Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
²Dat is waar ik me het meest over opwind. Ik heb een digitale teller, ik krijg nog veel meer 't vliegend schijt van al die mensen die geen digitale teller hebben en hier liggen af te lopen, terwijl ze ondertussen wel zeker zijn van een stuk rendement op hun zonnepanelen.
Die regel van die terugdraaiende teller die bleef terugtellen was gewoon waanzin, vanaf dag 1. Niet meer of niet meer. Een prachtig voorbeeld van het Mattheus-effect
Fluvius wil zijn installateurs niet in gevaar brengen. Niet meer of minder²
En zoals ik daarstraks gepost heb: Fluvius komt gewoon niet langs om de digitale meter te plaatsen als je zegt dat je eerst wilt afwachten wat de compensatie concreet is.. WHUT?!
Te zot voor woorden. Als brave burger word je hier echt driedubbel genaaid.
Dus dan lijkt 6kw als gemiddeld piek zonder warmtepomp aan de vrij hoge kant, zeker als je spreekt dat 6kw dagelijkse kost is.@Bimmer: ik ben net eens gaan kijken. Als de warmtepomp hier draait dan zitten we aan een stabiel verbruik van ongeveer 2,3kW. Dat is met mss nog een paar lampen in huis aan, maar that's it. Als de warmtepompdroger aan gaat dan stijgt het al naar 2,8kW.
Ge moet dus al niet veel meer in huis doen om boven die 3.5kW te gaan.

Zeker niet minder, want dat zal waarschijnlijk de hoofdreden zijn.Fluvius wil zijn installateurs niet in gevaar brengen. Niet meer of minder
net even nagevraagd, is inderdaad een 2-secondenpiek, NIko Home moet zich nog aanpassen hierop naar een kwartierpiek.Is dat een kwartierpiek? Want 6 kW een kwartier lang en dit elke dag is toch al stevig (ik ga uit van geen warmtepomp, geen EV?). Kan je die piek overeenstemmen met bepaalde activiteiten?
Vandaag even gehoord bij Luminus en Essent: zij konden voorlopig geen injectietarief aanbieden..
Wat dan met mijn stroom van vandaag die ik opwek en injecteer in het net?
Ge kunt er eens naar zwaaien, want dat zijt ge kwijt.We leven hier wel niet in een bananenrepubliek hé. Als onze overheid een wet maakt, mag je er van uitgaan dat deze gewoon wettelijk is. Of ga je al onze duizenden wetten ongrondwettelijk gaan noemen?Maar de wet was ongrondwettelijk![]()
6kW is aan de hoge kant maar echt niet overdreven ze. De warmtepomp is nu wat aant "onderhouden" he, geen zwaar werk aant doen.Dus dan lijkt 6kw als gemiddeld piek zonder warmtepomp aan de vrij hoge kant, zeker als je spreekt dat 6kw dagelijkse kost is.
De vreg zei dat een gemiddeld gezin al aan 3,15kw zit. Dus kan me perfect voorstellen dat iemand met een warmtepomp zonder moeite boven de 3,5kw zal zitten. Warmtepomp versta ik geen gemiddeld gezin onder.
Bwa ik begin er hoe langer hoe maar aan te twijfelen. Een paar maand terug was Lukashenko nog betrouwbaardere COVID informatie aan het delen dan onze "experts".We leven hier wel niet in een bananenrepubliek hé. Als onze overheid een wet maakt, mag je er van uitgaan dat deze gewoon wettelijk is. Of ga je al onze duizenden wetten ongrondwettelijk gaan noemen?
6kW is aan de hoge kant maar echt niet overdreven ze. De warmtepomp is nu wat aant "onderhouden" he, geen zwaar werk aant doen.
Als er hier bv een douche genomen is en die moet SWW maken dan gaat die zonder veel moeite 1-1.5kW omhoog qua verbruik.
Dat is zonder de pc die aan staat, de tv die speelt, kookplaat in gebruik, oven in gebruik, vaatwas aan, wasmachine aan, etc...

Ik was juist hetzelfde aan het denken..Aan 200W sluimerverbruik zal ik van mijn leven niet geraken, de diepvries en koelkasten alleen verbruiken al zeker zoveel![]()
Aan 200W sluimerverbruik zal ik van mijn leven niet geraken, de diepvries en koelkasten alleen verbruiken al zeker zoveel![]()

Aha, ja dan kan het idd kloppen. Hoe leest ge dat per uur uit? Die view heb ik preceis niet.Je spreekt hier over gemiddeld over 15 minuten hé niet vergeten.Dat is een verbruik van 0,8KWh gedurende 1 uur of 800W sluimerverbruik op 1 uur.
Bij mij draait er s'nachts
-Domotica
-Ventilatie
-Ijskast (180cm)
-Diepvries (160cm)
-circulatiepomp vvw.
Om gisteren nu als voorbeeld te nemen. Heb speciaal op 02:00-02:15 gestaan, zodat je detail kunt zien. Ik zit dan met een verbruik van 0,046kwh, als je dan u gemiddeld vermogen wilt rekenen, doe je dat x4. Dus 0,046kwh is = 184W of 0,18kw.
Ik heb s'avonds niet warm gegeten hebben afhaal gedaan, maar s'middag wel, daarmee die piek om 12:00 die 0,362kwh is, dat gelijk is aan 1,44kw piek gemiddel dat kwartier.
![]()
Euh, daar ben je toch compleet fout of je uitleg is scheef...Je spreekt hier over gemiddeld over 15 minuten hé niet vergeten.Dat is een verbruik van 0,8KWh gedurende 1 uur of 800W sluimerverbruik op 1 uur.
Bij mij draait er s'nachts
-Domotica
-Ventilatie
-Ijskast (180cm)
-Diepvries (160cm)
-circulatiepomp vvw.

Dit is per kwartier. Als je het per uur wilt weten is het gewoon 4 kwartieren optellen bij elkaar.Aha, ja dan kan het idd kloppen. Hoe leest ge dat per uur uit? Die view heb ik preceis niet.
Dat is gemiddelde per kwartier hé. als het per uur is, dan is het geen wat jij zegt.Euh, daar ben je toch compleet fout of je uitleg is scheef...
Als je continue 200W verbruikt, dan is dat 0,2kWh op een uur. Of dit gemiddelde nu op 15min of een uur berekend is![]()
Staat ook in detail vakje 02:00 - 02:15, dat is tijdstip.