Caracalla
Active member
Solar & Storage Magazine - Laatste Nieuws
Het laatste nieuws over energieopslag.
smartstoragemagazine.nl
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Werkte helaas ook nietBij mij was het ‘SMA12345’, niet de opties die je op het internet vind.

Laatste keer @Bimmer :Update :
Eindstand
Verbruik : 128kw (15kwh - 113kwh)
Gegenereerd :430kwh (33kwh - 397kwh)
Dus verbruik bij zo'n koude dag is :
2kwh voor sanitair warm water, 21kwh voor verwarming van de woning.
Generatie op 1 dag met de warmtepomp :
5kwh voor sanitair warm water, 60kwh voor verwarming van de woning.
Efficiëntie :
Sanitair warm water : 2,5
Verwarming : 2,86.
Minder efficiënt dan gas. Ik zou nooit of te nimmer 21kwh kunnen genereren met mijn zonnepanelen in de winter, dus eigen verbruik percentage ligt zeer laag en batterij helpt geen sikkepit om dat omhoog te duwen. Effect van de verbruiker is daarop gewoon te hoog.
Sneller antwoord dan ik had gedacht, voor eventuele geinteresseerden: Sma-12345 (installateur) was het in mijn gevalWerkte helaas ook niet
Dan maar wachten op antwoord installateur
fixedIk zit vandaag ook voor het eerst op 15W dus ze zullen ook wel nog goed vol liggen met een ijslaag maar er komt toch al eens iets door.
Maarja morgen is toch alweer de laatste vriesdag, dus denk niet dat ik nu nog snel het dak opga.
Hoe zie je dit te laat? Dat briefje zit toch ruim op voorhand in de bus?
Ze gaan gewoon op basis van het verbruik van vorig jaar een schatting maken. Stel dat dit 3000kwh is vorig jaar en je zat op 15000kwh bv. Dan gaan zij de tellerstand op 18000kwh plaatsen en doorgeven aan je energiemaatschappij. (Als dan de echte meterstand lager ligt bv 17500 zal je dit de volgende keer moeten betalen, als ze hoger hebben ingeschat (hoop ik voor jou van niet dan is dit nadelig eigenlijk)). Stel dat je tegen juli op meterstand 17000kwh zit door terug draaien van de teller gaat. Geef je 17000 door aan de nieuwe energieleverancier. Er zal en afrekening gebeuren, echter is dit 0kwh want je hebt teruggedraaid. Je gaat wel de vaste kosten, prosumententarief worden aangerekend. Van op dat moment tellen ze vanaf 17000kwh. Stel op het einde van het jaar komt fluvius langs en ziet dan staan 17100kwh dan noteren ze dit en geven ze dit door en dien je 100kwh te betalen.
Correct me if i'm wrong
Vandaar dat ze ook willen dat je een digitale meter hebt, dan kan er geen gefoefel meer gebeuren. Met een analoge dus wel.

Ik heb begrepen dat niemand prosumententarief betaald voordat de keuring gebeurd is, aangezien de installatie officieel nog niet ingeschakeld mag zijn voordat de keuring gebeurd is. De keuring hier is nog niet gebeurd en ik vraag me ook af of ze hier nu wel meteen een digitale teller zullen komen installeren, of dat die tijdelijke stop ook voor ons telt...Klopt inderdaad wat je zegt buiten het verhaal van het prosumententarief. Je wordt wel degelijk prosumententarief aangerekend volgens mij, zolang je gebruik maakt van de analoge teller, zodra fluvius je installatie heeft goedgekeurd zullen er de dag dat de installatie gekeurd is geweest en installatie van de digitale teller prosumententarief worden aangerekend.
Als je vorig jaar een laag verbruik hebt, dan kan het goed zijn dat ze een schatting maken met een lager verbruik dan een hoger volgens mij. Hoe weten ze nu of je daar nu effectief wel al woont. Als je veel geluk hebt gaat de schatting zeer laag liggen en ben je blij dat je het papiertje niet hebt gevonden. Laat me weten wat ze schatten. Ik ben wel benieuwd.