Youtube channel review "Personal Finance/FIRE"

Retired

Member
Hoi,

Ik ben al enige tijd bezig met een Engelstalig YouTube kanaal uit te bouwen over "Personal Finance/FIRE". Maar ik zoek nog constructieve feedback om het kanaal te verbeteren. Dit sub forum lijkt me de beste plaats hiervoor te zijn naargelang het onderwerp (@mods anders laat je het maar weten). Ik heb al verschillende onderwerpen aangesneden, verschillende stijlen van editing, tempo,... etc. maar op het moment is het voor mezelf niet duidelijk wat de grootste verbeterpunten zijn. Wat voor jullie wellicht wel snel duidelijk is. Heb wel nog enkele grote video ideeën in backlog staan. Maar sommige video's nemen weken/maanden in beslag om te maken, en dan is het soms wel balen als er weinig views/interactie op komt.

Dus daarom wil ik hier even constructieve feedback vragen, zodanig ik dat al kan meepakken naar de volgende video. Mag feedback op alles zijn.
- Je Engels is niet duidelijk, je stem is irritant, liever minder talking head, achtergrond is...
- Meer verhalend vertellend, dingen nog simpeler uitleggen,...
- Tempo mag trager/sneller
- Meer herhaling
- Meer ruimte geven om zaken te verwerken na bepaalde info
- Meer video's
- Liever kortere, liever langere video's
- Je hebt betere hooks nodig
- Ik zie graag video's die elkaar opvolgen (videoserie)
- Ik zie liever content rondom ETF's, crypto, aandelen, technische analyses, macro-economie,...
- ....

Tips voor het YouTube algoritme zijn ook zeer welkom. Ik merk dat Engelstalige kanalen uit Europa benadeeld worden, aangezien die video's volgens het algoritme via regio gedeeld worden in 2022. Dus typisch Europese topics gaan het dan wellicht beter doen. Dus als je daar een topic/idee voor in gedachten hebt mag je het me ook altijd laten weten.

Hier is alvast een link naar mijn kanaal:

Alvast bedankt!
 
Kort wat naar de video's gekeken, hierbij mijn feedback als kijker
  • geluidskwaliteit vind ik niet zo goed in vergelijking met andere youtubers
  • Belgisch accent/overdreven enthousiasme
  • lijkt alsof je uw tekst afleest van een scherm
  • video "how they keep you poor":
    • 2 minuten intro van Matrix :sleep:
    • Erna te dramatisch
    • teveel verschillende shots van allerlei films
    • onduidelijke boodschap om eerlijk te zijn. Informatie is weinig gestructureerd
  • video 2022 recession
    • achtergrond van uw kamer vind ik precies donker en eentonig qua kleur. Misschien een grotere kamerplant zetten?
    • teveel verschillende overgangen/shots
    • Intro van 6 seconden over Mayo vond ik persoonlijk goed en interessant. Wat erop volgde van 'i was in grocery store' raakte me compleet kwijt. Denk dat je uw verhaal beter met wat figuurtjes/schema brengt

los daarvan krijg ik niet de indruk dat dit een passieproject is maar dat je het doet om er geld mee te verdienen, ik vind het ook niet onmiddellijk vernieuwend (ik heb vroeger een aantal van die finance youtubers bekeken dus heb al die info al meermaals gehoord)

Ik vind wel dat het uw channel beter is geworden dan bv uw allereerste video, dus volhouden, tijd insteken. een channel uitbouwen vergt veel werk en quasi alle youtubers moeten door een beginfase gaan
 
Kort wat naar de video's gekeken, hierbij mijn feedback als kijker
  • geluidskwaliteit vind ik niet zo goed in vergelijking met andere youtubers
  • Belgisch accent/overdreven enthousiasme
  • lijkt alsof je uw tekst afleest van een scherm
  • video "how they keep you poor":
    • 2 minuten intro van Matrix :sleep:
    • Erna te dramatisch
    • teveel verschillende shots van allerlei films
    • onduidelijke boodschap om eerlijk te zijn. Informatie is weinig gestructureerd
  • video 2022 recession
    • achtergrond van uw kamer vind ik precies donker en eentonig qua kleur. Misschien een grotere kamerplant zetten?
    • teveel verschillende overgangen/shots
    • Intro van 6 seconden over Mayo vond ik persoonlijk goed en interessant. Wat erop volgde van 'i was in grocery store' raakte me compleet kwijt. Denk dat je uw verhaal beter met wat figuurtjes/schema brengt

los daarvan krijg ik niet de indruk dat dit een passieproject is maar dat je het doet om er geld mee te verdienen, ik vind het ook niet onmiddellijk vernieuwend (ik heb vroeger een aantal van die finance youtubers bekeken dus heb al die info al meermaals gehoord)

Ik vind wel dat het uw channel beter is geworden dan bv uw allereerste video, dus volhouden, tijd insteken. een channel uitbouwen vergt veel werk en quasi alle youtubers moeten door een beginfase gaan
Merci! Heb je toevallig een voorbeeld wie het qua structuur en/of figuurtjes/schema uitstekend doet? Om wat inspiratie op te doen?

Thanks!
 
Merci! Heb je toevallig een voorbeeld wie het qua structuur en/of figuurtjes/schema uitstekend doet? Om wat inspiratie op te doen?

Thanks!

Wat youtubers die ik graag heb :
  • Leila Gharani: deze video geeft mooi voorbeeld van grafiekjes/info terwijl ze spreekt
    Maar ik kan wel begrijpen dat het wat saai overkomt en misschien niet voor uw doelgroep/onderwerp.
  • Tim Traveller: productiekwaliteit lijkt op het eerste zicht slecht en amateuristisch, maar die zijn video's vind ik om een of andere reden altijd entertainend
  • Kevin Stratvert: idem als Leila, legt alles goed en duidelijk uit. Gebruikt ook doorheen zijn video's altijd zijn Kevin Cookie company om te tonen hoe bepaalde dingen toepasbaar zijn https://www.youtube.com/c/KevinStratvert

Vroeger vond ik die Ali Abdal soms wel interessant maar die zit recent in een neerwaartse spiraal vind ik.
Deze video is echt gewoon bagger imo:

Nate O'Brien ligt ook wat in uw niche, maar kijk ik ook niet al te graag. Te lange video's en hij herhaalt alles eindeloos. Is ook nog eens een spraakwaterval



nujah, alles hangt af van persoonlijke voorkeuren. Dit is puur mijn persoonlijke mening en denk dat andere mensen compleet anders zouden reageren. Ben zelf ook voor de wat meer 'rustige' content.

Uiteindelijk lijkt het belangrijkste mij gewoon interessante content hebben, goed beeld/geluid hebben en plezier hebben met wat je doet en wat je maakt.
 
Terug
Bovenaan