Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Wij zijn tevreden van www.fullenergy.beHeeft iemand een goede plaatser met eventueel een batterij? Regio oostende / Brugge

De batterij hangt bij mij achter de omvormer.Een vraag hier over een thuisbatterij.
Wij zitten met een vakantiewoning waar we enkele grootverbruikers zullen hebben die vooral 's avonds zullen draaien (elektrische boiler voor extra badkamer + sauna). Die vakantiewoning zal waarschijnlijk het meest bezet zijn in de vakantieperiodes + de zomerweekenden.
Zonnepanelen op zich lijken me dan niet zo nuttig, omdat het verbruik 's avonds is. Echter hebben we zo'n grote pieken te verwachten en krijgen we binnenkort (door omschakeling naar driefasen) sowieso een digitale teller. Om die pieken af te zwakken, lijkt een thuisbatterij ideaal. Klopt dit? En zoja, waar plaats je zo'n batterij dan: dichtbij de omvormer of dichtbij de tellerkast?
Als je inderdaad met een auto ervoor kan zorgen dat je (bijna) volledige gebruikt wordt, heb je inderdaad geen batterij nodig.
Een batterij is in mijn ogen enkel nuttig als je veel meer opwekt dan dat je ook effectief kunt verbruiken. En dat je daarmee je nacht verbruik kunt dekken.
Mijn batterij was gisteren tot 100% geraakt voor de eerste keer sinds de plaatsing , en heb nu deze nacht de airco op verwarmen gezet zodat ik hopelijk geen gas aan vloerverwarming kwijt ben. Vandaag wordt het opnieuw zonnig, dus of men batterij zit rap vol en ik exporteer, of ik zorg dat batterij terug aardig leeg is tegen vandaag
.
Met de informatie die je geeft kan ik enkel maar concluderen dat je de kost van die thuisbatterij nooit zal terugwinnen.Een vraag hier over een thuisbatterij.
Wij zitten met een vakantiewoning waar we enkele grootverbruikers zullen hebben die vooral 's avonds zullen draaien (elektrische boiler voor extra badkamer + sauna). Die vakantiewoning zal waarschijnlijk het meest bezet zijn in de vakantieperiodes + de zomerweekenden.
Zonnepanelen op zich lijken me dan niet zo nuttig, omdat het verbruik 's avonds is. Echter hebben we zo'n grote pieken te verwachten en krijgen we binnenkort (door omschakeling naar driefasen) sowieso een digitale teller. Om die pieken af te zwakken, lijkt een thuisbatterij ideaal. Klopt dit? En zoja, waar plaats je zo'n batterij dan: dichtbij de omvormer of dichtbij de tellerkast?
Als ge ne kabel van uw magazijn naar uw appartement trekt wel ja. Maar ik vermoed dat je bedoelt dat je van het bestaande elekrticiteitsnet gebruik wil maken. Het lijkt me dan dat je via een energieleverancier moet gaan, en dus gewoon het injectietarief krijgt voor de geproduceerde energie.Ik had een tijdje terug eens iets gelezen over elektriciteit verkopen aan particulieren (ik denk dat dat hier ook gestaan heeft).
Stel nu dat ik in een appartement woon waar ik geen zonnepanelen kan plaatsen, maar ik heb ook ergens een magazijn/opslagplaats waar dat wel kan, dan zou ik dus in principe aan mezelf kunnen verkopen?
Kijk al eens welke omvormer er hangt. Kans is groot dat het een is waarmee je met een app kan zien wat de opbrengst is.Ik heb een huis gekocht waar erg recent nog nieuwe zonnepanelen zijn op geplaatst. Nu heb ik 0,0 ervaring met die dingen. Volgende week gaan we nog een keer kijken naar de woning. Wat zijn dingen die ik moet vragen/nakijken om te zien dat het goed is, goed werkt, wat het oplevert, …?
Merci!
Indien er meerdere strings van zonnepanelen aangesloten zijn kijk je best of dat alle strings vermogen leveren. (op het display/app)Ik heb een huis gekocht waar erg recent nog nieuwe zonnepanelen zijn op geplaatst. Nu heb ik 0,0 ervaring met die dingen. Volgende week gaan we nog een keer kijken naar de woning. Wat zijn dingen die ik moet vragen/nakijken om te zien dat het goed is, goed werkt, wat het oplevert, …?
Merci!
Vreemd dat je geen recent keuringsverslag hebt. Dit verkoper is namelijk verplicht dat te laten doen voordat de verkoop doorgaat.De keuring is nog het originele verslag van de oplevering van de woning (het is een woning van +-15 jaar). Daar staat dus geen vermelding op van de zonnepanelen. Ze zijn vorig jaar nog maar geplaatst.
Volgende week eens alle details daar van opschrijven. Toegang tot de app etc zal ik pas over enkele maanden hebben na de verhuis.
Een verslag is 25 jaar geldig, of er moeten ‘grote aanpassingen’ aan gebeuren. Zonnepanelen kan je daaronder verstaan weliswaar, maar voor de verkoop maakt dat niet uit: ze hebben een blanco keuring op datum van oorspronkelijk oplevering en die is nog geen 25 jaar geleden.Vreemd dat je geen recent keuringsverslag hebt. Dit verkoper is namelijk verplicht dat te laten doen voordat de verkoop doorgaat.
Neen want voor je mag terug leveren moet je laten keuren.Een verslag is 25 jaar geldig, of er moeten ‘grote aanpassingen’ aan gebeuren. Zonnepanelen kan je daaronder verstaan weliswaar, maar voor de verkoop maakt dat niet uit: ze hebben een blanco keuring op datum van oorspronkelijk oplevering en die is nog geen 25 jaar geleden.
Oei, dat moet ik dan inderdaad eens navragen.Neen want voor je mag terug leveren moet je laten keuren.
Ik heb nu nog een terugdraaiende teller, zonnepanelen zijn uiteraard gekeurd. Maar als een digitale komt, moet ik dan herkeuren voor ik mag terugleveren, of telt de huidige keuring van 2020 dan nog?Neen want voor je mag terug leveren moet je laten keuren.
Als ge ne kabel van uw magazijn naar uw appartement trekt wel ja. Maar ik vermoed dat je bedoelt dat je van het bestaande elekrticiteitsnet gebruik wil maken. Het lijkt me dan dat je via een energieleverancier moet gaan, en dus gewoon het injectietarief krijgt voor de geproduceerde energie.