Zonnepanelen Topic

Heeft het ooit gewerkt? Heb je het überhaupt al ingesteld? Kan je via de Fusionsolar app van Huawei de opbrengst wel volgen? Heb je het betalende abonnement van Homewizard?

Heeft het ooit gewerkt? Heb je het überhaupt al ingesteld? Kan je via de Fusionsolar app van Huawei de opbrengst wel volgen? Heb je het betalende abonnement van Homewizard?

Het heeft heel eventjes gewerkt gisteren. En nu zou het ook af en toe eens durven werken, maar nie constant.
Ik kan alles volgen in de fusionapp
Ik heb een betalend abo op Homewizard

Ik heb al zitten denken dat hij geen voldoende wifi uitstuurt als de opbrengst te laag is.

Edit: dat laatste is het niet. Het is zonnig en ze brengen 2,5-3kW op en nog heb ik een instabiele verbinding

Laatst bewerkt:
Het heeft heel eventjes gewerkt gisteren. En nu zou het ook af en toe eens durven werken, maar nie constant.
Ik kan alles volgen in de fusionapp
Ik heb een betalend abo op Homewizard

Ik heb al zitten denken dat hij geen voldoende wifi uitstuurt als de opbrengst te laag is.

Edit: dat laatste is het niet. Het is zonnig en ze brengen 2,5-3kW op en nog heb ik een instabiele verbinding
HomeWizard koppel je met de API van Huawei. Die haalt volgens mij zijn data vanaf het Huawei web platform iedere 5 minuten en niet rechtstreeks uit jouw omvormer. Als de data in jouw Huawei app aanwezig is, dan zou ze ook via de API moeten beschikbaar zijn.

HomeWizard koppel je met de API van Huawei. Die haalt volgens mij zijn data vanaf het Huawei web platform iedere 5 minuten en niet rechtstreeks uit jouw omvormer. Als de data in jouw Huawei app aanwezig is, dan zou ze ook via de API moeten beschikbaar zijn.

Klopt, ik heb me moeten inloggen via huawei in de homewizard app.
Maar toch vind ik het vreemd dat hij om de zoveel tijd aangeeft "meter offline" met een geel uitroepingsteken in mijn grafiek.
As we speak blijft hij hangen op 15u15 met zijn gegevens en geen idee om de hoeveel tijd de gegevens doorkomen...Dit terwijl de fusionapp wel constant wordt aangevuld en up to date is.

Ik krijg m'n pas geïnstalleerde HomeWizard p1 (betalend abo) niet verbonden met m'n Huawei omvormer. Als ik m'n FusionSolar login en ww invul, krijg ik "incorrecte gegevens".
Iemand raad? :D

Ik krijg m'n pas geïnstalleerde HomeWizard p1 (betalend abo) niet verbonden met m'n Huawei omvormer. Als ik m'n FusionSolar login en ww invul, krijg ik "incorrecte gegevens".
Iemand raad? :D
Volgens mij moet je daar een Huawei API account invullen niet uw login van uw Huawei app. Alleen de installateur kan u zo'n API account aanmaken. Tenzij jij ook installateur rechten hebt. Hier is de handleiding: https://energyid.blob.core.windows.net/app-services/FusionSolar/api_account_instructions.pdf

EDIT: ik lijk het toch bij het verkeerde eind te hebben. HomeWizard zou gewoon met de FusionSolar login kunnen werken: https://helpdesk.homewizard.com/nl/articles/8513857-hoe-koppel-ik-mijn-huawei-omvormer Ik zou eens contact opnemen met hun support dan.

Hoeveel brengen jullie zonnepanelen nog op in de winter? Voor december had ik 72kwh tot nu toe met 14kwp panelen. Vind het droevend weinig, al liggen ze oost-west wat in de winter niet ideaal is.

Hoeveel brengen jullie zonnepanelen nog op in de winter? Voor december had ik 72kwh tot nu toe met 14kwp panelen. Vind het droevend weinig, al liggen ze oost-west wat in de winter niet ideaal is.

44 met 4,8kwp. December suckt elk jaar.

Heb wel 96% zelfverbruik.

Tot nu toe zo een 100 kWh, waarvan 78 kWh gebruikt. Ook OW opstelling, 12 kWp.

51 kWh (december tot nu toe) met 5,7 kWp, O-Z opstelling.

Jouw opbrengst lijkt me precies nog aan de lage kant vergeleken met bv. yode92 of als ik de andere posts wat extrapoleer.
Nu ja, sowieso is december meestal de slechtste maand qua opbrengst, die paar kWh meer of minder in de slechtste maand zullen qua financiële opbrengst het verschil niet maken :)

11.6kwp, OW opstelling, 93kwh tot nu.

Grote kans dat je vaak geconfronteerd zult zijn met schaduw van dakrand, misschien schouw of ventilatieuitlaat, en omliggende huizen. Als de zon zo laag staat als nu reiken die schaduwen super ver.

Ik ga toch nog altijd een batterij steken zenne. En 's nachts opladen met goedkoper nachttarief in december!

Hier zelfs nog maar 30 (4,4kwp)
Plat dak, ZZO georiënteerd en dan nog een boom op ZZW die voor schaduw zorgt (die ik wettelijk zou kunnen laten verwijderen want die staat te dicht bij de rand van die tuin zoals meerdere bomen ook WNW maar ja wie doet dat nu die bomen waren er al voor de wijk er kwam :p)

Terug
Bovenaan