Streamz Zillion, the lost tapes

Slyke

Well-known member

Vanaf 19/7 op Streamz.

Vond persoonlijk de film vermakelijk en Verstraeten mag gerust zijn parties blijven organiseren overal ten lande, maar deze serie er nog eens bij, lijkt mij eerder het verhaal nog maar eens uitmelken.
Desondanks ga ik waarschijnlijk wel kijken (omdat er in deze zomerperiode toch weinig anders te zien is).
 
Ze mogen eens beginnen met eerst de film op streamz te zetten 🙂

Vanaf zondag 2 juli is Close beschikbaar, de voor een Oscar-genomineerde film over de hechte band tussen twee tienerjongens, van regisseur Lukas Dhondt. Ook Rebel komt naar Streamz, en dit vanaf 13 juli. Regisseursduo Adil El Arbi en Billal Fallah zitten echter momenteel alweer in Hollywood te werken.

De weinige mensen die Zillion nog niet zagen, kunnen hun schade inhalen vanaf 19 juli. In de bioscoop lokte de film met Jonas Vermeulen en Matteo Simoni ruim 600.000 bezoekers. Met De Zonen van Van As-De Cross (vanaf 10 augustus) heeft Streamz een publieksfavoriet in de aanbieding. Tenslotte is er nog De Acht Bergen (vanaf 24 augustus) van Felix Van Groeningen en Charlotte Vandermeersch. Bekroond met een Ensor en op het Sundance filmfestival in Amerika.

 
  • Leuk
Waarderingen: 515
Die film was vermakelijk maar meer niet. En toch een beetje wrang hoe Dennis Black Magic wordt neergezet als een lovable goof... Toch ook gewoon iemand die verschillende minderjarigen heeft aangerand.
 
Het vet is wat van de soep vrees ik. Ze kunnen het maar uitmelken natuurlijk. Zo krijgt iedereen nog een keer hun zegje over hoe fantastisch het wel niet was. Allemaal aan boord, de nostalgie-trein vertrekt!
 
Met DPG Media als grote roerganger van heel het gebeuren kunnen ze in Humo, Het Laatste Nieuws, VTM en Streamz veel content brengen. Het zijn veelal toertjes rond een kleine emmer aan herinneringen maar er is altijd een BV die hetzelfde wil vertellen met iets andere woorden.

Frank Verstraeten heeft ondertussen de kalender vol gezet met Zundays in Blankenberge en "laatste" speciale edities in Flanders Expo.

Eens je een potentieel publiek hebt van pakweg 100.000 vaste fans is het altijd makkelijk om telkens de keet vol te stouwen met 20.000 een keer in de maand.
 
Met DPG Media als grote roerganger van heel het gebeuren kunnen ze in Humo, Het Laatste Nieuws, VTM en Streamz veel content brengen. Het zijn veelal toertjes rond een kleine emmer aan herinneringen maar er is altijd een BV die hetzelfde wil vertellen met iets andere woorden.

Frank Verstraeten heeft ondertussen de kalender vol gezet met Zundays in Blankenberge en "laatste" speciale edities in Flanders Expo.

Eens je een potentieel publiek hebt van pakweg 100.000 vaste fans is het altijd makkelijk om telkens de keet vol te stouwen met 20.000 een keer in de maand.
Terwijl het allemaal zinloos is al die nostalgie-toestanden.
De sfeer van toen is weg, de jonge leeuwen van toen zijn intussen veertigers en vijftigers....nu er zal er altijd wel iemand (financieel) beter van worden.
 
Frank Verstraeten heeft ondertussen de kalender vol gezet met Zundays in Blankenberge en "laatste" speciale edities in Flanders Expo.

Eens je een potentieel publiek hebt van pakweg 100.000 vaste fans is het altijd makkelijk om telkens de keet vol te stouwen met 20.000 een keer in de maand.
Dat dooft ook wel uit. Age of Love feestjes waren ook legendarisch. Nu vullen ze amper 1/3 van de Vooruit 😒
 
Ik vind de reeks nu wel eens leuk om te zien, al heb ik vroeger ook al enkele reportages over de Zillion gezien.
Frank beweert dat hij de eerste echte megadiscotheek geopend had in België, maar Boccaccio en Extreme waren toch ook vrij groot?
 
Gekeken en kijkt vlot.

Het was eigenlijk één grote bende criminelen: smokkelen, frauderen, banden met de onderwereld, drugs vernevelen zodat bezoekers onbewust aangespoord werden tot seksuele handelingen, ...
 
Laatst bewerkt:
Ik vind de reeks nu wel eens leuk om te zien, al heb ik vroeger ook al enkele reportages over de Zillion gezien.
Frank beweert dat hij de eerste echte megadiscotheek geopend had in België, maar Boccaccio en Extreme waren toch ook vrij groot?
Frank denkt nogal groot en groots. Ok sommige zaken zoals drankcontrole waren super in die tijd. Maar iedere zaak die failliet gaat na 3 jaar is niet ‘mega’ te noemen.
 
Frank beweert dat hij de eerste echte megadiscotheek geopend had in België, maar Boccaccio en Extreme waren toch ook vrij groot?
Van wat ik online kan terugvinden zat X-treme op een capaciteit van 850 en Boccaccio op 2000.
In de Zillion lieten ze 4000 man toe, ook al waren ze daarvoor niet vergund.

Maar herinner mij wel dat ze destijds graag uitpakten met het feit dat ze 'de grootste' waren.
 
Heel de serie op 1 avond gekeken (was wat Ikea dingen in mekaar aan het steken en was goed achtergrondgeluid).

Ik kreeg enorm de indruk dat iedereen daar zat om zichzelf zo cool mogelijk te laten lijken.

Maar ondanks, leuke view als je het niet te serieus neemt. Gelijk TNTim al zei, eigenlijk waren het gewoon een bende criminelen. Beetje ironisch dat het nu zo nostalgisch is onder de bevolking, zet het in huidige tijd en iedereen wilt het sluiten.
 
Toen wou ook iedereen de discotheken dicht hoor, iedere week razzia's en controles, constant negatieve publiciteit in de media door de toenmalige generatie journalisten.
 
Jaren uit geweest van de vrijdag t/m maandag in de jaren negentig. (vooral Bocca, Balmoral, Xtreme en Gheops).
En veel mensen leren kennen die jaren.
En de mensen uit het criminele milieu vond je daar ook.
Niet iets dat zich enkel in de Zillion voordeed.

Ik heb de jaren erna al dikwijls namen zien passeren in de media die me bekend voorkwamen, van buitenwippers tot uitbaters en of course bezoekers :)

Voor mij zal er nooit iets tippen aan de zondag avonden in den Bocca, beste weekends van mijn jeugd.
Ik zal nooit vergeten toen de razzia periode eraan kwam in den Bocca, en ze dicht moesten om 5 uur.
En R&S ? een song had gemaakt met de titel "5 o clock my ass, lets tango"
En dat smeten ze dan op toen de eerste flikken binnen stormden.

Langs de ene kant ben ik blij dat er nog niet veel middelen waren om video opnames te maken zoals nu :)
Langs de andere kant ook spijtig nu zoveel jaren later.


 
Laatst bewerkt:
Ik kreeg enorm de indruk dat iedereen daar zat om zichzelf zo cool mogelijk te laten lijken.
Misschien bij de VIP's of de bezoekers van de Zunday's?
Als 'gewone' bezoeker was een avond Zillion (op een normale weekenddag) gewoon garantie op kwaliteit.
Ik was zelf nooit bezig met welke DJ's er speelden of welk thema ze hadden voorzien, maar je wist wel op voorhand dat ze er alles aandeden om de bezoekers het beste te geven.
Alles was professioneel ingericht/georganiseerd en qua hygiëne was alles perfect! Nooit zal je daar bijvoorbeeld een drankje gekregen hebben in een half afgewassen glas.

Nooit teleurgesteld teruggekeerd!
 
Terug
Bovenaan