. Maar goed, mijn meter stand van elektriciteit is ook maar tot 3/11 blijkbaar ipv 28/2, net op die week waar alle energieleveranciers van systeem veranderde lijkt het. Misschien dat dat er ook mee te maken heeft. Tis dus zelfs geen volledige factuur wat ik heb gekregen.

oktober 2021 ja. Maar goed, mijn meter stand van elektriciteit is ook maar tot 3/11 blijkbaar ipv 28/2, net op die week waar alle energieleveranciers van systeem veranderde lijkt het. Misschien dat dat er ook mee te maken heeft. Tis dus zelfs geen volledige factuur wat ik heb gekregen.
Ik heb mijn afrekening in maart gehad maar mijn zonnepanelen zijn nog maar juist goed gekeurd en dus had ik ook nog geen injectie op de afrekening. Heb hiervoor contact gehad met luminus. Zolang die niet goed gekeurd zijn en wordt dit door gegeven aan de energie leverancier. Mijn zonnepanelen zijn eind september aan gegeven bij fluvius. Dus die zullen bij u ook nog maar juist wel of juist bier goed gekeurd zijn? Uw injectie ga je dus wel zien op de volgende afrekening.

Ik heb mijn afrekening in maart gehad maar mijn zonnepanelen zijn nog maar juist goed gekeurd en dus had ik ook nog geen injectie op de afrekening. Heb hiervoor contact gehad met luminus. Zolang die niet goed gekeurd zijn en wordt dit door gegeven aan de energie leverancier. Mijn zonnepanelen zijn eind september aan gegeven bij fluvius. Dus die zullen bij u ook nog maar juist wel of juist bier goed gekeurd zijn? Uw injectie ga je dus wel zien op de volgende afrekening.
Ik heb mijn keuring verslag al van begin november, half november zijn men zonnepanelen en batterij aangemeld bij Fluvius. (ik had connectie binnen Fluvius :)). Het klopt dus waarschijnlijk wel dat die op 3 november nog gene injectie tarief zie. Ik moet de rest van de factuur nog krijgen dus ben benieuwd.

Vandaag de autoconsumptie integratie gedaan van mijn solaredge met home assistant. Onmiddelijke consumptie en totale autoconsumptie meteen bij de hand. Dat is toch een beetje gamification als je die data altijd direct bij de hand hebt via je domoticaportaal. Met de intensiteit van de kookplaat spelen tijdens het koken om zo toch maar mooi 100% te halen :D

Ze hebben hier een 3-tal weken geleden iets gedaan in de cabine op straat. Sindsdien 4x de omvormer uitgevallen wegens te hoge spanning (haalt dan net over de 253 gedurende 10min). Hij staat ingesteld om na 20sec terug op te starten en na een minuut of vijf zit hij weer op volle vermogen, dus op zich geen grote verliezen, maar dit mag toch helemaal niet? Nooit over de 248v gegaan en altijd stabiel geweest. Nu fluctueert die stroom continue tussen 238 en 254, waardoor die op bepaalde momenten te lang boven die 253 blijft en dus uitvalt. Ik zie ook niet echt logica in wanneer de stroom te hoog is. Soms gaat het naar 250+ zonder dat er zon is, en blijft de stroom bij volle zon onder de 245v. Vraag me echt af hoe ze daar in geslaagd zijn. :unsure:
In elk geval dinsdag eens bellen naar Fluvius.

Na de afrekening te hebben gezien ben ik mij maar deze avond wat gaan inlezen over zonnepanelen :p

Ik zit nog met een 2 voudige analoge meter, dus als ik panelen laat plaatsen krijg ik automatisch die digitale meter en vlieg ik op het injectietarief?
Voor iemand die er nieuw aan begint met een oude setup is er maar 1 keuze op vandaag?
Ons dagelijks verbruik ligt voor 40% tussen 12u en 18u. Is het interessant om dan een batterij te overwegen als dat capaciteits tarief er zit aan te komen?

Na de afrekening te hebben gezien ben ik mij maar deze avond wat gaan inlezen over zonnepanelen :p

Ik zit nog met een 2 voudige analoge meter, dus als ik panelen laat plaatsen krijg ik automatisch die digitale meter en vlieg ik op het injectietarief?
Voor iemand die er nieuw aan begint met een oude setup is er maar 1 keuze op vandaag?
Ons dagelijks verbruik ligt voor 40% tussen 12u en 18u. Is het interessant om dan een batterij te overwegen als dat capaciteits tarief er zit aan te komen?

3-4 opeenvolgende dagen op een maand amper zon en ge hangt er al aan voor het capaciteitstarief.

Mn ouders hebben vorige week zonnepannelen geplaatst, 48 panelen.
Volgens de app (sinds dinsdag kan ik het checken) hebben dinsdag ongeveer 84 kwh en woensdag ongeveer 93 kwh zonne-energie geleverd.
Is dit veel? (Het zijn wel uitzonderlijke dagen maar veel zon en geen wolken).

De zonnepanelen staan ik de tuin er ligt al een laagje stof op. Gewoon met een spons en water overgaan (warm? Koud?)?

3-4 opeenvolgende dagen op een maand amper zon en ge hangt er al aan voor het capaciteitstarief.
Met batterij bedoel je?
Je kan ook batterij laden vanaf net zou ik denken dus als je dat doet niet he
Mn ouders hebben vorige week zonnepannelen geplaatst, 48 panelen.
Volgens de app (sinds dinsdag kan ik het checken) hebben dinsdag ongeveer 84 kwh en woensdag ongeveer 93 kwh zonne-energie geleverd.
Is dit veel? (Het zijn wel uitzonderlijke dagen maar veel zon en geen wolken).

De zonnepanelen staan ik de tuin er ligt al een laagje stof op. Gewoon met een spons en water overgaan (warm? Koud?)?
Ze hadden beter hun verbruik naar beneden gehaald en minder zonnepanelen geplaatst :unsure:

Met batterij bedoel je?
Je kan ook batterij laden vanaf net zou ik denken dus als je dat doet niet he

Ze hadden beter hun verbruik naar beneden gehaald en minder zonnepanelen geplaatst :unsure:
Hoezo?
Mijn ouders wonen in Wallonië waar men steeds terugdraaiende tellers heeft (mijn ouders verbruiker zeer veel electriciteit (warmtepompen) (k las dat terugdraaiende tellers in Wallonië tot 2028 blijven, is dit correct?)

Hoezo?
Mijn ouders wonen in Wallonië waar men steeds terugdraaiende tellers heeft (mijn ouders verbruiker zeer veel electriciteit (warmtepompen) (k las dat terugdraaiende tellers in Wallonië tot 2028 blijven, is dit correct?)
Omdat 48 zonnepanelen (tenzij je elektrische wagen hebt) heel veel verbruik covered ;)

Alleen meestal niet op de momenten dat je het echt nodig hebt

Omdat 48 zonnepanelen (tenzij je elektrische wagen hebt) heel veel verbruik covered ;)

Het is gewoon een investering om goedkoop veel elektriciteit te kunnen verbruiken, en een mooi voorbeeld waarom ik 100% voorstander ben van het annuleren van de terugdraaiende teller.

Mijn ouders verbruiken veel electricitieit door die warmtepompen (geothermie) ongeveer 15000 a 18000 kwh per jaar

Het is gewoon een investering om goedkoop veel elektriciteit te kunnen verbruiken, en een mooi voorbeeld waarom ik 100% voorstander ben van het annuleren van de terugdraaiende teller.
Tja de Walen mogen er weer langer van profiteren :lol:
Mijn ouders verbruiken veel electricitieit door die warmtepompen (geothermie) ongeveer 15000 a 18000 kwh per jaar
Is dat voor een zwembad? Of is dat zo slecht geïsoleerd?

25/05 komen ze :D

Kan ik al een keuring ofzo aanvragen rond die periode ook of hoe gaat dat?
Ik heb er vorig weekend gelegd en mijn installateur ging dat aanvragen en doorgeven. Ik heb gevraagd om dit zo lang mogelijk uit te stellen. Hoe langer ik nu nog met een terugdraaiende teller werk hoe voordeliger voor mij.

Ik heb er vorig weekend gelegd en mijn installateur ging dat aanvragen en doorgeven. Ik heb gevraagd om dit zo lang mogelijk uit te stellen. Hoe langer ik nu nog met een terugdraaiende teller werk hoe voordeliger voor mij.

Dacht dat je ze niet mocht gebruiken vooraleer de keuring in orde is?

Terug
Bovenaan