Wel, mijn use-case zal voor u niet van toepassing zijn
- 3d-printer zit erachter zodat die niet constant aanstaat en ik alles remote kan doen
- Heb er 1 in de keuken met paar custom timers (kan ook met een klassiek klok-stopcontact maar ik had de mogelijkheid al
) voor als ik mijn voedseldroger of sous-vide 'snachts wil laten opstaan en timen
- Dan nog ene puur uit tammigheid: sta-lamp achter de zetel, en was kiezen tussen schakelaar ervoor heel zichtbaar te leggen of telkens achter de zetel te moeten kruipen
Daar zit een automatisatie op dat die samen met een ander licht aangaat, maar kan ook manueel aan/uit zetten
Maar dat is enkel nu, als ik een digitale meter heb, kan ik perfect ook dingen schakelen wanneer ik injecteer.
Een idee dat ik pre-corona had, was de verwarming in de badkamer te vervangen door een elektrisch ding. Want op een werkdag gaat nu heel de chauffage aan zodat ik 'sochtends niet op ne koude pot zit

Zou een besparing kunnen zijn met een elektrisch vuurke die aanstuurbaar is. Maar dat zal er vanaf hangen hoe het werk-leven er post-corona uitziet, als ik meer thuiswerk is dat niet meer nodig.
Ok dat is dus helemaal niet mijn usecase ;p.
Ik heb geen sta lamp, dus dat stelt zich niet.

Chauffage op de badkamer was bij mijn vader al zo, Die staken we gewoon in een 10 tal minuten voordat we de douche namen. Was meestal voldoende opgewarmd dan (en in mijn nieuwbouw is gewoon de warmte van het water in de douchecel met lavabo al voldoende om de ruimte voldoende warm te maken dat ik dat zelfs niet nodig heb).
Dan zie ik daarnaast niet echt dingen die ik zou sturen op basis van wanneer ik injectie heb. Een airco gaat draaien wanneer het mij te warm is dus inclusief snachts. Ik ga niet te warm zitten om dan 8u te wachten voor die opnieuw op te zetten. TV, PC, console, HIFI staan op wanneer ik er gebruik van maak. Frigo en diepvries staan op om die op temperatuur te houden ongeacht wanneer dat is, dus sturing daar zie ik ook niet echt nuttig. De ventilatieunit zou ik snachts kunnen afzetten moet ik enkel eens zien of dat problemen geeft voor de luchtverversing en het slaapgemak.
Wasmachine, afwasmachine en droogkast gebruik ik nu al zoveel mogelijk overdag op de dagen dat ik thuiswerk.
Dan schiet er nog de oven, kookplaat, dampkap, keukenrobot, waterkoker over en die gebruik ik wanneer ik ze nodig heb dus sturing is daar nutteloos.
Dan heb ik alles zowat gehad behalve mijn scarletmodem en mijn ubiquiti wifi modem. Maar veel winst zie ik daar nu ook weer niet op.
Dus ja, use case voor die aansturing is gewoon beperkt. Het meeste voordeel gaat een batterijbuffer zijn. Maar daarvoor zijn ze nu nog VEEEEEEEL te duur. Als dat 1000 - 2000€ kost voor een 10 - 20 kwh batterij, is dat eventueel te overwegen lijkt het mij.
Dus welke andere toestellen die ik zou kunnen sturen, niet echt een idee

.