Reverz
Well-known member
Die optie hebben wij helaas niet echtIk heb prijzen opgevraagd om wat panelen op mijn schuin dak - west bij te leggen.
Op die manier is het mogelijk om mijn avondverbruik (koken) nog te voorzien door de PV panelen, en dat elke dag zo'n 3,5kWh.
Pakt dat dit kan vanaf maart t.e.m. september, 5 dagen per week, zit ik op 735 kWh uitgespaard + de elektriciteit die ik niet gebruik wordt aan injectietarief terugbetaald (digitale meter hier).
Het is denk ik in ieder geval een stuk goedkoper dan een batterij plaatsen.

Ik ben dit weekend wa getriggered om te kijken hoe het zit met batterijen. Ik heb wa zitten kijken op mijn fluvius en omdat onze panelen Zuid-Oost ish liggen valt de productie weg rond 16-17u... net voor de grootste piek van de dag dus. Ik heb wel niet echt zicht op hoe dit gaat zijn in mei-juni, gaan we langer opbrengst hebben of evengoed niks omdat de zon in een slechte hoek staan? Maar ik vermoed van niet.
Een thuisbatterij zou er dus wel voor zorgen dat we redelijk wat dagen op een jaar ons avondverbruik kunnen dekken en ook meegenomen: onze piek af te vlakken.
.

.