Xenoblade Chronicles 3

RPG SWITCH Xenoblade Chronicles 3


Ik ben hier zo klaar voor! Buiten dat ik de eerste nog wil uitspelen, en de 2e nog wou herspelen… 🙈. Waar ga ik die tijd nog vinden?
 
  • Haha
Waarderingen: Yurf
Normaal zou ik zoiets direct aanschaffen. Maar met 2 kleine kinderen in combo met ploegenwerk kan ik het echt niet meer opbrengen om aan 100u+ game te beginnen. Ziet er in ieder geval een topper uit.
 
Ik twijfel ook wel voor deze, 't zou mijn eerste Xenoblade zijn. De Switch-graphics houden mij wat tegen. Mijn Switch is al 2 jaar ongebruikt dus misschien wel eens een reden om hem vanonder het stof te halen.
Maar ik ben dit soort games doorgaans na 40-50 uur beu (dat was het geval bij de toppers Dragon Quest, Persona en Tales of arise).
Is dit echt goed of ook weer veel te lang gerokken en is dit genre eens toe aan vernieuwing?
 
Ik heb gehoord dat het een 100+ ervaring is (zoals Xenoblade 2)
Soms ben ik zo'n spel ook even beu, maar dan pak ik het terug op na een paar maand.
 
Laatst bewerkt:
Graphics in de vorige games waren imo altijd goed, beste wat ik gespeeld heb op switch. Ben er zelf nog niet aan geraakt, besteld 8/7 bij dreamland maar geen mail gehad vandaag.
 
Ziet er inderdaad wel tot uit, nog nooit gespeeld eigenlijk.

Maar vind de combat wel wat raar, is blijkbaar geen hack en slash ofzo?
 
Vandaag effe getest. Die intro van bijna 20-25 minuten... trop is teveel ze. Ik kan me niet herinneren dat bij de vorige Xenos dat zolang duurde voor ge kon beginnen te spelen. Ja ok ge kunt skippen maar dan mist ge het verhaal. Lange intros = no good (en deze was echt wel langdradig). Soit, na intro, dan toch even in de wereld kunnen rondlopen. Ziet er ok uit en qua gameplay is't meer van 't zelfde. Niet dat ik dat slecht vind. Graphs dik in orde (voor een switch game). SFX en voice (Japans dan) ook. Als ik klaar ben met wat andere games op PS4/5 hier eens aan beginnen dan. Hopelijk geen filmpjes van 20 minuten meer tussen missies door dan.
 
Ziet er inderdaad wel tot uit, nog nooit gespeeld eigenlijk.

Maar vind de combat wel wat raar, is blijkbaar geen hack en slash ofzo?
Geen hack en slash inderdaad. Auto-attack in combinatie met special abilities (arts).
Vandaag effe getest. Die intro van bijna 20-25 minuten... trop is teveel ze. Ik kan me niet herinneren dat bij de vorige Xenos dat zolang duurde voor ge kon beginnen te spelen. Ja ok ge kunt skippen maar dan mist ge het verhaal. Lange intros = no good (en deze was echt wel langdradig). Soit, na intro, dan toch even in de wereld kunnen rondlopen. Ziet er ok uit en qua gameplay is't meer van 't zelfde. Niet dat ik dat slecht vind. Graphs dik in orde (voor een switch game). SFX en voice (Japans dan) ook. Als ik klaar ben met wat andere games op PS4/5 hier eens aan beginnen dan. Hopelijk geen filmpjes van 20 minuten meer tussen missies door dan.
Xenoblade is toch altijd al story-heavy geweest? En ook met de cutscenes? Ok, toegegeven, het is lang, maar ik verschiet er nu ook niet van ;).
 
Story lijkt wel goed te beginnen, maar combat... mechanics unlocks komen maar heel traag op gang. Het begin lijkt ook gewoon niet gemaakt voor hard difficulty, denk dat ik op normal ga zetten tot meeste unlocked is. Op hard duurt ieder gevecht ook gewoon overdreven lang. Combat op zich is dus ver ook gewoon oersaai, voor de zoveelste keer break topple en backslash, 30sec wachten en opnieuw. Tbh had x2 dat ook wel, dat voorbereiding/gear/stats 90% bepalend is maar dan had je nog die orbs stacken en breken dat voelde tenminste leuk aan. En dan nog de QTE eruit, chain attacks zijn voorlopig ook maar flauw, zo passief alles. Kan zijn dat ik wat verder moet spelen maar als zoveel dingen hetzelfde zijn als in de vorige games mogen de unlocks wel wat sneller komen.
 
Ik was ook op Hard begonnen en heb het moeten naar normal verlagen, omdat ik in het begin werd constant afgeslacht door vijanden die 3-4 levels lager waren dan mij. Je hebt dan ook nog niet genoeg mogelijkheden om je characters sterk genoeg te maken.
 
Terug
Bovenaan