Xenoblade Chronicles 3

RPG SWITCH Xenoblade Chronicles 3

Toch wel de beste JRPG exclusive die op de Switch is uitgekomen. Ik ga wel aan 100 uur geraken denk ik 🙃
Misschien kunt ge het wel op 50-60 uur uitspelen, maar dat is dan toch als ge enkel de main quest doet. Als ge alle hero quests doet, en alle classes wilt unlocken tot lvl 20 zijt ge daarmee ook nog wel efkes bezig.

Het oogt scherper dan Xenoblade 2, en de art direction is weer beter, iets minder cartoony en minder over the top qua fanservice.
Ik vind het raar dat er zo weinig hype is hier.
 
Ik ben in ieder geval wel hyped! Ik hoor graag alle positieve commentaren, dus kan niet wachten om eraan te beginnen! Ben alleen nog bezig met mijn replay van 2 (zit bijna aan de helft van de story), dus heb wel nog even te gaan en daarna nog Torna. Ik vermoed dus dat deze pas voor tegen de herfstvakantie ofzo zal zijn.
 
Toch wel de beste JRPG exclusive die op de Switch is uitgekomen. Ik ga wel aan 100 uur geraken denk ik 🙃
Misschien kunt ge het wel op 50-60 uur uitspelen, maar dat is dan toch als ge enkel de main quest doet. Als ge alle hero quests doet, en alle classes wilt unlocken tot lvl 20 zijt ge daarmee ook nog wel efkes bezig.

Het oogt scherper dan Xenoblade 2, en de art direction is weer beter, iets minder cartoony en minder over the top qua fanservice.
Ik vind het raar dat er zo weinig hype is hier.
Kan ik mij volledig achter vinden, als je andere reviews bekijkt scoort het overal hoog. Zal vooral aan het feit liggen dat het op Switch is, anders zouden de fanboys van de andere consoles wat meer hype maken denk ik :thinking:
 
Mja, het heeft imo toch veel zwakke punten ook, zit ondertussen in chapter 5.

-Main party: Veel te groot, wisselen tussen characters in combat is een ramp (ook niets van highlight in de HP bar welke je nu juist bestuurt denk ik). Ook voor verhaal, iedereen moet zijn stukje hebben en uiteindelijk heeft niemand iets boeiend, cast is echt zielloos, zowat alle heroes hebben imo meer karakter en zijn interessanter. Ook te veel verschillende NPC's in het verhaal imo, het is echt kwantiteit boven kwaliteit. oa Joran, echt /care.
-Soms veel te lange cutscenes of stukken ervan die niets bijdragen
-Te veel tijd in menu's bezig, met al die classes verlangt het spel eigenlijk dat je constant wisselt en instelt als je max bent. Ook zo belachelijk veel mogelijkheden dat het imo moeilijk is om een tactiek te bepalen en eigenlijk is dat ook niet mogelijk omdat je constant classes wil wisselen.
-Die flame clocks doen eigenlijk niets qua gameplay, ondanks dat er 1 tip van is. Story om colonies te bevrijden is soms ook zeer vreemd, je verslaat ze en poef, BFF. Heb misschien iets gemist maar ik dacht je party ging gezien worden als vijand overal?
-Running speed is gewoon fenomenaal sloom, en de upgrades daarvan zitten veel te ver in het spel.
-Gold is precies nutteloos
-Niet kunnen bewegen tijdens AA, en ook geen chain AA zoals in X2TGC
-Die aoe's is gewoon fail met zo'n grote party en AI
-U tactics (fusion first enzo) ieder gevecht opnieuw moeten instellen, en als je stack on me kiest vallen ze niet aan
-Veel unlocks gigantisch laat in de game, bijv cancel arts. Die gems snap ik ook niet, ideaal zou zijn dat je er een material quest van kan maken of dat je per map 1 level hoger kan maken, nu zit ik precies al zeer lang met zelfde lvl gems.
Combat vind ik echt saai gewoon, gevechten duren gigantisch lang en ik kill nu lvl 50 mobs op dezelfde manier als 40 levels geleden, er is geen counterplay, Veel van deze dingen hebben vorige games ook maar kan het in deze game moeilijker accepteren somehow.

Het meeste plezier heb ik gehad met het verkennen van gebieden die veel hoger waren dan mijn level.
Legendary Biter gevonden op level 40 ofzo :p
Voorbij vijanden sluipen en als ze u toch zien kan je intralinken en zo weglopen :D. Gewoon exploren en questen is ook heerlijk maar enorm weinig rewarding en met die movement speed...
 
Mja, het heeft imo toch veel zwakke punten ook, zit ondertussen in chapter 5.

-Main party: Veel te groot, wisselen tussen characters in combat is een ramp (ook niets van highlight in de HP bar welke je nu juist bestuurt denk ik). Ook voor verhaal, iedereen moet zijn stukje hebben en uiteindelijk heeft niemand iets boeiend, cast is echt zielloos, zowat alle heroes hebben imo meer karakter en zijn interessanter. Ook te veel verschillende NPC's in het verhaal imo, het is echt kwantiteit boven kwaliteit. oa Joran, echt /care.
-Soms veel te lange cutscenes of stukken ervan die niets bijdragen
-Te veel tijd in menu's bezig, met al die classes verlangt het spel eigenlijk dat je constant wisselt en instelt als je max bent. Ook zo belachelijk veel mogelijkheden dat het imo moeilijk is om een tactiek te bepalen en eigenlijk is dat ook niet mogelijk omdat je constant classes wil wisselen.
-Die flame clocks doen eigenlijk niets qua gameplay, ondanks dat er 1 tip van is. Story om colonies te bevrijden is soms ook zeer vreemd, je verslaat ze en poef, BFF. Heb misschien iets gemist maar ik dacht je party ging gezien worden als vijand overal?
-Running speed is gewoon fenomenaal sloom, en de upgrades daarvan zitten veel te ver in het spel.
-Gold is precies nutteloos
-Niet kunnen bewegen tijdens AA, en ook geen chain AA zoals in X2TGC
-Die aoe's is gewoon fail met zo'n grote party en AI
-U tactics (fusion first enzo) ieder gevecht opnieuw moeten instellen, en als je stack on me kiest vallen ze niet aan
-Veel unlocks gigantisch laat in de game, bijv cancel arts. Die gems snap ik ook niet, ideaal zou zijn dat je er een material quest van kan maken of dat je per map 1 level hoger kan maken, nu zit ik precies al zeer lang met zelfde lvl gems.
Combat vind ik echt saai gewoon, gevechten duren gigantisch lang en ik kill nu lvl 50 mobs op dezelfde manier als 40 levels geleden, er is geen counterplay, Veel van deze dingen hebben vorige games ook maar kan het in deze game moeilijker accepteren somehow.

Het meeste plezier heb ik gehad met het verkennen van gebieden die veel hoger waren dan mijn level.
Legendary Biter gevonden op level 40 ofzo :p
Voorbij vijanden sluipen en als ze u toch zien kan je intralinken en zo weglopen :D. Gewoon exploren en questen is ook heerlijk maar enorm weinig rewarding en met die movement speed...
Zo veeel min punten jij ben toch wel de eerste die ik ken die ee zoveel geeft :p

Ieder zijn mening natuurlijk.
 
Heb je meer informatie of soms die link waar ze over spreken om een notificatie te krijgen omtrent de beschikbaarheid van de CE?


Heeft iemand reeds de optie gekregen om de Collector's Editie te (voor)bestellen? Komt binnen 2 weken uit en heb, onlangs mij te registreren, geen enkele mail/optie gehad om te preorderen.. :/

Contact opgenomen met Nintendo en dit was hun antwoord:



🤦‍♂️

Uiteindelijk toch een mailtje gekregen van Nintendo:


We willen je graag bedanken voor het kenbaar maken van je interesse in de Xenoblade Chronicles 3 Collector’s Edition in de My Nintendo Store.

Vanwege onvoorziene logistieke problemen kunnen we voor de release van de game op 29 juli geen pre-orders aannemen voor de Xenoblade Chronicles 3 Collector’s Edition. We bieden onze excuses aan voor het ongemak.

Om iedereen de mogelijkheid te bieden om de game op de releasedatum te kopen en te spelen, bieden we vanaf nu de inhoud van de Collector's Edition (een softcover concept-artbook, een steelbook en de verpakking) apart te koop aan tegen een prijs waarbij de game Xenoblade Chronicles 3 niet is inbegrepen.

Op deze manier kun je de game Xenoblade Chronicles 3 kopen wanneer deze op 29 juli wordt uitgebracht, en heb je in september kans om de inhoud van de Collector’s Edition te pre-orderen in de My Nintendo Store.
a60d3a10-f7b5-4ad0-8288-49d41299e69a.jpg
Omdat je je interesse hebt aangegeven, zul je nieuws over dit product blijven ontvangen en zul je een van de eersten zijn die wordt geïnformeerd wanneer de pre-orders in september kunnen worden geplaatst.

Bedankt voor je begrip. De komende maanden kun je nog meer nieuws verwachten.

Het My Nintendo Store-team
UPDATE: Gisteren rond de middag mailtje gekregen dat pre-orders eindelijk open waren. (Na meermaals uitgesteld te zijn.) Overjoyed op link geklikt om dan op een "Website is overloaded, please try again later" error uit te komen. Dit heeft de hele dag geduurd. 1000'en keren geprobeerd, zonder succes. Uiteindelijk om middernacht gaan slapen en deze ochtend om 7u nog eens geprobeerd om nu gewoon op een 404 error te stoten... "Deze pagina bestaat niet."

Werkelijk...

Ondertussen prijzen op Ebay gezien van 200-300 euro. 😑
 
UPDATE: Gisteren rond de middag mailtje gekregen dat pre-orders eindelijk open waren. (Na meermaals uitgesteld te zijn.) Overjoyed op link geklikt om dan op een "Website is overloaded, please try again later" error uit te komen. Dit heeft de hele dag geduurd. 1000'en keren geprobeerd, zonder succes. Uiteindelijk om middernacht gaan slapen en deze ochtend om 7u nog eens geprobeerd om nu gewoon op een 404 error te stoten... "Deze pagina bestaat niet."

Werkelijk...

Ondertussen prijzen op Ebay gezien van 200-300 euro. 😑

Jup, zelfde verhaal hier. Heel de namiddag geprobeerd maar geen succes. Dat zijn hier precies tommorow land toestanden, en dat voor een facking CE. Ze hadden het beter de scalpers edition genoemd.
 
Prijs was blijkbaar maar €35. Goedkoopste op EBay is momenteel €150 + €20 verzending. -_-


*edit*: En op de store staat nu deze boodschap: “De Xenoblade Chronicles 3: Collector's Edition is nu uitverkocht. Onze excuses voor de storing waardoor het moeilijk was om een pre-order voor dit product te plaatsen.”

 
Terug
Bovenaan