idd die 5000 euro op de beurs zetten of investeren in gelijk welke andere energiezuinige maatregel voor uw huis. zelf een zonneboiler is rendabeler en daar lachen de mensen mee....
de enige reden dat die premie er is , is omdat het anders zeker niet rendabel is. voor die 1500 euro rendement op 15 jaar zijn er zoveel betere investeringen en zit je niet met zo een lelijk gedrocht van een batterij in uw huis.
prijs moet nog delen door 3 voor ik zelf maar overweeg zo iets te plaatsen. Zolang we afhankelijk zijn van zonne energie en het hoogseizoen voor energie in de winter valt, zal het altijd een subpar oplossing zijn. moest er een goedkope manier zijn om van wind of water energie op te weken in belgie dan waren die batterijen natuurlijk stukken rendabeler en sneller terugverdient. maar een buffer met zeer beperkte capaciteit die enkel buffert in het hoogseizoen waarin je amper energie nodig hebt is maar een heel omslachtige oplossing.
Ik zie veel eerder toekomst in gigantische batterijfarms die steden en wijken bufferen. de privé batterij , zeker met zaken zoals een warmtepomp en EV's waar het gemiddelde electriciteitsverbruik van de mensen x3 of 4 of zelf 5 gaat, is peanuts als besparing op energie.
natuurlijk iemand moet de boel beta testen zodat de prijzen kunnen zakken, maar liever jij dan ik