Zonnepanelen Topic

De overheid heeft geen enkele beloofde inkomst/premie/compensering nietig verklaard, dat heeft grondwettelijk hof gedaan.

Die mens heeft ze gelegd en de regels waaronder hij die gelegd heeft zijn nog altijd van toepassing (GSC).
Zijn investering is er al lang uit, enige dat hij nog wil is wat extra geld van andere dusja dat is hebzuchtig
Die mens wil gewoon verder de regeling waaronder hij ze heeft gelegd, verder zien lopen. Wat is daar nu hebzuchtig of egoïstisch aan?

Die mens wil gewoon verder de regeling waaronder hij ze heeft gelegd, verder zien lopen. Wat is daar nu hebzuchtig of egoïstisch aan?
En die heeft hij nog altijd. Krijgt nog altijd belachelijke hoge vergoedingen voor zijn panelen waardoor duizend andere meer moeten betalen voor hun elektriciteit.

En die heeft hij nog altijd. Krijgt nog altijd belachelijke hoge vergoedingen voor zijn panelen waardoor duizend andere meer moeten betalen voor hun elektriciteit.
Als hij nog steeds zijn regeling krijgt, gaat hij niet klagen.
Diegene die klagen zijn diegene die plots een andere regeling krijgen dan hen werd beloofd. Ik zie nog steeds het egoïsme niet.

Diegene die klagen zijn diegene die plots een andere regeling krijgen dan hen werd beloofd. Ik zie nog steeds het egoïsme niet.
Het egoïsme schuilt hem vooral dat uw boel allang betaald is, je dus geen enkele reden van klagen hebt. En je beslist dit wel te doen puur uit hebzucht en puur eigenbelang . Dat is egoïsme.

Maar die heeft hij nog: op moment van installatie zijn zijn GSC geleverd en die worden nog altijd betaald.
Die terugdraaiende teller was pas later ter sprake gekomen en compensatie moest absoluut niet maarja die paar miljard meer op al die subsidies die er al geleverd waren maakte niet uit.
En 99% kans dat zijn meterke nog terugdraaiend is nu, tenzij hem zelf om digitale meter heeft gevraagd

Enige die echt mogen klagen zijn die dat gelegd hebben nadat die 15j terugdraaiende teller was vastgesteld t/m wanneer je met heel grote zekerheid wist dat dit vernietigd ging worden.

Hoe is dat egoïsme? Als men nu plots het KI verdubbelt van iedereen waarvan de woning afbetaald is, dan is dat ook egoïsme als je daar malcontent van bent, want de woning is toch al afbetaald?

Waarom zou iemand die financieel benadeeld is niet mogen klagen? Omdat er iemand anders meer financieel nadeel heeft? Dan gaan we eens moeten zoeken naar wie het meeste nadeel heeft. Ga jij dat ook even zeggen tegen de 53499 misnoegde leden van de "duizenden Belgische gedupeerden door zonnepanelenfraude door de overheid" facebook groep. één iemand mag blijven.

Hoe is dat egoïsme? Als men nu plots het KI verdubbelt van iedereen waarvan de woning afbetaald is, dan is dat ook egoïsme als je daar malcontent van bent, want de woning is toch al afbetaald?

Waarom zou iemand die financieel benadeeld is niet mogen klagen? Omdat er iemand anders meer financieel nadeel heeft? Dan gaan we eens moeten zoeken naar wie het meeste nadeel heeft. Ga jij dat ook even zeggen tegen de 53499 misnoegde leden van de "duizenden Belgische gedupeerden door zonnepanelenfraude door de overheid" facebook groep. één iemand mag blijven.
Er zijn meer Belgen zonder panelen en die waren allemaal benadeeld sinds die subsidie-tsunami op gang is gekomen

En om dan een andere gedrocht als KI bij te betrekken 😂 mensen met huis 3 keer zo groot als dat van mij op opp * 20 die minder KI betalen 😂😂😂

Daar ga ik ook mee akkoord he SomeDude. :)

Ik vind het gewoon een straffe uitspraak dat het "egoistisch" zou zijn als je misnoegd bent als er een maatregel wordt aangepast die je financieel treft. Dat is toch gewoon menselijk?

Ik vind het gewoon een straffe uitspraak dat het "egoistisch" zou zijn als je misnoegd bent als er een maatregel wordt aangepast die je financieel treft. Dat is toch gewoon menselijk?
Als je niet verder dan u neus kijkt ja.
Ik heb mijn geïnstalleerd mei 2018 dus ik zo pas echt misnoegd moeten zijn ;)

Die mens was misnoegd omdat hem nu geen gratis elektriciteit had voor zijn toekomstige EV 😂

In 't geval dat iemand al lang zijn investering dubbel en dik heeft terugverdiend, heb ik daar zelf moeite mee. Er is toen hij >10 jaar geleden die panelen legde nooit gegarandeerd dat er niets aan de voorwaarden zou veranderen. Net zoals belastingsvoeten, pensioenleeftijden... en dergelijke veranderen.
Dat mensen die ze net hebben gelegd klagen, daar heb ik wel begrip voor.

De mensen die geen GSC krijgen en panelen hebben gelegd die mogen klagen, want het enige waarvoor zij de panelen hebben gelegd is vanwege de terugdraaiende teller, omdat deze gunstig was.

De mensen die GSC krijgen voor 20jaar mogen echt zeker zijn dat hun investering is terug verdiend en hebben in mijn ogen niet te klagen. De rekensommen die ze toen gemaakt hadden met die GSC kloppen toch echt langs geen kanten...

Die mogen zich verongelijkt voelen. Maar dan mogen ze ook tegelijkertijd alle andere initiatieven van de overheid van de voorbije jaren waar ze iets aan verdiend hebben moeten weigeren. Je kan onmogelijk verwachten dat er over een periode van 15 jaar niets veranderd.
Dat is geen egoïsme, dat is 'hebzucht'
Dit is geen hebzucht. Dit is gewoon voldoen aan de verwachtingen. Als jij zonnepanelen hebt geïnstalleerd om uw energiekost te neutraliseren en dat je dit al 10 jaar hebt kunnen doen zonder problemen dan is de verwachting dat je dit verder kunt doen.

Als je dan ook nog de belofte krijgt van de overheid dat je een recht hebt van 15 jaar terugdraaiende teller vanaf het moment dat je de panelen geïnstalleerd hebt. Dan is als je ze in 2010 hebt geïnstalleerd de overheid onbetrouwbaar want je had nog minstens recht in uw terugdraaiende teller tot 2025. Als je dan ook nog eens niets van compensatie krijgt omdat je zogezegd al er voldoende aan verdient hebt dan voel je u dubbel genomen. Want de overheid breekt dan 2 keer het woord. Eerst de terugdraaiende teller en 2de keer de compensatie voor het verbreken van hun woord.

Uiteindelijk maak je een berekening voor de levensduur van de panelen. En baseer je uw investering dan ook op het geheel. Het feit dat een investering nu minder aantrekkelijk maakt had perfect de reden kunnen zijn waarom ze de investering niet gedaan had. Dan maakt het feit wat JIJ redelijk vindt niet uit. Zij hebben hun investering gedaan op basis van wat daartegenover stond en dat is nu minder.
Dat is niet hebzucht. Dat is normaal.
Net zoals ze ook slecht gezind waren toen er ineens het prosumententarief verscheen. Waardoor ze de winsten op die investering al afroomde. Maar nu is het gewoon niet meer afromen nu is het gewoon volledige woordbreuk.

En demir moet niet afkomen met wat redelijk is. Er is voorzien, met haar partij in de regering, om die terugdraaiende teller te garanderen. Dan moeten ze dat dan ook maar voorzien, en niet met iets redelijk komen...
Ze heeft zelf geen panelen. Ze heeft zelf niet geantwoord of ze panelen zou plaatsen maar we betalen wel elk jaar 400miljoen euro en stijgend aan boetes omdat we onze objectieven niet halen. Maar dan zagen over de 30 miljard die we uitgeven aan subsidies in zijn geheel (tot 2029) en stellen dat we oversubsidiëren.

Dan is mijn antwoord simpel neen we oversubsidiëren niet, want zolang we boetes moeten betalen heb ik liever die oversubsidie zodanig dat we minder tot geen boetes moeten betalen. Die subsidies die vloeien tenminste in onze economie terug met werkgelegenheid en BTW en belastingen ten gevolge. Die boetes die vloeien volledig uit onze economie weg... en die boetes niet. En als je dan zorgt dat die subsidies uit de algemene middelen komen dan draagt iedereen eraan bij, ook degenen die zonnepanelen hebben staan.

fok dees, ik heb enkel terugdraaiende teller voor dag en kan maar 2000kwh terugdraaien en heb 4500kwh productie. Ik ga mijn jacuzzi weer aansteken. Heb ik er toch wat genot van gehad.

idd, dit jaar (niet compleet wegens installatie pas eind april) heb ik 2567 op weekdagen geproduceerd en 980 in de weekends. Er is dus een beetje recup.
Een beetje...
Tel eens uit hoeveel keer je overdag kan gebruik maken van het nachttarief, dan is 1/3de zeker mooi hoor. Je verbruikt nu eenmaal ook een pak minder op nachttarief eh. Normaal nivelleert zich dat mooi uit. De reden waarom een enkelvoudige teller interessant is omdat je in het weekend injecteert aan het dagtarief.

Die mogen zich verongelijkt voelen. Maar dan mogen ze ook tegelijkertijd alle andere initiatieven van de overheid van de voorbije jaren waar ze iets aan verdiend hebben moeten weigeren. Je kan onmogelijk verwachten dat er over een periode van 15 jaar niets veranderd.
Dat is geen egoïsme, dat is 'hebzucht'

In brussel plaatsen ze gratis zonnepanelen. Zat daar een kerel met 6000 per jaar besparing en gratis zonnepanelen. Wow...

Terug
Bovenaan