Zonnepanelen Topic

Het verlaagde btw-tarief van 6% is enkel van toepassing bij de levering én plaatsing van zonnepanelen of een zonneboiler (aankopen alleen is niet voldoende) voor gebouwen die minstens tien jaar oud zijn en gebruikt worden voor private bewoning.

Bron
Dat is nu, men sprak erover om dat te veranderen.

Voor de modaliteiten moeten we gewoon nog even afwachten. Zal wel in het lang en breed in het nieuws komen.

Het verlaagde btw-tarief van 6% is enkel van toepassing bij de levering én plaatsing van zonnepanelen of een zonneboiler (aankopen alleen is niet voldoende) voor gebouwen die minstens tien jaar oud zijn en gebruikt worden voor private bewoning.

Bron
Van 10 jaar oude gebouwen wist ik inderdaad, van nieuwbouw is het eerst wat ik ervan hoor.
Aangezien we zelf aan het bouwen zijn, maar België kennende is ons huis al 10 jaar vooraleer deze wet erdoor komt.

Allé, samen gezeten met de boekhouder hier.

De zonnepanelen gaan privé aangekocht worden en dan voor 40% in de zaak gestoken worden.

Het begint al te kriebelen als ik die zonnige dagen zie zeg :D

Ik heb eind september mijn zonnepanelen aan gemeld bij fluvius. Tot op heden nog niets gehoord. Is dat normaal dat het zo lang duurt?

Euhm zal wel interessant zijn om (nog) wat meer inzicht te krijgen maar op de webtoepassing van mijn zonnepanelen kan ik dat per dag /per uur/ per maand etc ... ook allemaal vinden, wat is de meerwaarde?

Voorbeeld gisteren opgewekt 20,22 kWh
Eigen gebruik 9,11 kWh en 11,11 kWh op het net gezet.
Van dat verbruik gisteren is 99% eigen opgewekt (batterij of PV) 1% kwam van het net (import)...

kan je met de app van de zonnepanelen niet voldoende opvolgen? Met de digitale teller.
Dat is ook mijn vraag als ik het lees.
* Via mijn.fluvius kun je je verbruik ook al monitoren, en kan je vaak integreren in dingen zoals energyid.
* Via de app van de zonnepanelen kan ik mijn vebruik ook monitoren, zelfs ook live.

Wat is de meerwaarde van zo een P1 meter?

Live verbruik vind ik wel handig. En je gasverbruik kan je ook opvolgen.
Mijn app van de zonnepanelen ziet enkel wat de zonnepanelen opbrengen.

Heb ook al zitten kijken naar zo een P1 meter. Kunnen daarmee zaken ook aangestuurd worden? Ik denk maar aan een smart plug om bijvoorbeeld een elektrische verwarming in mijn bureau aan/af te zetten naargelang er injectie is of niet ?

Wij hebben ook zo'n Homewizard P1 meter en dat is gewoon ongelooflijk handig. Zeker als je een stat nerd bent.
Als je uw wasmachine en droogkast al hebt draaien kan je perfect zien of het wel slim is om bv. de vaatwasser al op te zetten.

Terug
Bovenaan