Korte vraag
Voor een verbouwproject zitten we met een niet-conforme 1f-installatie. Er ligt al een 4-aderige kabel tot in de meterkast met analoge meter.
We willen:
- 3f aansluiting aanvragen bij Fluvius
- Permanente nieuwe zekeringkast plaatsen, maar de oude installatie gedurende enkele maanden blijven gebruiken terwijl deze gradueel vernieuwd wordt. De doorlooptijd van de rest van de renovatie is ± 1 jaar.
- Een laadpaal plaatsen (hoe sneller, hoe liever), klaar voor 2e paal (mogelijk DC / V2H later)
- Zonnepanelen plaatsen met en hybride omvormer (asap)
- Op termijn mogelijk thuisbatterij.
Wat is de meest efficiënte manier om met zo weinig mogelijk her- of afkeuringen dit proces te doorlopen?
Ik dacht nu:
- Aanvraag "verwaring" bij Fluvius doen (omwille van lange doorlooptijd)
- Intussen nieuwe zekeringkast inrichten op 3f met nieuwe automaten, verliesstroomschakelaars e.d., maar tijdelijk met een brug op 1f gebruiken, laadpaal installeren maar nog niet opzetten. Keuring aanvragen voor kast + laadpaal maar de oude installatie afkoppelen (is hier een manier om partieel te keuren??)
- Laten herkeuren voor de verzwaring
- 1f bruggen weghalen, 3f in bedrijf stellen, laadpaal in bedrijf stellen
- Oude installatie tijdelijk terug aankoppelen
- Zonnepanelen laten installeren
- Herkeuren van de PV-installatie
- Batterij installeren
- Herkeuren van de batterij-installatie
Ik weet dat PV + batterij tesamen kan, maar ik weet nog niet of, en zo ja hoeveel batterij ik wil installeren dus de kans is groot dat ik eerst een jaar ga meten alvorens te beslissen... Wat echter met de eerste fase?