rubenvb
Well-known member
Welke leverancier? Welk product? Als je A zegt moet je ook B zeggen.Ik heb nogthans een vast contract afgesloten enkele dagen geleden aan die voorwaarden.
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Welke leverancier? Welk product? Als je A zegt moet je ook B zeggen.Ik heb nogthans een vast contract afgesloten enkele dagen geleden aan die voorwaarden.
Klinkt heel mooi en aantrekkelijk...Ik heb nogthans een vast contract afgesloten enkele dagen geleden aan die voorwaarden.
Bij zelfinstallatie aan 4 cent heb ik de installatie terug op +/- 13jen als de energieprijzen weer normaliseren zit je weer aan 4 cent
ik kom nauwelijks of niet aan 1kW opwekking op een hele dag tegenwoordig. Wintermaanden is de kans op injectie toch ma vrij weinig.In de wintermaanden is de opbrengst van je panelen toch wel significant lager te noemen, zeker als je kijkt naar de voorbije donkere herfst valt er aan injectie toch maar weinig te verdienen zou ik denken?
Schommelt bij mij ergens tussen de 0.4 - 1.5kwh. Ik zit nu op dit moment aan 0.92kwh.ik kom nauwelijks of niet aan 1kW opwekking op een hele dag tegenwoordig. Wintermaanden is de kans op injectie toch ma vrij weinig.
Thanks voor de tip. Dat wist ik idd niet!Klinkt heel mooi en aantrekkelijk...
Ik heb elders gelezen, dat in de kleine lettertjes staat, dat de leveranciers het injectietarief (ook bij een vastcontract) kunnen/mogen aanpassen... Bekijk je nog eens je contract?
Hoe kom jij aan ‘bijna’ 20ct/kWh netto vergoeding voor injectie?Thanks voor de tip. Dat wist ik idd niet!
"Tariefformule voor de vergoeding van geïnjecteerde energie (indien op u van toepassing) (excl. BTW): Index (excl. BTW): Belpex = 165,24 €/MWh; Dag (dagmeter) = 0,1007 x Belpex - 1,0500; Dag (dag- en nachtmeter) = 0,1097 x Belpex - 1,0500; Nacht = 0,0748 x Belpex - 1,0500; Vermelde bedragen zijn afgerond. Uw tarief wordt maandelijks geïndexeerd. De berekeningsmethode en de waarden van de index en zijn componenten worden gepubliceerd op www.luminus.be/index. De vergoeding voor de geïnjecteerde energie wordt berekend op basis van de index die van toepassing is tijdens de periode waarvoor u wordt gefactureerd bij de afrekening van uw reële verbruik. De bedragen vermeld in uw afrekening kunnen daarom afwijken van de bovenstaande prijzen."
Een jaar afwachten dus. Die Belpex staat nu heel hoog, maar uit gegevens van het verrleden lijkt niet dat die in de zomer zakt.
Indexatieparameters - Luminus.be
Voor energiecontracten met een variabel tarief bepaalt een formule de evolutie van de prijs. Download een overzicht van alle parameters voor de berekening, en op welke producten ze van toepassing zijn. Vandaag, maar ook doorheen de tijd.www.luminus.be

Ik lees 15 ct/kWH zonder BTW op contract. (ook hetgeen ik uitkom met berekening). Op mijnenergie.be stond er 19%.Hoe kom jij aan ‘bijna’ 20ct/kWh netto vergoeding voor injectie?
Gewoon inloggen op Sunny portal of lokaal op uw SB?Huis dat ik dit jaar gekocht heb, heeft voor 5994 watpiek vermogen liggen.
Ik wil dit eens deftig gaan monitoren. Zonnepanelen zijn van sunpower met een sma sb5000 tl-20 omvormer.
Heb hier een draadloze sunnybeam sma staan, maar dat is onduidelijk naar mijn mening. (Krijg hem ook niet geupdate)
Wat kan ik doen zodat ik dit via een app kan volgen?
Ook nog een 10tal jaar gsc
Als je wat handig bent kan je zelf een vermogenmeting plaatsen aan de zijde van de zekeringsautomaat van de PV installatie.Huis dat ik dit jaar gekocht heb, heeft voor 5994 watpiek vermogen liggen.
Ik wil dit eens deftig gaan monitoren. Zonnepanelen zijn van sunpower met een sma sb5000 tl-20 omvormer.
Heb hier een draadloze sunnybeam sma staan, maar dat is onduidelijk naar mijn mening. (Krijg hem ook niet geupdate)
Wat kan ik doen zodat ik dit via een app kan volgen?
Ook nog een 10tal jaar gsc

Wij hebben 5.6 kWp liggen aan een omvormer van 5 kW. Te veel voor ons tweetjes voorlopig, maar kijk, nu ligt het dak volVoor hoeveel "piekvermogen" zijn jullie gegaan voor de installatie van zonnepanelen?
.Dat hangt eigenlijk van de situatie af. Als je geen constante grootverbruikers hebt die overdag aan staan komt het neer op de terugleververgoeding die in normale tijden ooit 3-8 centen bedroeg. Je kan een inschatting maken van je eigenverbruik overdag en dan de overschot vermenigvuldigen met die habbekrats. Dat verdien je dan extra aan je extra zonnepanelen. Het helpt waarschijnlijk enorm als je je auto of thuisbatterij overdag kan opladen, maar beiden zijn niet goedkoop en verdienen zichzelf nog niet terug...Ze raden ons '4,5 kWh piekvermogen aan voor een 'gemiddeld gezin'. En daardoor zitten veel offertes van installaties rond de 5 kWh piekvermogen. Ik vraag mij af of het de moeite is om voor veel hoger dan 5 kWh piekvermogen te gaan?
De normale thuisinstallaties stoppen meestal aan de 3x400V+N 32A. Dat geeft je 400*32*√3 oftewel iets meer dan 22 kW aan vermogen in totaal. Dus als je al je andere elektrische toestellen afzet kan je dat theoretisch van het net trekken. De grootste thuisladers die je vindt zijn dan ook 22kW exemplaren. De turbochargers van Tesla en de straatpalen hebben andere aansluitmodaliteiten waar je thuis serieuze voor moet betalen (incl extra straatcabine op jouw grond). Wat een normale mens doet is niet aan volle snelheid laden, die auto staat toch langer dan een paar uur op je oprit?Wij hebben nog geen elektrische wagen, maar om die op te laden, moet je het zeker niet doen, als ik zie dat die snelladers een vermogen hebben vanaf 50 kWh...
We hebben het hier deze namiddag eens grondig bekeken en vergeleken met andere mensen die we kennen die in de voorbije jaren een nieuwbouw hebben gezet.Wij hebben 5.6 kWp liggen aan een omvormer van 5 kW. Te veel voor ons tweetjes voorlopig, maar kijk, nu ligt het dak vol.
Dat hangt eigenlijk van de situatie af. Als je geen constante grootverbruikers hebt die overdag aan staan komt het neer op de terugleververgoeding die in normale tijden ooit 3-8 centen bedroeg. Je kan een inschatting maken van je eigenverbruik overdag en dan de overschot vermenigvuldigen met die habbekrats. Dat verdien je dan extra aan je extra zonnepanelen. Het helpt waarschijnlijk enorm als je je auto of thuisbatterij overdag kan opladen, maar beiden zijn niet goedkoop en verdienen zichzelf nog niet terug...
De normale thuisinstallaties stoppen meestal aan de 3x400V+N 32A. Dat geeft je 400*32*√3 oftewel iets meer dan 22 kW aan vermogen in totaal. Dus als je al je andere elektrische toestellen afzet kan je dat theoretisch van het net trekken. De grootste thuisladers die je vindt zijn dan ook 22kW exemplaren. De turbochargers van Tesla en de straatpalen hebben andere aansluitmodaliteiten waar je thuis serieuze voor moet betalen (incl extra straatcabine op jouw grond). Wat een normale mens doet is niet aan volle snelheid laden, die auto staat toch langer dan een paar uur op je oprit?
Die zagevent in Genk wilde waarschijnlijk een aansluiting van 88 kW voor zijn familie van 4 Tesla's, wat natuurlijk absurd is voor een thuisaansluiting.

Juistreplace.all("kWh", "kW")
aangepast