Winter 2020-2021

Zouden er vandaag kouderecords gevallen zijn? Ik denk niet dat we boven de 5°C zijn geraakt vandaag. Ik heb het nog nooit zo koud geweten in april overdag.
 
Ik herinner mij precies dat april 2013 ook nog wel vrij koude dagen kende. Weet niet of het zo koud was als vandaag.
 
Al heel de dag aant sneeuwen in Hasselt.

Ergens tussen 13.40 en 14 uur heeft het serieus hard gesneeuwd in hasselt centrum... Alles was gewoon compleet wit met een slechte zichtbaarheid. Benieuwd of limburg vannacht de jackpot krijgt..
 
6 april 1911, -4,8 graden, dat zou het kouderecord voor april moeten zijn.

Yup, in 2013 was het zelfs in mei nog erg koud. Bibi hier had een dag verlof genomen om een bergrit in de Giro te kunnen kijken en deze werd afgelast door de sneeuw :wallbash:. Ook hier was het toen erg koud.

24 mei 2013: Er ligt 3 cm sneeuw in Mont-Rigi (Weismes). Dit is de eerste keer sinds het begin van de waarnemingen in ons land dat er zoveel sneeuw ligt op het einde van de maand mei.
 
Niets blijven liggen hier, maar wel serieuze vlokken gezien, dat verzacht de pijn wat.

Het enige dat tijdelijk bleef liggen was de hagel tussendoor.
 
Yup, in 2013 was het zelfs in mei nog erg koud. Bibi hier had een dag verlof genomen om een bergrit in de Giro te kunnen kijken en deze werd afgelast door de sneeuw :wallbash:. Ook hier was het toen erg koud.
Op gebied van de maximumtemperatuur wou ik zeggen. Dat het ‘s nachts nog wel eens vriest in april is niet zo ongewoon. Ik denk dat Ukkel ergens op 3 à 4 graden uitkwam vandaag :)
 
Vandaag op kantoor. Op weg vanochtend toch twee auto's gezien die geslipt waren. Was op enkele plaatsen toch verraderlijk glad hoor.
 
Had het vandaag Pasen geweest dan hadden we een witte Pasen. Deze morgen zal er hier wel een centimetertje of 2 gelegen hebben in het gras.
 
In Frankrijk waren er de voorbije dagen record vriestemperaturen 's nachts, -4° tot - 7°C op heel wat plaatsen
Heel wat kouderecords voor april gesneuveld.
Dit wordt naar alle waarschijnlijkheid een drama voor heel wat wijnboeren
 
Yup, in 2013 was het zelfs in mei nog erg koud. Bibi hier had een dag verlof genomen om een bergrit in de Giro te kunnen kijken en deze werd afgelast door de sneeuw :wallbash:. Ook hier was het toen erg koud.
2016 was ook zo een rotvoorjaar, nog zeer fris in mei en het heeft tot in juni water gegoten.
 
Terug
Bovenaan