Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Bwa hier achter staan 2HOB en beide zijn vrij (ene blauw, ander zwart), verderop 1vd2 en zijn beide blauwHet verschil tussen zwarte panelen en blauwe in 2 foto'sBeide net genomen.
Bij mijn panelen schuift de sneeuw er al af:
![]()
Bij 2 buren blijft het er mooi opliggen ^^
![]()

Is wel heel weinigAls ik die bedragen hoor heb ik echt een onnozele installatie vorig jaar geplaatst met het oog op "het maakt niet uit wanneer ik het produceer".
Maar met huidige kennis had ik oriëntatie en graad van de panelen toch serieus aangepast.
Met 13 graden helling is dat rendement in de winter echt belachelijk laag.
Volledig januari: 24,8 kWh
Volledig februari: 5.4 kWh
(4400WP met 3.7kw omvormer)
Hellingshoek doet veelDe 5 cm sneeuw is inderdaad heel snel van de panelen geschoven. Om 11u30 nog 100W, 2u later al 3,6 kW.
Zal dan even verder opsommen voor moest er iemand een gelijke installatie hebben in functie van 4400WP, 3.7kw omvormer en plat dak.Is wel heel weinig
Plat dak hier en geen flauw idee van de hellingsgraad maar had in januari 70 en nu feb 'al' 22 (2d niets en vandaag ook amper)
Das effectief wel heel weinig lijkt me. Mijn zus haalt meer met 3200wp, 2.5kw en plat dak.Zal dan even verder opsommen voor moest er iemand een gelijke installatie hebben in functie van 4400WP, 3.7kw omvormer en plat dak.
dec:22kWh
nov:48kWh
okt:72kWh
Sept:256kWh
Aug:322kWh
Jul:350kWh
Jun:291kWh
dan zijn die toch redelijk oost of west georienteerd? Hier vorig jaar:Zal dan even verder opsommen voor moest er iemand een gelijke installatie hebben in functie van 4400WP, 3.7kw omvormer en plat dak.
januari 77 februari 134 maart 374 april 554 mei 665 juni 566 juli 500 augustus 455 september 355 oktober 162 november 115 december 55
Met wat geluk de hele week!10.53 kWh atm... halen we de 11 nog? spannend
Ze geven nog van die dagen zeker de komende week?

Ik heb een 4480Wp liggen op een omvormer van 2,5kw. Opstelling is eigenlijk perfect oost/west op een helling van 45°.Zal dan even verder opsommen voor moest er iemand een gelijke installatie hebben in functie van 4400WP, 3.7kw omvormer en plat dak.
Een batterij dient om uw dagelijkse schommelingen op te vangen. 's nachts verbruiken wat je overdag opwekt.bon, een vraagje: jaarlijks verbruik electriciteit 6101kWh, (enkel dagtarief, dus enkele meter). ongeveer 1553 euro per jaar. Is het nog interessant om zonnepanelen te leggen, met in achterhoofd de informatie die we nu allemaal ondertussen weten ivm digitale meter enzovoort. Eventueel in combinatie met een thuisbatterij (al denk ik niet dat ik daar ne ganse winter mee zal doorkomen?). Plus rekeninghoudend met de investering dat je doet (ok, de zonnepanelen zijn ondertussen wel wat in prijs gezakt, omvormers ook), maar ge moet dat er toch uit kunnen halen die kost, nee? en panelen hebben nog altijd een levensduur van 20 jaar ? is het dan nog de moeite ? Merci!