Film Wil

Hans Moleman

Well-known member
Vandaag gaan kijken. Zeer matig gevulde zaal.

Jammer, want vond het echt een goeie film. Sterke cast, sterk acteerwerk, indrukwekkende decors. En ook gewoon een goed verhaal.

Zou jammer zijn mocht deze film uiteindelijk floppen, want hoor nog her en der dat de zalen niet zo vol zitten.
 
Vandaag gaan kijken. Zeer matig gevulde zaal.

Jammer, want vond het echt een goeie film. Sterke cast, sterk acteerwerk, indrukwekkende decors. En ook gewoon een goed verhaal.

Zou jammer zijn mocht deze film uiteindelijk floppen, want hoor nog her en der dat de zalen niet zo vol zitten.
Ik ben dan van Olyslaeghers, heb al zijn boeken, maar moet zeggen dat het hier nu ook niet bijzonder hard jeukt om daar voor naar de cinema te gaan.

Krijgt overal goede recensies wel!
 
Ik ben gisterenavond geweest.
De zal zat vol.
Zeer goede vertolkingen. De film laat echt wel de gruwel van de vervolging zien.
Ik heb een zaal nog nooit zo stil geweten na een film.
Deze blijft toch wel even hangen.
 
Vanavond ‘Wil’ gezien. Intense film met een constante dreiging vanaf de eerste minuut. Goeie acteer prestaties en de film zat voor mij goed qua tijdsduur. Vrolijk zal je van de film wel niet worden natuurlijk.

Hij doet je wel nadenken.

Even mezelf quoten uit het algemene topic.
 
Ik ben gisteren geweest met mijn vriendin. Dankzij de week van de Vlaamse Film kan je nu met 2 voor de prijs van 1 naar een Vlaamse film (loopt nog tot vandaag denk ik). Ik vond de film erg goed, aangrijpend, grauw en somber.

Goede vertolkingen van Matteo Simoni en Stef Aerts.
 
Ik ben gisteren geweest met mijn vriendin. Dankzij de week van de Vlaamse Film kan je nu met 2 voor de prijs van 1 naar een Vlaamse film (loopt nog tot vandaag denk ik). Ik vond de film erg goed, aangrijpend, grauw en somber.

Goede vertolkingen van Matteo Simoni en Stef Aerts.
Zat er wat volk? Het is precies zo stil rond de film sinds de première.
 
Eindelijk gaan zien, kan dat iedereen aanraden. Indrukwekkende cinematografie boven niveau Inglourious Basterds, je kan de parafinelampen ruiken en de doem & gloom hangt in de lucht. Ik hield het niet droog tijdens de laatste scène en dat gebeurt zelden of nooit. Personages van Simoni & Aerts zijn eerder flets als twijfelende broekies in een onderdrukte Scheldestad, liefdesplotje ertussen was niet echt overtuigend maar dit stoort niet. Grandioze bijrollen voor Gene Bervoets going berserk en een paar klootzakflikken maar vooral Dimitrij Schaad steelt de show als dreigende nazi-officier. 8/10
 
Afgelopen weekend ook toevallig bij op Wil uitgekomen. Zowel ik als de vriendin hadden er niet van gehoord, maar de trailer zag er goed uit dus we gaven het eens kans.

Echt een heel goede film, zeker voor Vlaams niveau. Goed acteerwerk, staging zat dik in orde, tempo en progressie zat goed, gruwel en verhaal was duidelijk maar niet "te direct".

De film toont een echte tweestrijd en deed ons ook echt denken aan hoe fucked het toen was in de wereld. Maar dat de film zich in Antwerpen afspeelt en wij daar wonen deed toch ook iets extra.

Doodstille zaal na afloop, een vriendin met vloeiende tranen. Pakkende, goede film. 8/10.
 
Ik vond die maar zeer matig. In avant-premiere mogen zien.
Was content dat het gedaan was eigenlijk...
 
Ik moet zeggen dat ik ook niet zo onder de indruk was. Gruwelijke verhaal natuurlijk, maar ik vond hem eigenlijk niet spannend ofzo. Ik vond hem ook te lang duren. En het obligatoire liefdesverhaal zag je natuurlijk al van mijlenver aankomen, en hoefde van mij ook helemaal niet.

6/10
 
Vond het een steengoeie film: de sfeer, de kostuums enscenering tot de grauwe grijze gebouwen ademden somberheid, angst en twijfel uit. Het lukte imo quasi perfect om bezet Antwerpen weer te geven.
Ook de dialogen waren van hoog niveau. Dacht dat Matteo de ster ging zijn, maar dat was toch echt Stef Aerts.

Actie was er genoeg expliciet aanwezig. Enkel het einde was imo waardeloos.
 
Sterke film. Grijpt je op verschillende momenten naar de keel. Niet enkel de zichtbare gruwel, maar ook de onzichtbare tweestrijd, de gruwel in het hoofd van menig personage. En vooral het camerawerk vond ik prachtig. Je zat als het ware vaak zelf in de huizen/locaties waar gefilmd werd, echt goed om de kijker mee te zuigen in het verhaal.
 
Terug
Bovenaan